Ik zit er aan te denken de VS in te ruilen......

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Gompie

Ik zit er aan te denken de VS in te ruilen......

Bericht door Gompie » 17 apr 2008, 17:07

James Bond
In de James Bond film ‘The Spy Who Loved Me’ was te zien hoe James onderwater dook in een auto. In werkelijkheid was dit een animatie en was de auto dus niet onderwater. Dertig jaar na dato is er nu de eerste auto die zich onderwater kan voortbewegen, genaamd de sQuba.

Rinspeed
Oprichter en directeur van Rinspeed Frank M. Rinderknecht staat bekend om zijn buitengewone automobiele creaties. De zelfverklaard James Bond-fanaat bleef naar eigen zeggen fantaseren over bovengenoemde scène uit ‘The Spy Who Loves Me’. Toen besloot hij om een auto te maken die onderwater kon 'vliegen'. Het resulaat is de schitterende sQuba.

Als een onderzeeboot
De sQuba kan zich stabiel onderwater verplaatsen tot een diepte van 10 meter en daarin onderscheidt de sQuba zich van bijvoorbeeld militaire voertuigen. Zo kunnen die alleen onderwater over de bodem rijden, terwijl de sQuba echt door het water beweegt zoals een onderzeeboot. Volgens Rinderknecht was dit ook het moeilijkste om te realiseren.

VIDEO

Geweldig toch....! :D

Alleen hier in Nederland heb je er geen fluit aan.
Het water is te troebel.......

Nou, toch maar niet inruilen dus :wink:

Huijbers

Bericht door Huijbers » 17 apr 2008, 19:17

Sorry dat ik dit moet zeggen maar dit is oud nieuws Erik. Het NOS journaal heeft er zelfs een aantal maanden geleden over bericht.
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH

Plaats reactie