Welke VS moet het worden 3.0 dci of 2.2 dci ?

Informatie over de verschillende uitvoeringen van de Renault Vel Satis
Plaats reactie
mipatje

Welke VS moet het worden 3.0 dci of 2.2 dci ?

Bericht door mipatje » 18 dec 2008, 18:55

Hi. Ik ben nieuw op het forum. Ik ben erg gecharmeerd van de VS en heb laatst een proefrit met de 3.o dci gemaakt. Beviel me uitstekend. Ik heb echter erg veel slechte berichten over deze motor gehoord zowel van Renault als Saab rijders.
Er zijn ook berichten dat er versies zijn met betere motoren. Wie kan me helpen met deze vraag.
Een alternatief is natuurlijk de 2.2 diesel. Lijkt me voor Nederland eigenlijk genoeg vermogen.

Een ander probleem is dat er veel meer 3 liter occasions worden aangeboden.
Ik heb 3 Volvo v70 gereden prima probleemloze auto. Daarvoor een BMW en daarvoor een MB 300d Hiermee zelfs 6 ton gereden. Ben echter toe aan iets anders en de VS is werkelijk een heel ander auto. Kek en niet alledaags.

Edgar

Bericht door Edgar » 18 dec 2008, 20:18

Hai, ik ben ook net nieuw op het forum :D

Waarom niet de 2.2 en hem dan laten tunen, heb je +/- 180PK

Kies dan wel altijd voor maatwerk tuning en NIET voor een powerbox of iets dergelijks.. :x Daar krijg je meer problemen mee dan plezier.
Je kunt bij maatwerk zelfs je wensen kenbaar maken.
(Ik weet evt wel een goede tuner)

Succes met je keuze! En doe is gek... kies een VS :wink:

Groet Edgar
3.5 V6 Initiale

Hans

Bericht door Hans » 19 dec 2008, 07:53

Welkom op ons forum, ik weet niet wat je wensen zijn, maar wij zijn best tevreden met de 2.2 Dci in de standaard uitvoering. Met 150 PK kan je goed in het verkeer meekomen en zal je vaak genoeg last hebben van slome auto's voor je als je eens lekker wilt doorrijden. Ook de trekkracht met een forse caravan is meer dan goed. Succes met je keuze.
ex-owner Renault Vel Satis 2.2DCi Expression 2003, 21-LV-SH (de VS is nu in handen van Heronimus)

Gompie

Bericht door Gompie » 19 dec 2008, 08:41

Hallo Mipatje (interessante nickname :wink: )
De vraag welk type motor het beste is, is ondergeschikt aan het rijden in en VS (van welk type ook).
Succes met je keus! Ennuh welkom hier natuurlijk :D

Huijbers

Bericht door Huijbers » 19 dec 2008, 19:07

Een 3.0 is aan te bevelen en niet zo storinggevoelig als je denkt, mits de updates zijn uitgevoerd. Op dit forum heer Roland een lijst geplaatst waarop staat welke updat per motor moest worden uitgevoerd.

En ja een V6, maakt het rijden toch echt een suk heerlijker.
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH

Edgar

Re: Welke VS moet het worden 3.0 dci of 2.2 dci ?

Bericht door Edgar » 21 dec 2008, 17:04

mipatje schreef:Hi. Ik ben nieuw op het forum. Ik ben erg gecharmeerd van de VS en heb laatst een proefrit met de 3.o dci gemaakt.
En.... ben je eruit :wink:

Gr Edgar
3.5 V6 Initiale

mipatje

Bericht door mipatje » 11 feb 2009, 22:28

Ik ben eruit. :D Ik heb een mooie 3.0cdi Intiale gekocht . Een plaatje ben er heel blij mee.
Edgar weet een goede tuner wil toch ook nog eens kijken of een chip tune me helemaal gelukkig gaat maken.
Edgar kom maar op met je adviesen. :idea:

Gompie

Bericht door Gompie » 11 feb 2009, 22:31

Dat is een felicitatie waard!!!!

mipatje

Bericht door mipatje » 11 feb 2009, 22:36

Gompie Bedankt vgoor de snelle felicitatie. Te gekke auto, een rijdende luxe woonkamer. Niet te begrijpen dat deze auto zo is ondergewaardeerd.

Edgar

Bericht door Edgar » 12 feb 2009, 08:09

mipatje schreef:Ik ben eruit. :D Ik heb een mooie 3.0cdi Intiale gekocht . Een plaatje ben er heel blij mee.
Edgar weet een goede tuner wil toch ook nog eens kijken of een chip tune me helemaal gelukkig gaat maken.
Edgar kom maar op met je adviesen. :idea:
Gefeliciteerd! :D Kom maar op met die foto's

En of een tuning je gelukkig gaat maken! Ik weet niet wat je wensen zijn, een eco-tuning of puur op vermogen, rijgenot etc.. Ga in ieder geval ALTIJD voor maatwerk. Bij maatwerk wordt uitgegaan van de bestaande software van de fabriek in tegenstelling tot een powerbox, die fopt alleen het systeem. Mochten er software updates komen dan is het belangrijk dat je auto een nieuwe tuning krijgt, want je wilt wel gebruik maken van de updates, in tegenstelling van een powerbox. Mijn advies: www.hartogtuning.nl Pedro Hartog is echt een vakman. Hij zal je auto ook nooit tunen als hij technisch niet in orde is, hij is namelijk niet alleen tuner maar ook monteur. En dat zijn maar weinig tuners.

Mocht je hem bellen, mag je best mijn naam noemen, ik ga er wel vanuit dat hij wel forum korting wil geven.

Succes! Gr Edgar
3.5 V6 Initiale

Plaats reactie