Gebruikerservaring 3.0 Dci

Informatie over de verschillende uitvoeringen van de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Bart V6 24V
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 jun 2010, 22:38
Locatie: Raamsdonksveer

Gebruikerservaring 3.0 Dci

Bericht door Bart V6 24V » 13 dec 2014, 23:23

Graag zou ik van diegene die een 3.0 dci rijden of hebben gereden jullie gebruiksersvaring willen horen van deze motor.

Ik hoor hier veel slechte dingen over maar volgens mijn moet je ook hier toch nog wel een positieve kant aan zitten...

Dus graag jullie ervaring en wat het verbuik is ongeveer van deze auto.
Alvast bedankt.
Grt,
Bart.
**Vel satis 3.0 Dci Initiale 2006 Noir Nacré Tabac Perfore**

Rolandbreda
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 nov 2014, 22:47
Locatie: Breda

Bericht door Rolandbreda » 14 dec 2014, 00:07

Ben hier ook wel eens benieuwd naar, is het niet zo dat alle 3.0 dci's die nu nog rijden gewoon door blijven lopen?

Ps. zou best over willen naar een 3.0 dci automaat :)
Nu Saab 9-5 Aero estate 270PK 420Nm
Ex. Saab 9-3 2.2 TiD SE
Ex. 2.2 Dci Expression 77-PT-NZ angora beige

Heino
Berichten: 1208
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Heino » 14 dec 2014, 01:00

Je zou even kunnen spieken in het brandstofverbruik-topic ...
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Bompie
Berichten: 595
Lid geworden op: 04 apr 2008, 18:41
Locatie: Gent (Belgie)

Bericht door Bompie » 14 dec 2014, 09:54

When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Bart V6 24V
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 jun 2010, 22:38
Locatie: Raamsdonksveer

Bericht door Bart V6 24V » 14 dec 2014, 11:56

Ik zie trouwens dat ik het in een verkeerd topic heb geplaats .... Gunther help :lol:
**Vel satis 3.0 Dci Initiale 2006 Noir Nacré Tabac Perfore**

Gebruikersavatar
gunther
Site Admin
Berichten: 347
Lid geworden op: 22 feb 2007, 22:47
Locatie: Meeuwen
Contacteer:

Bericht door gunther » 14 dec 2014, 17:46

Beter zo? :)
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Bart V6 24V
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 jun 2010, 22:38
Locatie: Raamsdonksveer

Bericht door Bart V6 24V » 14 dec 2014, 19:00

:wink: bedankt, Nu nog wat meer reaktie's.
**Vel satis 3.0 Dci Initiale 2006 Noir Nacré Tabac Perfore**

Sjapp
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 apr 2018, 17:22
Locatie: Angerlo

Bericht door Sjapp » 16 apr 2018, 12:59

Dit is al een oud topic, maar mijn ervaring past er wel bij... Al is die ook al weer heel oud. In 2004 een V6 3 liter diesel VS gekocht met 72.000km. Bij 203.000 km kreeg die temperatuurproblemen. Bij uitelkaar halen van het blok bleken veel baluwe plekken. Een taxateur kwam die bekijken en stelde dat alle 3 liter diesels van VS hetzelfde probleem hadden. De motor is eens-maar-nooit-weer ontwikkeld met ISUZU. De problemen bleken bij Renault al snel, zodat er inderhaast een TWEEDE waterpomp op werd gemonteerd. Hetgeen niet mocht helpen. Omdat Renault Nederland stelde dat goodwill-garantie vervallen was bij 200.000 km, ben ik in 2007 een rechtzaak begonnen. Na dreigen met publiciteit kreeg ik alsnog een vergoeding voor de bijna totall-loss door fout ontwerp. Je zag de laatste jaren grote uitverkoop van 3 liters diesel, mogelijk dat verkopers het lampje al zagen branden...
Andere (leuke) ervaring is het spaarbakje van roet, dat je naar believen kon uitspuwen door in neutraal even vol gas te geven bij een stoplicht....
=== de derde VS komt in bedrijf: weer meer dan 200.000 km te gaan ===

Plaats reactie