Ga JIJ stemmen de 12e september?

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Gompie

Ga JIJ stemmen de 12e september?

Bericht door Gompie » 03 sep 2012, 14:23

Eigenlijk moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten....
Of toch niet?

Het raadplegen van de stemwijzer, kieswijzer of hoe al die aanwijzers ook heten zal je verder helpen.
Persoonlijk vind ik het wél belangrijk dát je gaat stemmen.
Dit recht is een verworven recht waar een lange geschiedenis aan vooraf is gegaan.
Hoe zou het zijn als we geen democraties stemrecht zouden hebben?
Misschien spraken we dan nu allemaal Duits en was macheren een dagelijkse bezigheid......?

Wel of niet Europa?
Ik heb er zo mijn visie op.
Weet je dat wij (de naoorlogse generatie) de eerste generatie zijn (van vééle generaties vóór ons) die geen oorlog gevoerd hebben (op eigen bodem)?
Dat is wél te danken aan de Europese samenwerking die we inmiddels kennen.
Door handel en economische wederzijdse belangen en het afstemmen van elkaars wetten en rechten binnen Europa hebben we een stabiel continent geschapen.
Wij als handelsnatie bij uitstek zijn daar stukken welvarender van geworden.
En ja, we verdienen er aan maar het kan ook geld kosten.
Voor mij is de huidige financiële crisis geen maatstaf langs Europa.
Immers de financiële crisis is niet ontstaan door Griekenland of andere zuid-Europeese lidstaten.
Nee, het is ontstaan door een wereldomvattende hebzucht en op de pof leven, aangewakkerd door de Chinese kappitaalonttrekking (oppotten).
Door een sneeuwbaleffect zijn we (niet ten onrechte) zelf in de problemen gekomen.
Het is waar dat de Grieken onbetrouwbaar zijn daar waar het gaat om financieële afpraken en Spanje, Italië en nog een paar landen kunnen er ook wat van.
Maar om deze landen nu tot de bedelstraf te veroordelen gaat te ver.
We moeten niet terug naar een verdeeld Europa.

Vrijheid kost geld, veel geld, maar levert het onbetaalbare op!!!!

'Just my two cents'

