Niks! Nakko de pakko! Help!

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Hein Tunnissen
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 dec 2008, 16:09
Locatie: Musselkanaal

Bericht door Hein Tunnissen » 26 sep 2017, 14:29

Antwoord Heino: Ben al bij de dealer geweest. Als we er niet uitkomen, sleept hij hem gratis naar de garage voor een clipbeurt.
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2018: 395.850 km

Hein Tunnissen
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 dec 2008, 16:09
Locatie: Musselkanaal

Bericht door Hein Tunnissen » 26 sep 2017, 14:36

Antwoord aan André: We denken idd aan zoiets als een vergeten aansluiting, een losliggend massakabeltje etc. We gaan met name boven op de versnellingsbak zoeken, want het is daar een enorme wirwar van dradenbundels en slangen. Wellicht vinden we daar de oplossing.
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2018: 395.850 km

Hein Tunnissen
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 dec 2008, 16:09
Locatie: Musselkanaal

Bericht door Hein Tunnissen » 26 sep 2017, 14:38

Antwoord aan Hans61: Good thinking! Dat had zomaar gekund, maar het was niet zo, helaas. Zekering was (en is) intact.
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2018: 395.850 km

Hein Tunnissen
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 dec 2008, 16:09
Locatie: Musselkanaal

Bericht door Hein Tunnissen » 26 sep 2017, 14:43

Dank wederom voor jullie moeite. De komende dagen gaan we de boel systematisch nalopen. Gisteravond bedachten we dat het vermoedelijk een heel klein dingetje is, zodat we ons later wel voor de kop kunnen slaan omdat we daar niet aan gedacht hebben. Bijvoorbeeld: auto start niet omwille van veiligheid (voorwielen nog niet gemonteerd). Aaaaaahhhhhhh!

Enfin, kop d'r veur! (Voor de Randstad: Vooruit, er tegenaan! :D
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2018: 395.850 km

Hein Tunnissen
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 dec 2008, 16:09
Locatie: Musselkanaal

Bericht door Hein Tunnissen » 01 okt 2017, 15:48

We zijn nog aan het zoeken, maar inmiddels weten we wel wat meer. Met behulp van een kabeltje zetten we rechtstreeks spanning op de zekering van het sprekend dashboard/instrumentenpaneel etc. Dan gaat de verlichting van het dashboard branden. wat we al wisten: het lampje van de startonderbreker (zekering is ok) gaat continue branden als we de kaart invoeren. Conclusie: die wordt herkend. We hebben twee twijfelpunten: a) de sensor op de koppeling (die is los geweest) en een kabelbundel die mogelijk in de knel heeft gezeten bij het terugplaatsen van de bak. Dat leek niet ernstig, maar mogelijk is er toch wat gebroken. Het is onmogelijk om aan te geven om welke bundel het gaat. Vermoeden bestaat dat een bepaalde groep geen stroom krijgt bij het invoeren van de kaart. De koppelingssensor op de versnellingsbak is 'verdacht'. Last but not least, we zien een stekkerverbinding over het hoofd die cruciaal is. We zoeken verder. Suggesties welkom!
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2018: 395.850 km

Hans61
Berichten: 487
Lid geworden op: 28 jul 2009, 17:44
Locatie: Middelburg

Bericht door Hans61 » 02 okt 2017, 12:54

Twee suggesties nog want je weet maar nooit:
-zit het opname element op het koppelingspedaal zelf nog vastgeklikt:
-probeer eens tijdens het invoeren van de kaart (het op contact zetten) aan het stuur te draaien. Het kan zijn dat de stuurvergrendeling dan toch vrijkomt (stuurvergrendeling blijft voor mij hoofdverdachte).
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018

Hein Tunnissen
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 dec 2008, 16:09
Locatie: Musselkanaal

Bericht door Hein Tunnissen » 02 okt 2017, 13:45

Dank Hans! Ik ben nu de hele computerhoek bij de accu opnieuw aan het inbouwen. Als dat straks klaar is, controleer/probeer ik je suggesties meteen.
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2018: 395.850 km

Hein Tunnissen
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 dec 2008, 16:09
Locatie: Musselkanaal

Bericht door Hein Tunnissen » 14 okt 2017, 06:44

Jullie hadden nog wat van mij te goed. We hebben de fout niet gevonden. Ben met de pet in de hand naar Renault Schoon gegaan. Aanbod: we willen wel even kijken, we halen m voor niks op! Dag later op de ambulance. Het duurde uiteindelijk een week, hoewel de auto na wat overlussen meteen startte, maar dat bleek een toevalstreffer. Na die week zat er een nieuwe centrale rekeneenheid van de sloop in. Die was stuk. Stom toeval, had ook tijdens een oliewissel kunnen gebeuren bij wijze van spreken. Met Clip en database de CRE ingelezen. Alles ging, behalve de startknop. Die werd niet opgepikt. Nieuwe gemonteerd om te starten, met de oude zetten we m uit. Werkt fantastisch. Monteur was diep onder de indruk van de technische staat en kwaliteit van de auto (2002, 365.000) Kosten all in: €500. Belangrijkste feit is dat Renault Schoon een groot deel van de onderzoeksuren niet in rekening heeft gebracht. De redenering is: als wij zeggen dat wij dat kunnen, dan kunnen wij dat ook! Chapeau!, een ander woord heb ik er niet voor. Clip toonde aan dat de motor nog wel een paar ton mee kan. Gaat gebeuren!
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2018: 395.850 km

Heino
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Heino » 14 okt 2017, 08:33

Mooi verhaal en blij dat de dealer zich van zijn beste kant laat zien.
En natuurlijk fijn dat je grande voiture weer rijdt!
Geniet ervan, ik mis de mijne toch wel een beetje .... :D
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Hans61
Berichten: 487
Lid geworden op: 28 jul 2009, 17:44
Locatie: Middelburg

Bericht door Hans61 » 14 okt 2017, 10:07

inderdaad complimenten voor deze dealer die echt voor zijn merk staat en niet opgeeft. Ik heb ook een privilege van 2002 (met 210000 op de teller) dus ik kan nog even vooruit qua kilometers.
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018

MarcoW
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 aug 2017, 12:25

Bericht door MarcoW » 14 okt 2017, 13:58

Daar kunnen veel garages/dealers nog eens een puntje aan zuigen. Mooi dat ze weer loopt en vol gas richting 2018 (en verder).

WillemV
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 nov 2016, 20:24

Bericht door WillemV » 14 okt 2017, 18:04

Prettig dat de vs weer rijdt, maar begrijp ik nu dat je twee startknoppen in je vs hebt?

De ene om te starten en de ander om de motor te stoppen?

En als dat zo is, dan maakt het nog niet uit. De vs rijdt weer!!!
Vel Satis 3,5 initiale phase I uit 11/2002

Plaats reactie