Lichten gaan uit na stilleggen motor...

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Bompie

Lichten gaan uit na stilleggen motor...

Bericht door Bompie » 24 jan 2012, 17:56

Iemand een idee wat de te volgen "code" is (via hendels of drukknoppen van de keycard)om de lichten aan te laten nadat men de motor stil heeft gelegd,en de deur nog niet heeft geopend?
Dus motor uit en de lichten blijven branden zonder tussenkomst van jezelf,en gaan pas uit,als je het portier opent.
Dus niet de folow home functie (per trek aan de richtingaanwijzer = 30 sec dat de lichten aan blijven)
Zo was het voor ik de auto naar de garage bracht voor een paar maand,en nu dus niet meer (batterij zal losgekoppeld geweest zijn)
Iemand een idee (niks van terug te vinden in de handleiding)
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Heino

Bericht door Heino » 25 jan 2012, 00:36

Geen idee, de situatie die jij nu hebt heb ik altijd al gehad...
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Bandit600

Bericht door Bandit600 » 24 feb 2012, 21:59

Dit doe je door je lichtschakelaar 2 x achter elkaar aan en uit te zetten.
Had dit een keer uitgezet zonder dat ik wist hoe. Vraag aan de monteur van de Renault garage leverde dit antwoord op...en het werkte. Lichten blijven aan totdat je de deur opent.

Grt
Bandit

Bompie

Bericht door Bompie » 25 feb 2012, 06:43

Thnx,zal ik even checken .
2x dus.

En ik dacht dat het 3x was om de lichtsensor (auto lichten aan/uit) te activeren/deactiveren.

Bompie

Bericht door Bompie » 26 feb 2012, 06:37

Bandit600 schreef:Dit doe je door je lichtschakelaar 2 x achter elkaar aan en uit te zetten.
Had dit een keer uitgezet zonder dat ik wist hoe. Vraag aan de monteur van de Renault garage leverde dit antwoord op...en het werkte. Lichten blijven aan totdat je de deur opent.

Grt
Bandit
Nope... :cry: geprobeerd en na 2 maal de lichtschakelaar aan en uit gezet te hebben verschijnt er op de display : automatische lichten aan of uit.
En als ik de wagen stil leg ,doven de lichten nog voor ik de deur open,
is niet de juiste "code" dus.... :roll: :cry:

Dit net nog gevonden op het NL Renault forum,is wel voor een Megane,maar je weet nooit,morgen eens uitproberen.
Wanneer je licht op de stand "automatisch" staat en de lichtschakelaar staat op "0" gaan de lichten aan op het moment dat het donker wordt. Avond, tunnel e.d.
Zet je de lichtschakelaar op de stand dimlicht gaan de lichten aan op eht moment dat je motor start. Ze gaan dan pas uit wanneer je de motor hebt uitgezet en het portier aan de bestuurderszijde opent (gelijk met de radio!) Stap je om wat voor reden ook uit via de bijrijdersdeur blijven de lichten branden!!!!

Plaats reactie