Bak staat vast

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
WillemV

Bak staat vast

Bericht door WillemV » 19 nov 2016, 16:39

PANIEK!!

Nadat ik vier uur op de brug bezig ben geweest met de handremmen van mijn VS 3,5 uit 11/2002 en daarbij de boel schoongemaakt te hebben bleek ook dat de linker handremkabel vast zat doordat deze langs de schokbreker schuurde. Dit door middel van een krimpkous afgesloten en op naar huis.

Nu heb ik de auto voor de deur gezet en na een half uur of zo wilde ik weer weg. Zit mijn automatische bak vast. De heks geeft aan dat er een storing is in de automatische bak en dat ik de dealer moet raadplegen.

Of de auto nu aan of uit staat dat maakt niet uit. Ik kan de versnellingspook niet bewegen.

Wat te doen!!!!!!!!!!!!!

WillemV

Bericht door WillemV » 19 nov 2016, 17:12

Om 15:30 uur de VS neergezet en daarna zat de bak vast. Nu net om 17:00 toch weer naar de VS en gestart. Toen kon ik gewoon wegrijden en de bak gaf geen storing.

De auto geparkeerd en uitgezet. Weer storing in de bak, maar ook de handrem gaf storing.

Zit er hard aan te denken de auto maar naar de dealer te brengen en de handremkabels en evt. de module van de rem te laten vervangen.

Al met al is deze start met deze schitterende auto niet wat ik ervan verwacht had. :cry: :cry: :cry:

E.M.Provoost

Bericht door E.M.Provoost » 19 nov 2016, 18:01

Niet per ongeluk de auto uitgezet met de pook nog in D?
Gaat de bak soms ook in storing.

wat ik al zei het circuit van de obd zit op hetzelfde circuit van handrem en bak
je kan altijd de bak ontgrendelen door de schakelaar te gebuiken links voor op de chromen plaat bij de hendel (lange dunne schroevendraaier gebruiken).
Staat beschreven in het boekje.

de kabels kunnen niet los gewisseld worden zit compleet met cassette.

geloof dat er nog een forum lid er eentje heeft (andre Vos geloof ik).

WillemV

Bericht door WillemV » 19 nov 2016, 18:16

De auto niet in D laten staan. ik heb geen idee of de kabels los te verkrijgen zijn. Als ik de pdf vorm van het werkplaatsboek bekijk schijnt dat mogelijk te zijn. De pest is dat er nu tig storingen in zitten. Er zit niets anders op dan een nieuwe module te plaatsen incl. kabels. Trouwens ik heb geen idee wat dat kost. :cry:

WillemV

Bericht door WillemV » 20 nov 2016, 12:41

Vanmorgen de VS gestart en geen storingen, alleen geen beweging in de bak.

Een schroevendraaier in het gaatje geduwd en toen kon ik weer schakelen. Maar zo gauw hij in de p stand stond ie weer vast. Geen idee wat het is, morgen de Renault garage bellen. :cry:

WillemV

Bericht door WillemV » 21 nov 2016, 16:18

De VS staat bij de dealer en die gaan de boel uitlezen. Daarna gaan we plan van aanpak maken.

Wel even aangegeven dat ik via de post een handremmodule plus kabels ga krijgen (André Vos nogmaals bedankt). Die kabels kunnen ze eventueel plaatsen. Ik hoop dat ik daarna een top auto heb. 😋😋

WillemV

Bericht door WillemV » 22 nov 2016, 15:13

Vandaag een belletje van de dealer en het blijkt dat het aansturings element voor het in een versnelling zetten van de autom. versnellingsbak defect is. Dat wordt besteld en vervangen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Even wat anders. De handremkabels kan je die vervangen zonder dat je de module loshaalt? Want m.i. is de module nog goed en kan ik volstaan om een kabel te vervangen. Graag hier een reactie op geven.

Alvast bedankt.

Willem

André Vos

Bericht door André Vos » 22 nov 2016, 19:26

de module moet je sowieso los halen want hij zit in een soort holte weggebouwd, dan moet je m openschroeven,want de kabels zelf zitten intern in de module vast
het zijn 4 m6 moertjes, dus de module heb je er zo af
doe alsjeblieft voorzichtig met de inhoud van de module want er zitten gevoelige flatcables in
Vel Satis Privilege 2.2dci 2003 Nu een initiale phase 2

André Vos

Bericht door André Vos » 22 nov 2016, 19:28

correctie!! het zijn m5 boutjes
voor de bovenste moet je precies de goede lengte verlengde dop 10 hebben
Vel Satis Privilege 2.2dci 2003 Nu een initiale phase 2

Heino

Bericht door Heino » 22 nov 2016, 22:02

Hopelijk valt het allemaal kostentechnisch mee.
Die handrem-module is trouwens een absoluut kreng om te verwijderen en te monteren. Minimaal vereiste is een brug en de juiste dop ....
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

WillemV

Bericht door WillemV » 23 nov 2016, 17:32

Vandaag de Vel Satis terug en geen storing meer.
Kosten € 450,00 om het schakel ding te vernieuwen.

Vrijdag de achterremkabel plaatsen en dan lekker rijden.

WillemV

Bericht door WillemV » 24 nov 2016, 16:04

WillemV schreef:Vandaag de Vel Satis terug en geen storing meer.
Kosten € 450,00 om het schakel ding te vernieuwen.

Vrijdag de achterremkabel plaatsen en dan lekker rijden.

De achterremkabel moet nog een tweetal weken wachten. Lekkage in m'n keuken heeft wat Prio.

De VS rijdt trouwens top en pakt bijzonder mooi op. Wel is het vreemd dat de dwarsliggende oneffenheden in de straat doorgeeft.

Wellicht zijn rubbers van de stabilisatoren hier de oorzaak van!?

Plaats reactie