Okkie Senior

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther »

Hallo, ook hier van harte welkom. De naam kwam me al bekend voor, maar dat is dus van het Safrane-forum. Uiteraard ben ik zeer benieuwd naar het vergelijk met de Safrane.... 8)

Jan 782

Bericht door Jan 782 »

Hallo Okkie senior,

Eindelijk leven in dit forum, leuk.
Ik heb een Vel Satis 2.2 DCI Privilege uit 2002. Hiervoor had ik een Saab 93 2.2 tdi maar die was gewoon op na 390.000 km.
Mijn keuze viel eigenlijk op de Vel Satis vanwege de enorme binnenruimte en de toch vrij exclusieve verschijning. Ik rij 60.000 per jaar dus ben benieuwd naar de degelijkheid. Tot nu toe bevalt het me uitstekend. Ik ken geen andere diesel die zo geluidsarm met toch heel veel power over de weg gaat. Ik heb de auto sinds 02/2007 . De enige klacht die ik heb dat in de lage snelheden bij file en stadsverkeer er een naar gekraak van onderen klinkt. Ben al terug geweest bij de dealer maar helaas nu weet last van. Maar heb nog garantie dus half juni ondernemen ze de volgende poging. Ben trouwens aangenaam verrast door het redelijk verbruik van 7,9 liter/100 bij veelvuldig gebruik van de cruisecontrol. Bij mij ontbrak ook de handleiding maar die is gewoon nageleverd bij door de dealer, dus ik neem aan Okkie dat je bij Renault nog wel de gebruiksaanwijzing kan nabestellen. Als het niet lukt dan wil ik eventueel wel mijn handleiding kopieeren want het is een universele handleiding voor alle Vel Satis modellen.

gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther »

Hoi Jan, van harte welkom. Langzaam begint er inderdaad leven te komen. Ik hoop dat het kraakje gauw verholpen is.

@ Okkie: Je hoeft je op het Safrane Forum niet af te melden hoor. Je blijft tenslotte toch wel een Safrane liefhebber, niet? :wink:
Als de foto ergens op internet staat, kun je en link naar de foto opnemen in je berichtje. Mocht het niet lukken, mail 'm mij maar. Zorg ik dat ie er wel op komt.

46920

Bericht door 46920 »

Ik ben met mijn tweede Vel Satis bezig. Ik ben in 2004 de trotse eigenaar geworden van een 2002 Vel Satis met kleur Rouge de Feu (metallic rood). Erg bijzondere kleur, waarvan ik er nog nooit een ben tegengekomen. Dit was een 3.5 V6 Initiale welke als demoauto door de Haagse dealer was gebruikt. Ik had daarvoor een Laguna GT 3.0 V6 maar wat was die Vel Satis een andere ervaring! Echt een geweldige auto. Na hier twee jaar in gereden te hebben ging het toch weer kriebelen. Op een middag weer eens naar de dealer en me over laten halen om een proefrit te maken met een nieuwe Vel Satis (phase 2). Nou, dat was dus nog geweldiger. Volgens de verkoper hadden ze bij Renault geleerd van het niet geheel nauwkeurig in elkaar zetten van de phase 1. En dat klopt. De phase twee is nog stiller, rijdt nog lekkerder (ja dat kan echt). Het enige jammere was dat de kleur Rouge de Feu niet meer geleverd werd. Hierop hebben mijn vrouw en ik lang getwijfeld en uiteindelijk besloten te gaan voor Beige Angora. Het klinkt wat vreemd, maar het is echt een geweldige kleur. In de zon verloopt de kleur van grijs naar blauw met een vleugje rood. Overigens is mijn tweede Vel Satis ook weer een 3.5 V6 Initiale met als extra een schuif-kanteldak. Ook daar heb ik geen spijt van. Heerlijk om een beetje "buitengevoel" op te doen tijdens het rijden. Kortom ik ben zeer tevreden met mijn auto. En met betrekking tot de degelijkheid heeft de verkoper gelijk gekregen: de auto steekt absoluut degelijk in mekaar. Recent de eerste beurt uit laten voeren en dat was tevens mijn eerste bezoek aan de garage!

Plaats reactie