velsatis gekocht

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Plaats reactie
henk19643

velsatis gekocht

Bericht door henk19643 » 30 jan 2017, 11:54

even voorstellen ..ik heb een vel satis gekocht van 2004 3.0 de auto is echt in nieuwstaat van binnen en van buiten alles werkt goed alleen de koppakking ligt er uit ..nu was de prijs ook zo laag dat ik dacht ok ik neem de auto ..er zit een buitenlands kenteken op de papieren zijn in orde dus kost mij geen geld om hem voorlopig te laten staan ..hij start normaal ..nu wou ik graag weten wat de kosten zijn voor het vervangen van de koppakking ..dus auto naar iemand gebracht die er verstand van heeft
en zijn verhaal was dat de koppakking inderdaad kapot was ..maar dat er ook een tik zit in het blok ..zijn advies een ander blok er inzetten ..ook een ander blok was niet moeilijk te vinden 650 euro met 3 maanden garantie ..nu slaat bij mij toch de twijfel toe ..een tik in het blok en een koppakking moet ik dan het blok vervangen ???? graag hoor ik de mening van iemand met dezelfde ervaring ..zelf heb ik er niet zoveel verstand van dus ik weet het ook niet ..ik hoor het heel graag

RichTrip

Bericht door RichTrip » 30 jan 2017, 16:56

De 3.0dCi is berucht en bekend om zijn wegzakkende cilinderbussen. Hierdoor treden o.a. genoemde klachten op. Totale motorrevisie of vervangen motor door een gereviseerd exemplaar is volgens mij de enige oplossing.

E.M.Provoost

Bericht door E.M.Provoost » 30 jan 2017, 17:37

Aloha ,

is inderdaad niet zomaar een klusje
de 3 liters staan er idd om bekend om wel warm te lopen en dan de koppakking op te roken nieuwe koppakking is ook geen makkelijk klusje de cilinderbussen willen idd zakken.

dan nog het inspuitsysteem met de lage en hogedrukpomp is wel een verhaaltje appart.

Goed documentatie gebruiken en foto's nemen bij demonteren dieselsysteem dubbel checken voor het starten droog lopen van de hd pomp beekent revisie of andere pomp.

succes!

gr Mike

Plaats reactie