Stotterend rijgedrag.

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Rambooke

Stotterend rijgedrag.

Bericht door Rambooke »

Hoi allemaal. Mijn Vel Satis 2.0 dci laatste versie is verkocht. Nu plots begint de auto raar te doen. Bij het rijden stompt hij, dus rijdt al schokkend. Ik meen te weten dat nieuwe eigenaar dieseltank heeft leeggereden, doch dat wordt ontkent. De auto staat nu bij een dealer en men heeft diagnose uitgevoerd. Geen enkele foutmelding. Nu hebben ze een brandstofdruksensor vervangen, doch zelfde resultaat. Ik heb de indruk dat de auto niet genoeg eten (diesel) krijgt. Weet iemand een mogelijke oplossing a.u.b.
Groeten vanuit België.
Roger.
Renault Vel Satis 2.0 dci van 2006

Bompie

Bericht door Bompie »

Is een beetje cru wat ik zeg,
je hebt toch jezelf niet te verantwoorden bij de nieuwe eigenaar als partikulier !!??
Hij deed het perfect toen jij er met reed, en bij afgifte en eventuele testrit.
En bij de nieuwe eigenaar loopt het plots fout......
Als garage moet je idd een garantie van 1 jaar geven....
en dan nog.....
maar als partikulier....noppes,of er moet een duidelijk aantoonbaar bewijs zijn van gebreken welke verdoezeld werden.
Met alle "zever" er op en er aan:
expertise,advokaten,ontkennen van tegenpartij,tegenexpertise,terug advokaten,rechtbank enz.....
Maar mijn antwoord geeft geen oplossing van het probleem,maar doet me wel in de richting van verstopte of slecht functionerende injectoren of injectiepomp denken.
Geen probleempjes die volgens mij voor 100€ opgelost raken.
Maar ik ben geen garagist of heb ook geen motor/mechanische achtergrond of ervaring.
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Heino

Bericht door Heino »

Als er geen foutmelding in staat, zou ik ook denken aan te weinig brandstof.
Is er na het leegrijden van de tank wel goed ontlucht (dus lucht uit de brandstofleidingen gehaald)?
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Bompie

Bericht door Bompie »

Heino schreef:Als er geen foutmelding in staat, zou ik ook denken aan te weinig brandstof.
Is er na het leegrijden van de tank wel goed ontlucht (dus lucht uit de brandstofleidingen gehaald)?
Is toch iets dat bij de huidige moderne dieselmotoren niet meer hoeft ,
of zie ik dit verkeerd?

Rambooke

Bericht door Rambooke »

De koopsters is, voor zover ik kan verstaan, voortgegaan op de boordcomputer en heeft daar afgelezen dat ze nog een 200 km kon rijden, dus mijn vermoeden is dat ze die 200 km heeft gereden en dan plots moest gaan tanken (natuurlijk tank praktisch leeg). Ik denk dat zij op die manier het bezinksel van de tank heeft naar binnen gekregen (wat ze ten stelligste ontkent, maar ja ik stel mij daar vragen bij). Na die tankbeurt heeft zij een 30 km kunnen rijden. Nadien starte zelfs de auto niet meer. Ik heb toen gezien dat de dieselleiding naar de filter bijna leeg stond. Ik heb brandstof opgepomd met het voorziene pompje en dan starte de auto. Zij is er dan mee vertrokken en achteraf kreeg ik bericht dat de auto altijd maar stompt tijdens het rijden. Blijkt dat de auto nog altijd start maar niet fatsoenlijk rijdt. Hij staat , volgens haar zeggen, reeds 14 dagen bij Renault dealer (wat ik natuurlijk niet kan controleren). Ik ben het met jullie eens dat de auto te weinig brandstof krijgt, maar wat kan daar de oorzaak van zijn? Ik heb al gedacht aan een defecte dieselpomp of vuile filters, maar dat zou men bij Renault toch moeten vinden, zeker wat betreft dieselpomp als er een diagnose werd gedaan. Al bedankt voor de medewerking en alle voorstellen zijn welkom.

Heino

Bericht door Heino »

Ik weet niet of er bij jouw model een brandstofpomp in de tank zit (wellciht ook gecombineerd met een brandstoffilter), maar anders zou daar nog een oorzaak kunnen zitten.

Die Renault dealer daar is blijkbaar niet veel mans ..... :?
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.

Rambooke

Bericht door Rambooke »

Ik weet niet bij welke dealer hij is, maar je hebt gelijk, dat is niet veel soeps. Wat betreft de pomp, dat weet ik niet Heino. Het is hetzelfde voertuig als dat van U, namelijk 2 liter dci phase II van eind 2006.

Heino

Bericht door Heino »

Ikke pesiene rije... :shock:

Bompie

Bericht door Bompie »

Heino schreef:Ikke pesiene rije... :shock:
Da isse dan mette ne vonkstok of 4 :lol:

Heino

Bericht door Heino »

Kalopt.

Rambooke

Bericht door Rambooke »

Allen bedankt. Spijtig is er geen vermoedelijke oplossing gekomen. Van één ding zijn we het toch eens namelijk 'een klote garage'.
Groeten.

Gompie

Bericht door Gompie »

Rambooke schreef:...... reeds 14 dagen bij Renault dealer .......
Rambooke schreef: Van één ding zijn we het toch eens namelijk 'een klote garage'.
Tsja, dit zegt genoeg m.b.t. deze dealers .....ALWEER een Renaultdealer....

Plaats reactie