Bompie

Bericht door Bompie » 04 sep 2012, 06:50

Idd ieder heeft zijn mening over Europa.
Maar voor mij is trop c'est trop...en wil ik gerust de nadelen,maar des te meer de voordelen van vroeger voor het open Europa erbij nemen.
Men moet volgens mij echt blind en doof zijn om niet te willen zien of weten hoe sterk alles plots in prijs steeg en bleef stijgen,alhoewel de hoogst geplaatsten luidkeels overal aan het verkondigen waren dat het niet kon en het geen waar was.
Niemand heeft vat over wat er zich aan de buitenste grenzen van Europa afspeelt, oa bij de net aangesloten nieuwe buren.
Eenmaal men de buitenste grens kan overschrijden (meestal door omkoping door van douaniers van de net aangesloten grenslanden) hebben ze vrij spel,zowel met personen als met goederen.
Wat resulteert dat we gewoon de sociale opvangplaats van de wereld geworden zijn.
En terug de hoge pieten beweren dat we ons geen zorgen moeten maken,en dat de cijfers van gelukszoekers naar Europa dalend zijn........nu al,na 12 jaar? :?
Het kwaad is maw reeds lang geschied en nu mag men deze mensen niet te hard voor de borst stoten natuurlijk,want ze zijn nu met een behoorlijk aantal en......
dat is steeds interessant als je wil verkozen worden.
Natuurlijk vergeten deze politiekers erbij te zeggen dat hun nieuw kiesvee welke op onze kosten hier mogen verblijven in de meeste gevallen niks aan het sociale/economische bijdragen.
Zoals bv in België:als men 4 kinderen heeft,betaald men geen belastingen meer.
Dus mag je eens raden hoeveel kinderen deze mensen graag hebben......idd 4.
Beide ouders vragen leefloon aan ,bekomen kindergeld,en vragen een sociale woning aan......maw 0% bijdrage en dus enkel maar kosten voor Jan modaal.
Is het deze mensen hun schuld?Idd neen,maar men mocht het nooit zover laten komen.....en op het hoogste echelon blijft het terug stil en probeert men terug wat brandjes te blussen,door jan modaal wat stuivers toe te gooien naar de verkiezingen toe ,met beloftes en hier of daar een kleine prijsdaling of stagnatie.
Maar ondertussen blijft dit de grootste financieele slokop ten spijt van andere sectoren,zoals zorgsector,onderwijs,onderhoud der wegen ea....
Om te zwijgen over de illegale wapen trafiek bij burgers en malafide figuren uit de Oostblok landen en het ex-Joegoslavië.
Iemand die 20 jaar geleden bij ons met een mes op zak liep was een zware jongen,iemand met een pistool,een echte gangster.
Deze bevolkingsgroepen hun achtergrond , levenswijze en manier van denken is totaal verschillend tov de onze en worden soms de kleinste meningsverschillen zonder pardon met messen of pistolen "geregeld" om hun aanzien en hun status te verhogen in hun middens.
Iets waar wij absoluut niks aan hebben,en niet echt in onze cultuur zit,maar we nu wel rekening mogen met houden en telkens hopen dat onze kinderen het niet met dat volk aan de stok krijgt.
Diezelfden blozen er totaal niet van om 70+ en 80+ ers in elkaar te kloppen met een 3-4tal voor een ring of een spaarsok met 200€ in.
Soms heb ik er echt genoeg van van de multiculturele droom die men ons blijft voorspiegelen,en zeker nu met die Oost blok landen loopt het gewoon de spuigaten uit.
Vrachtwagens welke soms in geen 5 jaar keuring gehad hebben of waar degelijk onderhoud voor hun als een vervelende wesp is,komen hier onze wegen overbelasten met overladen voertuigen,waarbij vele chauffeurs alle regels aan hun laars lappen.
Zowel naar rij en rust tijden als drankgebruik tijdens hun uren.
Om dan maar te zwijgen over onze eigen transporteus die nu deze mensen inlijven ten koste van ons eigen mensen,om te kunnen overleven of uit winstbejag door oa hun lage looneisen : maw oneerlijke concurentie.
Men wil gewoon niet beseffen dat het niet kan werken en dat er een overmacht aan het komen is die enkel er van uitgaat dat ze rechten hebben en geen plichten.
Wij eisen dit en wij eisen dat ,ondertussen relletjes,autos in brand steken ,politie patrouilles in de val lokken en molotovcoctails er naar gooien....en het ergste van al is : het is een spel voor hun om hun verveling te verdrijven...is het terug hun schuld dat ze geen werk vinden en dan maar overgaan tot zulke daden?
Neen!! De hoge ome's mochten het nooit zo ver laten komen hebben.
De muur plat en een herenigd Duitsland ,en daar mocht het stoppen.
Maw...ik voel me een vreemde in mijn eigen stad/land en ben het beu dat men hier oa bij me in de buurt alles wat ook maar kan opengebroken worden openbreekt,men oa probeert mijn zoon zijn fiets te pikken om 19u terwijl het klaar is,en als ik naar buiten loop en dreig met de politie te bellen en eventueel nog eens zijn kop te vertimmeren hij me gewoon in mijn gezicht uitlacht en rustig met zijn fiets de straat uit fietst,deuren van huizen intrapt op klaarlichte dag,Roma zigeuners hun kinderen overal laten binnen gluren door de brievenbussen ea en ik woon dan nog in een rijhuis,moet je jezelf voorstellen hoe de mensen buiten de stad hun bezittingen moeten beveiligen....ah...ik ga er met stoppen want ik kom er echt slecht en kwaad van,van de onmacht als burger en de onverschilligheid van de politiek.................
En alles waar onze voor voorouders voor gevochten en gestreden hebben,men nu gewoon cadeau geeft aan iedereen die er maar om vraagt,en zo ons systeem laat uithollen,tot we nog een lege eierschaal zullen zijn en zullen openspatten als een zeepbel......
I have a Dream zei ooit iemand..maar hier loopt hij uit de hand sorry.
en voor alle duidelijkheid: ik ben realist, geen racist .....maw zoals ik reeds zei : trop c'est trop.
Spanje ,Portugal Griekenland en dergelijke moeten geholpen worden dat staat ook voor mij als een paal boven water.
En dat ik een half uurtje moet aanschuiven met de wagen aan hun grenzen....... np, wat verlang ik er terug naar,het echte vakantie gevoel voor de eenmaking,waarbij je echt voelde dat men er de rotte appels van tussen wilde en kon vissen aan hun grenzen.......

