de AEX in een vrije val >>>>vvvvv

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Gompie

de AEX in een vrije val >>>>vvvvv

Bericht door Gompie » 10 okt 2008, 18:06

De AEX zit nu romd de 260 punten. Dat is het zelfde als 5 jaar geleden.
Iedere punt dat de AEX zakt vervliegt er €1.000.000.000.000,- (1 miljard)!

Vanavond m'n dochter geprobeert uit te leggen wat er aan de hand is. Ze was zeer geïntresserd en stelde goede vragen. Toen ik zo oud was als zij (19) wist 'de gewone man' echt niet wat aandelen, obligaties of deposito's waren. Je had wat geld op de (spaar)bank staan en dat was het.

De banken (en niet te vergeten de verzekeraars) hebben langzaamaan de 'kleine man' verleid met allerlei mix-spaar-beleg-fondsen en zo is het algemeen goed geworden.
Combineer dat met allerlei leen-constructies, pinpassen, credietpassen en uitgestelde betalingen en 'de gewone man' is volledig in de fuik (lees klauwen) van de 'money-makers' getrokken.

Het is immers veel makkelijker om de 'onkundigen' , 'het klootjesvolk' voor de gek te houden dan de doorgewinterde belegger.

Ik hoop echt dat de bankwereld hier harde lessen uit leren en ons niet verder in de toekomst belagen met allerlei 'spaar'vormen (al zeg ik dit tegen beter weten in).

Roland

Bericht door Roland » 10 okt 2008, 22:29

Gompie, hoop niet dat je terug wil naar loonzakjes en cashbetalingen want dan zal ik mijn VS moeten weg doen. Als de cash voor een dagje toeren in mijn portemonnaie moet omdat ik geen pin- of creditkaart meer heb, zit ik zelfs in de VS niet meer lekker!
9/2003 Vel Satis 3.5 V6 24v Aut. Initiale Groen (Abysse Vert) 85-NH-HV

Gompie

Bericht door Gompie » 11 okt 2008, 10:27

Nee, dát is de klok terug zetten.... :wink:

Maar het gaat mij om die 'graai-mentaliteit'.
Het imago van de 'solide bank' is door al die 'vernuftige' spaarvormen flink aangetast.

Plaats reactie