Renault Vel Satis opvolger: Latitude

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Vel Satis
Plaats reactie
markiedarkie1

Renault Vel Satis opvolger: Latitude

Bericht door markiedarkie1 » 22 jul 2011, 14:22

Collega's,

was in tsjechie op vakantie en vanwege reparatie bij lokale renault dealer.
Er vielen me 2 dingen direct op:
a) we betalen in Nederland veel te veel voor renaults met dank aan o.a. de overheid. Een gloednieuwe ruim aagekleedde Grand Scenic kost daar slechts 16.000 Euro.
b) De opvolger van de Vel Satis, de Latitude, is in Tsjechie wel te koop voor slechts 379000 kronen ex BTW.(20%)
Nederlandse importeur voert de wagen niet...
Mooi ding, beetje saai dat wel. Van buiten niet bijzonder, een echte aziaat. Immers het gaat om een omgekatte koreaan met renaultaankleding (net als de Koleos).
Ziet er wel vanbinnen wel gelikt uit . Echter ruimte kan niet tippen aan Vel Satis . Het is een sedan.

Hoopte stilletjes op dagje sturen ermee ivm ruilauto door reparatie maar het werd een tsjechsiche clio (dat was de leenauto die beschikbaar was).
Wel stond er een leuke clip sport cup en heb daar met hoofd werkplaats (daar was is ie van , even een stukje in gereden, leuke kar.).

groeten Mark 8)
Vel Satis 2.2 DCI 16V privilege
Blue Crepuscule

markiedarkie1

Bericht door markiedarkie1 » 22 jul 2011, 15:17

correctie op vorige bericht.
Prijs is iets hoger, maar omgerekend a. 25.000,- Euro voor een intiale versie 2.0 DCI 175 PK is ook niet verkeerd.
zie hieronder voor wat indrukken...

http://www.taskomplex.cz/vozidlo-detail.php?id=17
Vel Satis 2.2 DCI 16V privilege
Blue Crepuscule

stripedkrijn

Bericht door stripedkrijn » 21 jan 2015, 10:43

Beetje late reactie, maar kan nog net... Ik vind die Latitude een verschrikkelijk saaie auto om te zien. Zelfs in Frankrijk zie je ze nauwelijks. Ik kan mij dus heftig voorstellen dat ie hier nooit is gekomen.
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.

Plaats reactie