Als ik dit nog eens nalees........stel ik vast dat ik er behoorlijk in op gegaan ben,maar het moest me toch eens van het hart.
No hard feelings.......Also "my two cents" :?
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Gompie

Bericht door Gompie » 04 sep 2012, 13:31

Ik dacht dat we alleen in Nederland de klos waren..... :twisted:
Maar België kan er dus ook wat van!

FastEddy

Bericht door FastEddy » 04 sep 2012, 16:35

En dan loop ik elke zaterdag even over de markt in Eindhoven. Mijmerend... We hebben al lang vrede in Europa. En ja, we hebben fouten gemaakt. Bij het Verdrag van Maastricht hadden we meteen sancties moeten inbouwen. Toen Duitsland ver boven de 3% norm kwam hadden we moeten ingrijpen. Is het te laat? Nee, alleen al voor de lieve vrede moet Europa blijven en sterker worden. Wel ben ik het met velen eens: een scheut chauvinisme hier en daar maakt Europa nou juist zo interessant in de wereld. Duitse Hausmacher, Franse choucroute, Hollandse haring, Belgische bonbons, Italiaanse pasta...
En terwijl ik verder loop op de markt zie ik de kleurrijke schakering van een nieuw volk. Sommigen hebben moeite met aanpassen, véél Hollanders zijn grof tegen deze mensen. Stel je voor: een land als Nederland waar mensen door menging weer mooi worden, sterk worden, lief en leed weer delen, voor elkaar zorgen. Dat gaat misschien een beetje gepaard met pijn, maar allez. Want wees nou eerlijk: loop nou eens door zo'n autochtone volksbuurt in Amsterdam of Antwerpen. Hier mag toch wel wat vers buitenlands bloed bij, vind je niet? Het zijn al lang moeders mooiste niet meer met hun bleke gezichten, dikke pensen en schreeuwmonden.
En dan ben ik bij mijn favoriete kraampjes aangeland: waar de aanwezigheid van buitenlanders heeft gezorgd voor een rijke variatie aan vis, groente en al dat andere heerlijke uitheemse voedsel.
Nee hoor, ik heb nooit last gehad van die buitenlanders, 40 jaren geleden niet en nu nog steeds niet.
Ik geniet van die schakering, elke dag.
Tenslotte: wist je dat dé Belgische volksport nummer 1 is: het belazeren van de fiscus? En dat Nederlanders alom geroemd worden voor het opstrijken van huursubsidie, toeslagen en weet ik al niet meer?Ze hebben het allemaal zélf uitgevonden die brave autochtone Belgen en Nederlanders. Gek hè, dat de gasten gehoorzamen aan hun schreeuwerige autochtone leus: AANPASSEN!
Wat heeft dit toch allemaal met de VS te maken? Welnu, ook die is met zorg en plezier gebouwd door Fransen, Algerijnen, Tunesiërs, Botswanen, Turken en Roemenen. In harmonie, samen wat presteren, samen een boterham (pardon een baguette) verdienen....

HJ2

Bericht door HJ2 » 05 sep 2012, 08:40

Amen
If you always do what you always did, you always get what you always got.

Plaats reactie