AUDIO IN VS 2004 INITIALE, VS stelt me zwaar teleur

Technische informatie over de Renault Vel Satis
Lotus
Contacteer:

AUDIO IN VS 2004 INITIALE, VS stelt me zwaar teleur

Bericht door Lotus » 05 feb 2010, 13:26

Daar ben ik weer.

Sinds kort dus een bezitter van een Vel Satis uit 2004. Omgeruild voor mijn Laguna grand tour 2.0T. Helaas ben ik (nog) uiterst ontevreden over de auto. Een van de minpunten is dat de auto van binnen nogal veel kraakt met al dat plastic, in vergelijking met de laguna. Daarnaast is de audio echt om te huilen. De laguna had een standaard renault radio met prima geluid.

Dit standaard setje doet me denken aan de twingo van mijn schoonzus.

De dealer zegt dat er geen IPOD mogelijkheid is, ook al om te janken. Ook kan er geen tijd in het navigatie systeem worden ingesteld, hoe kan dit voor een auto met een nieuwwaarde van ruim 45000 euro's.

Wat kan ik het beste doen aan mijn audio als ik de standaard radio wil laten zitten i.v.m uitstraling en uniformiteit.

Is er een ander navigatie systeem wat op het scherm/auto werkt?
Is er iemand die dit probleem heeft gehad en heeft opgelost, iemand idee?

Louis Renault ontmoette in 1911 Henry Ford, dat is de reden waarom Ford zo groot is geworden. Viva la France!

sander

Bericht door sander » 05 feb 2010, 16:10

Als je het "zoeken" gebruikt kom je o.a. deze van Teejoo tegen.
koffiehoek/viewtopic.php?t=158&start=0& ... highlight=

Welke radio heb jij eigenlijk, de radio list of de cabasse?
Bij audio- tuning bedrijven kun meestal wel een hub kopen om een i-pod aan te sluiten.

Ik heb een "Radio list" en deze hebben ze voorzien van een extra "ingang"
OUD-Renault VS rijder 84-JN-JF
miv 22-12-2011...

ToineL

Bericht door ToineL » 05 feb 2010, 17:49

@ Lotus

De VS is een liefhebbers auto en als je de forumsite goed door leest, dan kan je gerust een teiltje pakken om je tranen in op te vangen, want je zult nog genoeg afzien met de VS. Ik heb nog steeds geluk gehad, maar ik ben er wel op voorbereid!!!! Dus dat kraken, tja.......het hoort erbij. De VS rijdt gewoon GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ToineL
VS 2.0T Privilege 07-NH-VD 2003

Jarl

Bericht door Jarl » 05 feb 2010, 18:44

Het begint een beetje op een zeurforum te lijken zo...
Had je georiënteerd en had een fatsoenlijke proefrit gemaakt, dat had wat onaangename verassingen bespaart.
Phase 1 is in de basis gewoon een ontwerp uit 2001, wat verwacht je nou. Wellicht was je met een phase 2 gelukkiger geweest (wel moderne navi).
Hopelijk ga je de auto snel waarderen anders wordt het wel een erg zure relatie... :?
3.5 V6 Initiale
20-LK-PT
Vert Amande

Heino

Bericht door Heino » 05 feb 2010, 21:43

Kraken van plastic?
Nog niet gehoord, dat geluid is mij volledig onbekend.
Wellicht neemt dat kraken af als de temperaturen wat gaan stijgen? En anders moet daar toch gewoon een oorzaak en remedie voor zijn? Ik kan mij niet voorstellen dat alle VS'en behalve de mijne kraken.....

Audio:
Alle VS'en hebben een niet zo mooi geluid.
In de Phase I lou dat komen doordat de standaard luidsprekers slecht zijn. Renault heeft daar een opgrade voor in de vorm van speciale Pioneer luidsprekersets. Daar vind je meer over elders op dit forum, o.a. in mijn bijdragen. Bij mij zaten die al standaard gemonteerd in de Phase II. Het geluid is dan prima qua hoog en midden.
Alle VS'en zijn bas-arm als ze rijden. Dat komt doordat de luidsprekertjes maar 13 cm klein zijn. Het inbouwen van een actieve subwoofer in de kofferbak is vrij complex.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

sander

Bericht door sander » 06 feb 2010, 01:30

Hallo Lotus,

Jou verhaal lezende over het gekraak doet mij denken aan de eerste VS van Huijbers. Zijn auto had ook last van rammeltje/kraakjes/piepjes, later bleek dat zijn exemplaar zware schade had gehad. Misschien eens naar -laten-kijken!

Quote Huijbers "
Nadat ik afgelopen dinsdag op de hoogte ben gesteld van het feit dat mijn Vel Satis een schade auto is geweest en amateuristisch weer in elkaar was gezet, is in samenspraak met de dealer besloten om de auto weer terug te nemen.

Ik heb dus nu geen Vel Satis meer en daar baal ik behoorlijk van. Vandaag 2 exemplaren gezien en in 1 een proefrit gemaakt. Het was een 3,5 V6 initiale (de vorige VS van Antoine). Een prima wagen alleen is een automaat toch iet mijn ding. Ik mis de communicatie en viind het rijden dan een beetje saai worden. Ik blijf door zoeken naar een exemplaar dat aan mijn eisen voldoet! Natuurlijk zal ik tot die tijd actief blijven op het forum!

miv 22-12-2011...

