Wie helpt mij het display de verlichting van de airco/vrwarming te repareren??

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
Mart0021

Wie helpt mij het display de verlichting van de airco/vrwarming te repareren??

Bericht door Mart0021 »

Beste Allemaal,

Allereerst goede kerst en een gezond nieuw 2020 gewenst.

Dit is geen nieuw topic, maar wel een vraag aan wie dan ook.

Er is een topic en zelfs een handleiding in het Frans, hoe de verlichting van het display airco/verwarming te repareren, maar ikzelf durf het niet aan.
Het is gewoonweg te moeilijk voor mij.

Is er iemand hier op dit forum die mij, natuurlijk tegen betaling (voor niets gaat de zon op) die dit kan en wil repareren, Ik erger mij er aan dood in de avond. Zoals op dit forum en in de bestaande topic ook door andere wordt gezegd, druk rechts boven en de verlichting hiervan doet het,dat is ook bij mij het geval. Al is het solderen en uitbouwen je moet wel weten wat je doet.

Wie kan mij helpen ?????,Afstand is voor mij geen probleem

Groet Mart 0021 Den Haag

RichTrip

Re: Wie helpt mij het display de verlichting van de airco/vrwarming te repareren??

Bericht door RichTrip »

Geen probleem voor mij, maar woon wel in Overijssel. Repareer al jaren allerlei Renault audio apparatuur, maar weet ook van de problemen met deze units.

Mart0021

Re: Wie helpt mij het display de verlichting van de airco/vrwarming te repareren??

Bericht door Mart0021 »

Beste Rich,

Allereerst bedankt voor uw bericht en zoals ik al zei is afstand voor mij geen enkel probleem. Ik ben al blij dat er iemand heeft gereageerd.
Kunt u mij vertellen wat de kosten zullen zijn, want voor niets gaat de zon op. Het display gaat soms aan als je in de rechterbovenhoek van het display drukt, dus de soldeerpunten zoals beschreven in de Franse Handleiding op dit forum.

Misschien dat u mij even kan bellen op 06-45775052 of email mart.jansen@ziggo.nl met betrekking tot de reparatiekosten en uw adres

Met vriendelijke groeten

Martin Jansen

Mart0021

Bericht door Mart0021 »

Beste Richard,

En natuurlijk alle leden van dit Forum,

Hier een welgemeend compliment voor Richard, hij heeft op mijn vraag om het display te repareren gereageerd en we hebben een afspraak met elkaar gemaakt op 4 januari. Richard is een persoon die alles repareert qua audio van Renault en wist van het euvel betreffende de uitval van de verlichting van het display en wilde dit dan ook wel een proberen bij een Renault Vel Satis. Voor Richard was het de eerste keer maar nam de uitdaging tot reparatie aan.
Dus ik vanuit Den Haag 200 km verder in Nederland en op de afgesproken tijd was ik aanwezig op het woonadres van Richard. De Franse handleiding van het forum netjes uitgeprint en al redelijk vertaald in het Nederlands. De demontage al was het de eerste keer voor Richard ging volgens zijn eigen zeggen naar verwachting. Na de demontage kwam de display los en Richard ging naar boven om deze te bekijken en te solderen, Na 5 minuten de display aangesloten en ja hoor het werkte weer perfect. Het weer inbouwen ging ook best wel vlot en uiteindelijk om weer een hele auto te hebben was de klus in 40 minuten geklaard.
Ook heeft hij wat aandacht besteed aan de ontvangst van mijn radio en TMC.

Ik kan niet anders zeggen. Maar wat mij betreft een pluim voor Richard voor de deskundigheid, kunde, durf en knowhow die hij echt heeft.

Richard is een vriendelijk persoon, die zoals ik het zie klaar staat voor iedereen die een probleem heeft op zijn gebied betreffende een Renault en zal graag helpen

Richard, nogmaals bedankt, (was wel koud hé)

Heino

Bericht door Heino »

Complimenten voor Ricard en dit is een geweldig forum! :D
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Plaats reactie