Mijn eerste

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Tim zonneveld

Mijn eerste

Bericht door Tim zonneveld » 04 aug 2019, 19:42

Ik wil me via deze weg even voorstellen
Mijn naam is Tim en ben sinds kort de trotse eigenaar van een vel satis 2.0T ph2
Dit kwam zo omdat mijn vorige auto(Peugeot 407 break ),het opgegeven had,het baggerding barste van de electronicastoringen en ik had met mijn schoonouders afgesproken om met mijn caravan een lang weekend naar de Ardennen te gaan.
Goede raad was duur maar mijn ouwe heer zei dan neem je mijn auto toch (een vels 3.5 die hij een paar dagen daarvoor net gekocht had
Nadat ik dit weekend weg geweest met die auto weggeweest was wist ik 1ding zeker zo'n auto wil ik ook en na wat zoekwerk op het internet deze gevonden
Wat een zaligheid om hiermee te toeren en mochten er zich problemen voordoen kan ik al tijd op mijn pa terugvallen ,hij heeft al zoveel auto's gerepareerd en ik heb in de afgelopen jaren al veel van hem geleerd dus het onderhoud doen we samen,maar mocht er een probleem zijn waar we niet uitkomen zal ik zeker niet twijfelen om jullie om advies te vragen.

Heino

Re: Mijn eerste

Bericht door Heino » 04 aug 2019, 22:26

Gefeliciteerd met je aanwinst en nog heel veel rijplezier toegewenst: de Vel Satis is al een keer "caravantrekker van het jaar" geweest!
Tank wel iets fatsoenlijks (minimaal E5), liever geen E10: dan heb je ook echt de maximale trekkracht (van je turbo) en het lagere verbruik compenseert de iets duurdere benzine.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

RenaultFrank

Re: Mijn eerste

Bericht door RenaultFrank » 05 aug 2019, 07:38

Heino schreef:
04 aug 2019, 22:26
Tank wel iets fatsoenlijks (minimaal E5), liever geen E10: dan heb je ook echt de maximale trekkracht (van je turbo) en het lagere verbruik compenseert de iets duurdere benzine.
Gefeliciteerd met de aanwinst. Het verhaal van Heino onderschrijf ik, tank ook altijd E5, E10 is rommel met een hoger verbruik vanwege de lagere calorische waarden.
Renault Vel Satis 2.0T Privilege aut 2005 (P1) Vert Abysee, Beige Leder

Plaats reactie