Even een update.

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Jappi

Even een update.

Bericht door Jappi » 12 jun 2017, 21:27

Ik heb deze week m'n VS weer terug gekregen uit de garage. Ik had een storing van de inspuiting en de uitlaatgassen na een probleem met de gasinstallatie die er in ligt. Het was een hele klus om het probleem op te lossen. Uiteindelijk bleek er een nokkenas sensor defect te zijn en de relais die het overschakelen regelt van benzine naar gas was ook defect. Het heeft even geduurd en het heeft ook nog al wat gekost, maar nu is hij weer helemaal tip top in orde. Ik ben weer zeer tevreden!
Nu maar hopen dat hij het voorlopig goed blijft doen want dan kan ik er nog jaren plezier aan beleven.

Ik heb in de tussentijd een Megane Coupé Cabriolet 2.0 16V aangeschaft om de tijd zonder VS te overbruggen. Ik zat daar al langer over na te denken om er een aan te schaffen. Nu dus maar gedaan, want ik had anders een tijd geen auto.
Ik ben er zeer tevreden mee en had nooit gedacht dat "open" rijden zo leuk zou zijn. De Cabrio rijdt geweldig, maar helaas niet zo fijn als de VS.

Kortom, Ik heb nu twee fijne auto's om in te rijden. Met mooi weer in de Cabrio en anders in mijn zo geliefde VS. Wat wil een mens nog meer?

Groet Jappi
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane en nu een Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG-G3.
Mijn echtgenote een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Mijn dochter een Megane 1.6 op LPG-G3.
En nu voor de zomer een Megane CC 2.0 16V automaat

Plaats reactie