Motor Topic

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Sebastiaan H

Motor Topic

Bericht door Sebastiaan H » 18 sep 2010, 20:40

Beste mede Velsatis rijders.....Voor de motorrijders onder u hetvolgende:

Wij willen voor ons allebei een BMW GS kopen...een 1200 en een 1150.
Nu vraag ik mij af aangezien het beidde UK import motoren zijn hoe betrouwbaar de km stand is. De 1200 geeft op de km teller aan 40.100km, de dealergeschiedenis zit erbij en laat dealer stempels zien tot april vorig jaar bij 37.000km of zoiets...Tenminste ik denk dat het km's zijn. In het boekje wordt gesproken over de odo meter...

Vraag: Weet iemand of je het dashboard kan omzetten naar km's? en of dit vrije invoer is of dat de bmw dit zelf omrekend....?? Hoe aannemelijk is het dat als de "boekjes" aangeven het onderhoud conform ODO dat dit danwel miles of km's zijn. Uiteraard weet ik dat je het gewoon kan vragen aan de dealer, ga ik ook doen maar ben benieuwd....

Als iemand iets weet...hoor ik het graag.
Ex-Renault VelSatis 2.0T Initiale '04

gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther » 22 sep 2010, 20:13

Da's wel erg off-topic maar als GS rijder moet ik toch wel reageren. :wink:

Importeer je ze zelf of gaat dat via een handelaar?
Ik weet niet of de tellerunit aan te passen is zodat ie km's registreert ipv mijlen. Digitale tellers zijn wel te corrigeren maar feitelijk mag dat niet. Het kan overigens ook goed zijn dat er een gewone km-teller op zit. Momenteel worden er door motordealers/handelaren ontzettend veel motoren uit Engeland gehaald. Schijnt dat daar tenminste nog enige marge op gehaald kan worden.

Laat maar even weten hoe het verder loopt. GS is trouwens super! :D

Plaats reactie