Parrot aansluiten

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Hardie Seeverens

Parrot aansluiten

Bericht door Hardie Seeverens » 17 feb 2012, 17:36

Ik wil een parrot 9200 aansluiten in mijn VS phase 1 met een Cabasse radio en dus met tuner/versterker achterin.
Mijn leverencier beweert echter dat de de Parrot ook voorin aangesloten kan worden (in hanschoenenkastje) Hier zouden namelijk ook ISO aansluitingen zitten.
Wie heeft hier ervaring mee?

Heino

Bericht door Heino » 18 feb 2012, 19:05

Zoals je zelf zegt zit bij een Phase I de tuner/versterker achterin. De aansluiting daar is een éenrijïge lange stekker (geen ISO). Plaatjes hiervan vind je in het Phase I Aux-verhaal op dit forum.
Bij de Phase I is het gebruikelijk om de aansluitingen voor een Parrot op de tuner/versterker achterin te maken. Die eenheid zit onder de achterbank, onder de stoffen bekleding daar (ik meen aan bijrijders-zijde).

Bij een Phase II zit die eenheid in het dashboardkastje. Achter op die eenheid zit een gecombineerde ISO-stekker waarvan twee delen al zijn benut en één deel (uit mijn hoofd het gele stuk) vrij is. Om daarbij te komen moeten het dashboardkastje en de eenheid worden uitgebouwd.

Bij mijn weten heeft geen enkele Vel Satis aansluitingen in het dashboardkastje. Ik denk dat je leverancier verwijst naar de vrije plaats achterop de tuner/versterker in het handschoenenkastje.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Plaats reactie