Gasklephuis

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
Hein Tunnissen

Gasklephuis

Bericht door Hein Tunnissen » 09 okt 2018, 07:30

Dankzij ECU Repair Centre in Mierlo (www.ecu-rc.nl) is het gasklephuis van mijn VS weer gerepareerd, jaar garantie, kosten €275. Veel dank richting Hans61 die mij die tip gaf. Woensdag verzonden, zaterdag retour en kwartiertje later rijden als de brandweer. Gasklephuizen zo weet ik nu, gaan kapot. Krijg je een reeks vreemde meldingen, te beginnen met 'inspuitsysteem defect', dan denk maar aan dat gasklephuis. Ik kreeg te laat het advies: laat eerst het gasklephuis vervangen of repareren voordat je de hele motor uit elkaar trekt. Als vervanging niet helpt, kun je dan nog altijd doen.! Het gasklephuis is een elektronisch precisie instrument dat aan slijtage onderhevig is. Het gaat dus ooit kapot. Niet zelf prutsen, maar opsturen! Dat scheelt veel geld en ergernis. Bij mij ging het andersom, goed bedoeld overigens. Financieel viel dat wel mee, maar het kostte erg veel tijd. ECU-Repair Centre wordt geleid door ing. Ad van Dijk. Als hij het gasklephuis niet kan repareren, heeft hij nog wel iets op de plank liggen. Gasklephuizen voor oude VeeEssen worden zeldzaam!
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2018: 395.850 km

Hans61

Bericht door Hans61 » 10 okt 2018, 15:50

Fijn dat het is opgelost! Kan je weer met een vertrouwd gevoel de weg op.
Groet,
Hans
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018

Plaats reactie