kennismaking

Tips, suggesties en opmerkingen over het forum of over de website www.RenaultVelSatis.nl
Plaats reactie
chris68

kennismaking

Bericht door chris68 » 22 mei 2016, 14:48

Hallo iedereen (die nog actief zijn) op dit forum.

Ook ik ben gevallen voor de charmes van deze Dame.
Heb haar afgelopen januari van de sloop kunnen redden. De dame was namelijk economisch total-loss verklaart.

Ik sleutel meestal aan BMW's, met name de 5 en 7 series tot aan 2001.
Maar dit keer een Renault!!!! Niet uit te leggen aan mijn omgeving.
Anyway, de schade viel in mijn optiek reuze mee.

De vorige eigenaar heeft bij het achteruit rijden de L/A portier (plaat), het zijpaneel en de achterbumper L/a finaal kapot gereden.
Echter is de basis verder goed, ohb van Renault zat erbij inclusief NAP.
Omdat het een rijdbare schade betrof even een proefrit gemaakt en meteen verkocht.

Inmiddels heb ik een andere deur overgezet en een andere achterbumper.
Het linker achter zijpaneel moet nog worden aangepakt, maar het overzetten viel mij enorm mee.
Ik zal een foto proberen te plaatsen, maar zag op het forum dat dit nogal wat problemen geeft.
Als het allemaal goed gaat, zal ik proberen wat meer foto's te plaatsen van de herstel werkzaamheden.

De Dame in kwestie is een Vel Satis 2.0 16v Turbo van mei 2003.

FastEddy

Bericht door FastEddy » 22 mei 2016, 18:48

Leuk om te zien dat een VS "gered" wordt. Misschien wordt het nog een klassieker. Ikzelf heb 15 jaar geleden een Alpine A110 gered, waarbij ook iedereen mij voor gek verklaarde. Inmiddels is de taxatiewaarde verdrievoudigd.
Laten we hopen dat jij een trend zet met de redding van deze toch wel bijzondere auto. Want geeft toe: BMW's uit de door jou aangehaalde series worden er bepaald niet mooier en aantrekkelijker op. In tegenstelling tot -wat jij noemt, deze Dame....
Veel plezier met de dame!

Plaats reactie