Lotus
Contacteer:

Bericht door Lotus » 06 feb 2010, 09:09

Jarl schreef:Het begint een beetje op een zeurforum te lijken zo...
Had je georiënteerd en had een fatsoenlijke proefrit gemaakt, dat had wat onaangename verassingen bespaart.
Phase 1 is in de basis gewoon een ontwerp uit 2001, wat verwacht je nou. Wellicht was je met een phase 2 gelukkiger geweest (wel moderne navi).
Hopelijk ga je de auto snel waarderen anders wordt het wel een erg zure relatie... :?
Tuurlijk is er een proefrit gemaakt en natuurlijk is er goed overwogen alvorens de koop werd gedaan. Maar je vergelijkt het met je wat je gewent ben. In dit geval een Laguna 2.0 Turbo, voor een Laguna een serieuze auto. Een minder navigatie systeem maar prima audio. Dan kun je toch verwachten van een auto met een nieuwwaarde van ruim € 50.000,- dat dit een beetje normaal is?! Dat het kraken met de kou hier (-14) te maken heeft zou goed kunnen.

Trouwens als je een proefrit maak dan let je niet op het feit dat het navigatie systeem geen klokje heeft waardoor er geen aankomsttijd vermeld staat. Dat is gewoon achterlijk dat dat niet kan.

Het is mijn vijfde auto, vierde Renault. De mooiste auto die er is, maar de solide van mijn Saab 9-3 is helaas nooit geëvenaard.

Louis Renault ontmoette in 1911 Henry Ford, dat is de reden waarom Ford zo groot is geworden. Viva la France!

sander

Bericht door sander » 06 feb 2010, 10:09

Bij mijn VS staat overigens wel de resterende reistijd vermeld, alhoewel dit vaak niet klopt :?
miv 22-12-2011...

Heino

Bericht door Heino » 06 feb 2010, 13:07

In de Phase II kan je per type weg de gemiddelde verwachte snelheid ingeven. Daardoor kloppen de verwachte aankomststijden vrij nauwkeurig, op de files na.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Lotus
Contacteer:

Bericht door Lotus » 06 feb 2010, 15:41

sander schreef:Bij mijn VS staat overigens wel de resterende reistijd vermeld, alhoewel dit vaak niet klopt :?
Mijn VS is uit 2004, navigatie carminat. In het systeem kan ik geen klok instellen. Kan jij dit wel? Wat doe ik dan fout :S?

Ritchie

audio upgrade

Bericht door Ritchie » 06 feb 2010, 16:49

ik heb de radio list eruit gehaald en er een alles-in-één systeem ingezet de dubbeldin JVC NX7000. De pioneer speakertjes in de deuren en een nieuwe zelfgebouwde hoedenplank met versterker en twee JBL knallers en een subwoofer. Prima geluid, die kleine aap kan achterin lekker naar TV of DVD kijken. Voorin de beschikking over radio-tv(ned 1,2,3 en regionale zenders)-dvd-navigatie-achteruitrijcamera-bluetooth-usb ingang. Interface mogelijk voor bediening mbv originele stuurwielbediening.

Ritchie

audio upgrade

Bericht door Ritchie » 06 feb 2010, 16:54

bij topic "tuning" onderdeel "ervaring met upgrade audio" zie je een iets betere foto

ToineL

Bericht door ToineL » 06 feb 2010, 17:00

Lotus schreef:

[quote]Het is mijn vijfde auto, vierde Renault. De mooiste auto die er is, maar de solide van mijn Saab 9-3 is helaas nooit geëvenaard. [/quote]

Waarom heb je geen tweede hands Saab 9-5 gekocht, die valt immers in de zelfde categorie als de VS? Die prijzen liggen wel boven de VS, maar niet schrikbarend, toch?
ToineL
VS 2.0T Privilege 07-NH-VD 2003

Lotus
Contacteer:

Bericht door Lotus » 08 feb 2010, 13:41

ToineL schreef:Lotus schreef:
Het is mijn vijfde auto, vierde Renault. De mooiste auto die er is, maar de solide van mijn Saab 9-3 is helaas nooit geëvenaard.
Waarom heb je geen tweede hands Saab 9-5 gekocht, die valt immers in de zelfde categorie als de VS? Die prijzen liggen wel boven de VS, maar niet schrikbarend, toch?
ToineL
\

Ben van een 19 naar een Megane sedan gegaan, prima auto. Daarmee europa in 12 weken rondgereden van Noordkaap tot zuid italie, boedapest en gibraltar. Prima wagen.

Verhuis naar het buitenland, auto verkocht. Teruggekomen een Saab 9-3 coupe gekocht. Ondertussen hond en kind, euhm in een coupe? Gaat niet werken. Ingeruild voor een Laguna 2.0T tech line, prima auto. jammer dat de Turbo naar de klote ging na 14 maanden.

Een 9-5 kopen, een merk dat spoedig niet meer bestaat? Daarnaast wonen/werken we het grootste gedeelte in Frankrijk, ooit een zweedse auto in Frankrijk laten repareren? Niet te doen, die Fransen zijn binnen 1 dag weer op weg. Tijd is geld...

Bart

Bericht door Bart » 08 feb 2010, 20:49

Hallo Lotus,

Wellicht ken je deze link? http://www.youtube.com/watch?v=eYsm0HgE64I
Het filmpje geeft aan hoe je een iPod aansluiting kunt aanbrengen; ook van toepassing op Vel Satis installaties. Althans, op een aantal.

Misschien dat je er iets aan hebt.

Groeten Bart Suèr

Plaats reactie