Buitenspiegels getemd

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
stripedkrijn

Bericht door stripedkrijn » 17 aug 2015, 13:01

Hi Recter,
Ik ben blij omdat jij blij bent!! Mijn spiegels werken nog steeds perfect. Mochten ze het in de toekomst ooit gaan begeven, dan denk ik dat ik in eerste instantie weer hetzelfde met ze ga doen: baantjes schoonmaken en opnieuw insprayen. Maar misschien zijn de weerstandsbaantjes dan wel zo versleten dat ik voor een ander sloopsetje spiegels zal gaan. Maar ja, aan de andere kant, als ze nauwelijks bewegen zullen ze ook niet zo snel slijten.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk... Keuzes, keuzes, keuzes...
Intussen weet ik dan wél wat ik met die "nieuwe" sloopspiegels zal gaan doen!! :wink:
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.

recter

Bericht door recter » 16 sep 2015, 14:58

Hi stripedkrijn,

:cry: Helaas mn rechter spiegel is na een maandje weer gaan zwerven. Ik denk dat de weerstandjes of de glijdertjes op zijn. Weet jij misschien welke sloopspiegel(s) van Renault, anders dan die van de VS, hetzelfde mechaniekje heeft . Ik zou die dan kunnen gebruiken om de weerstandjes te vervangen. Op internet vind ik alleen een enkele complete spiegel tegen een torenhoge prijs en het binnenwerk is al helemaal niet te vinden.

stripedkrijn

Bericht door stripedkrijn » 17 sep 2015, 03:58

Hi Recter. Ik vermoed dat de spiegelweerstandjes (nog/weer) vuil zijn met slijpsel. Ik weet het, het is een heel gepruts om de zaak weer los te halen, maar ik zou toch weer aan de gang gaan met wattenstokjes en contactspray. Pak er desnoods een loepje bij om te kijken of ze wel echt schoon zijn. Wat mij opviel, toen ik er mee aan de gang ging, was dat je redelijk moest "schrobben" over die baantjes voordat ze echt schoon waren. Natuurlijk alles met mate en nooit zo hard schrobben dat het plastic stokje er doorheen komt.
Verder zou ik werkelijk niet weten welke spiegels een identiek binnenwerk hebben. Ik weet wel dat de Laguna 2 spiegels mij nooit in de steek hebben gelaten. Maar nogmaals, of die baantjes identiek zijn...
En de sloop weet natuurlijk ook wel dat de VS rijders "altijd" naar spiegels op zoek zijn. Trouwens, wat vroegen ze nou eigenlijk voor een spiegel? Gelukkig werken mijn 2002 spiegels nog steeds zoals het hoort. Maar ik hou ze in de gaten!! 8)
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.

stripedkrijn

Bericht door stripedkrijn » 17 sep 2015, 17:13

Ik heb geen idee wat ze hier op de sloop voor een VS buitenspiegel vragen. In Duitsland op Ebay ligt de prijs zo rond de € 90 per stuk.
Daar komen dan natuurlijk nog verzendkosten bij, maar dat is hier ook het geval. Verder zullen die spiegels waarschijnlijk wel onder handen moeten worden genomen.

alaz43

Bericht door alaz43 » 09 feb 2017, 13:24

Beste stripedkrijn,

Mijn R buitenspiegel was al maanden de weg kwijt !
Gisteren heb ik hem "getempt"; hij gedraagt zich weer zoals het hoort'.
Zonder jouw uitstekende instructie had ik dit niet kunnen doen.

Dus: hartelijk dank !

alaz43

jeroenjota
Contacteer:

Bericht door jeroenjota » 24 apr 2018, 09:43

Fantastische handleiding. Met vriend Peter bijna letterlijk gevolgd en ze lijken inderdaad getemd!
Alleen hebben we niet de spiralen uit de houders gehaald, maar de gehele houder van de printplaat geklikt om de boel schoon te maken. Werkt ook prima en het voorkomt 'scheve' glijders. En we hebben het 'nietje' los en vast-gesmolten met de soldeerbout.

Nogmaals veel dank voor de beschrijving
2 x Renault 25 (van 1999 - 2006)
Renault Espace 2006 - 2008
Safrane 2.5 sept 2008 - mei 2016 (automaat)
Safrane 2.5 mei 2016 - april 2018 (bijna dezelfde)
Vanaf 3 april 2018 tot ??? Vel Satis 3.5 Initiale

Plaats reactie