Verlichting airco display zelf te repareren !

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
BlueVS

Bericht door BlueVS » 05 jul 2008, 09:08

Beste VELocité SATISfaction,

Wellicht heb ik geen goede beeldinformatie of kan ik het niet boven water halen; kan er niet uit afleiden hoe te demonteren; zou graag met jouw pdf aan de slag dus als je hem zou willen mailen, graag.
Heb mijn mailadres ondertussen toegevoegd.
Zal trouwens ook nog eens goed naar dat programma kijken; als blijkt dat jouw pdf meer info geeft dan heb ik een beperkte of foute versie zal dat dan op de site zetten met de afzender zodat een ieder hiermee zijn voordeel kan doen.

Velocite Satisfaction

Bericht door Velocite Satisfaction » 05 jul 2008, 15:30

BlueVS schreef:Beste VELocité SATISfaction,

Wellicht heb ik geen goede beeldinformatie of kan ik het niet boven water halen; kan er niet uit afleiden hoe te demonteren; zou graag met jouw pdf aan de slag dus als je hem zou willen mailen, graag.
Zal trouwens ook nog eens goed naar dat programma kijken; als blijkt dat jouw pdf meer info geeft dan heb ik een beperkte of foute versie zal dat dan op de site zetten met de afzender zodat een ieder hiermee zijn voordeel kan doen.
You've got mail !
ex. owner Vel Satis 2.2 DCI
VELocité SATISfaction

Roel
Contacteer:

Bericht door Roel » 03 aug 2008, 01:06

Velocite Satisfaction schreef:
BlueVS schreef:Beste VELocité SATISfaction,

You've got mail !
Is het niet een idee om de PDF's hier op het forum te plaatsen? Ik ben ook geinteresseerd! Display vertoont precies hetzelfde mankement: geen verlichting tenzij je op de rechterbovenhoek op het display drukt. Los contactje dus.

Maar, beste Velocite Satisfaction, zou je - als je de bestanden niet op het forum upload - mij ook de handleiding toe kunnen mailen? Super bedankt alvast!
Vel Satis 2.2 dCi Privilege (2003, 180.000 km)
- Noir Nacre met 18" Villa d'Este wielen, Navigatie, Lederen bekleding en afneembare trekhaak ;)

RadarHV

Bericht door RadarHV » 21 aug 2008, 19:32

Hallo VS enthousiastelingen,

Ik heb al vanaf de aanschaf van een VS, een maandje geleden, ook een onverlichte display van de airco. Via dit forum kwam ik tot ontdekking dat dit wel zo zou moeten zijn, eigenlijk wel logisch :idea:.

Daarom ook mijn verzoek aan Velocite Satisfaction, zou je ook de PDF-bestanden ook naar mij toe willen mailen? Mogelijk kan ik ook een en ander verhelpen.
Dank alvast voor de moeite.
2.0 Turbo 16V Exception, Aut. Série Limitée 2004 - 34-PB-KG

gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther » 21 aug 2008, 21:37

Nog beter: zet het op http://bestand.renaultvelsatis.nl, dan hebben we er allemaal wat aan!

Bompie

Bericht door Bompie » 30 aug 2008, 18:22

Bij deze ook een dikke merci voor onze milde weldoener : Velocite Satisfaction :lol: :lol:
Had dit weekend wat tijd en ben om een busje "soldeerverf" van Bison ,Electro genaamd geweest met een kostprijs van 18,90€.
Best wel duur,maar weegt niet op tegen de Renault kostprijs van 500€ voor een nieuwe unit.
Na wat puzzelwerk over hoe ik die display eruit kreeg,de bewuste weerstand "geschilded" met een tandenstokertje en die ernaast ook,welke hier in dit topic op de foto met een rood draadje vastzit,want die zag er naar mijn gevoel ook niet zo best uit.....maar het resultaat mag er wezen...terug een heldere display.
Thnx.

Ondertussen nog een vraagje :iemand een idee waarvoor die rechthoekige stekker dient welke onder de asbak in de middenconsole zit?
Is een zwart rechthoekige stekker van zo'n 0.5cm dik en 3 a 4cm lang welke vast hangt aan de "inplugunit" (zou niet weten hoe ik het moet verwoorden)
Die was bij mij er uit,en heb ik terug ingestoken maar zie niet onmiddelijk een verandering.
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Gompie

Bericht door Gompie » 31 aug 2008, 11:30

iemand een idee waarvoor die rechthoekige stekker dient welke onder de asbak in de middenconsole zit?
Dat is de stekker waar de Renaultdealer zijn computer op aansluit om alles uit te kunnen lezen..... :wink:

Karel

Bericht door Karel » 23 mar 2009, 16:36

Ziezo , ik heb mijn display zelf gemaakt :D bedankt voor de uitleg hier op het forum
Nu nog een lampje vervangen rechts voor , staat dit ook ergens uitgelegd ?

Hans

Bericht door Hans » 24 mar 2009, 08:08

Ja, dat kun je ook op ons onvolprezen forum vinden. Als het goed is hoef je niet je bumper te demonteren.
ex-owner Renault Vel Satis 2.2DCi Expression 2003, 21-LV-SH (de VS is nu in handen van Heronimus)

Teejoo

Bericht door Teejoo » 25 mar 2009, 13:55

Hans schreef:Ja, dat kun je ook op ons onvolprezen forum vinden. Als het goed is hoef je niet je bumper te demonteren.
Nou, bij mij lukt dat niet omdat ik dan toch bang ben mijn bumper te beschadigen. Er zit namelijk een uitstulping aan de onderzijde van het glas in de weg.
Vel Satis 3.0 dCi initiale, powered by Alpine.

Teejoo

Bericht door Teejoo » 21 jun 2009, 15:59

Vandaag eindelijk ook maar eens de verlichting van het LCD scherm van de airco gerepareerd. Toch weer vrij moeilijk uit te bouwen. Ik had de instructie ontvangen, maar ik kreeg de zijstukken van de console er niet echt los vanaf. Dus maar de hele console verwijderd. Het solderen zelf vind ik nooit een probleem, maar het uitbouwen van des te meer. Gelukkig is de operatie geslaagd. (Hij doet het nu in elk geval :roll: )
Afbeelding

Afbeelding
Vel Satis 3.0 dCi initiale, powered by Alpine.

heronimus

20 minuten

Bericht door heronimus » 30 aug 2009, 13:46

Heren bedankt voor jullie bijdrage voor het maken van de verlichting en de bestanden!

Eeven goed gelezen enj inderdaad na 20 minuten doet alles het weer. Even ter verduidelijk voor mensen die het nog moeten doen: Je hoeft dus alleen de onderkant van de 101 aan te stippen. (Dus geen overbrugging maken zoals ik dacht i.e.i)

Joechei tot nu toe alleen maar tientjes werk! en een spotgoedkope Velsatis...
2.2 DCi Expression 21-LV-SH 168000
Un Peut Satisfait

spacecabbie

Bericht door spacecabbie » 05 nov 2013, 14:06

Top deze uitleg wil even toevoegen het lijkt echt alsof alles goed zit bij mij zat hij uiteindelijk bovenlos aantipen met solderbout en klaar.

Werkte perfect !

Thanks voor de uitleg en handleidingen !

GlennVS

Bericht door GlennVS » 04 feb 2014, 16:17

Gister heb ik de reparatie ook zelf uitgevoerd. Het solderen is inderdaad een koud kunstje. Bij de gamma voor 12 eu een soldeerboutje gekocht en soldeer voor printplaten.

Uitbouwen van het dashboard is ook vrij eenvoudig. In de handleiding op dit forum staat waar je de delen kunt lostrekken. Tip: Zijpanelen zitten met koperen klemmetjes vast geklikt, bij mij zijn de klemmetjes in de krochten van me dashboard verdwenen toen ik een en ander lostrok :) Dus let even op dat je deze opvangt.

Maar al met al een uurtje werk en de display doet het weer perfect!

Bompie

Bericht door Bompie » 05 feb 2014, 09:05

En nu een kleine 500€ "rijker" welke je aan iets leuks kan spenderen.... :wink:
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Plaats reactie