Vel Satis 2.2 dCi 16v met motorschade

Renaults Vel Satis of onderdelen daarvan

Gebruikersavatar
stripedkrijn
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
Locatie: Blaricum

Bericht door stripedkrijn » 11 jan 2015, 17:29

Of Espace motor overzetten naar oude SU1 bak en dan erin. Maar beetje vreemd dat de oorspronkelijke motor vast zit.
Toch uiteindelijk nog wat rotzooi los gekomen en uiteindelijk kapot gedraaid? Of, inderdaad, distributie versprongen en daardoor motor vastgelopen met kleppen krom etc... Om dat weer te reviseren lijkt mij beslist geen optie. Als je doorgaat met de VS, zou ik wel die turbo van je oude motor eraf halen!
Kweet niet hoeveel die andere Espace motor heeft gelopen en hoe die verder draait.
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.

Gebruikersavatar
ferreman
Berichten: 260
Lid geworden op: 02 jul 2010, 11:08
Locatie: Landgraaf

Bericht door ferreman » 11 jan 2015, 20:22

Als ervaringsdeskundige zeg ik: "Doe het niet." Ik had er 7000 Euro geleden al mee moeten ophouden.

Het blijft geld kosten. Ik had gelukkig Mike die veel voor me heeft gedaan.

Maar het loont zich eigenlijk niet.
Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt
Afbeelding

Bompie
Berichten: 597
Lid geworden op: 04 apr 2008, 18:41
Locatie: Gent (Belgie)

Bericht door Bompie » 11 jan 2015, 20:33

Idd, vooral de 2.2 dCi geld niet echt als heel betrouwbaar, niet in Phase I en ook niet in Phase II.
Cru om zeggen, maar de 2.2 dCi VelSatis mag je niet zien als een dagdagelijks betrouwbaar werkpaard (mijn persoonlijke mening).
Ook al is/was het The Top off the Bill in het Renault gamma.
Heb ze alle 2 gehad, Phase I en Phase II, heel veel rijgenot aan overgehouden, maar het onzekerheidsgevoel was er wat teveel aan.
Sterkte zoals men in andere gevallen zou zeggen :?
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Gebruikersavatar
stripedkrijn
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
Locatie: Blaricum

Bericht door stripedkrijn » 12 jan 2015, 12:18

Ben eigenlijk toch wel benieuwd naar de uiteindelijke doodsoorzaak van die motor. Gaat de garage nog obductie uitvoeren à la Dr. Tulp?
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.

Rolandbreda
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 nov 2014, 22:47
Locatie: Breda

Bericht door Rolandbreda » 12 jan 2015, 12:40

Ik durf het nog niet te zeggen Stipedkrijn. Zelf en een aantal andere willen het ook al weten haha.
Vanavond zal ik meer weten want dan gaan we de dame weer naar huis trekken.

In de tussentijd ben ik nog even aan het kijken naar een andere motor maar als je ziet wat ze vragen voor een gebruikt dan krab je ook even achter je oren.
Nu ben ik in contact met iemand die vanuit Duitsland revisie motoren levert voor een bedrag van 2000€ met garantie.
Ondanks dat het misschien niet de verstandigste keuze is zit ik er toch over na te denken om het maar door te gaan zetten want ja het karkas levert zo ook niets op.
Alleen vanavond eens vragen wat de uit en inbouw gaat kosten.

Renault Nederland ook al een email gezonden wat zij er aan willen gaan doen, dit heb ik natuurlijk wel even anders verwoord als hier op het forum ;) denk alleen dat Renault NL haar neus op haalt en zegt oh meneer wat vervelend voor u maar nee dit komt nooooooit voor bij een 2.2 dci. Die blijven gaan dat zijn zo'n betrouwbare motoren dat we zouden willen dat de fabriek ze nog mocht monteren. Hahahahahaaa
Nu Saab 9-5 Aero estate 270PK 420Nm
Ex. Saab 9-3 2.2 TiD SE
Ex. 2.2 Dci Expression 77-PT-NZ angora beige

Gebruikersavatar
stripedkrijn
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
Locatie: Blaricum

Bericht door stripedkrijn » 12 jan 2015, 13:42

Hi Roland. Als je op Ebay.de kijkt, dan zie je dat daar ritsen Renault motoren te koop staan. Ook 2.2 Dci's. Allemaal "überholt". Alleen is er natuurlijk een verschil tussen de ene en de andere manier van überholen.. Ondanks dat er door de mensen wordt gesteld dat ze op 0 Km staan bij aflevering.
De ene aanbieder haalt de motor uit elkaar, controleert wat er niet goed aan is en vervangt dat dan. Maar cylinders bijvoorbeeld worden niet gehoond. Wel, als het nodig is, de zuigerveren vervangen. Net zo bij de lagerschaaltjes.
De andere heeft een revisie gehad waarbij de cylinders wel zijn gehoond en de rest vervangen. Even navragen dus hoe dat bij een eventuele andere motor is gebeurd.
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.

Rolandbreda
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 nov 2014, 22:47
Locatie: Breda

Bericht door Rolandbreda » 14 jan 2015, 21:39

Exact Stripedkrijn en daarom gaat onze dame het slachtveld in!

We hebben er genoeg om getreurd en hebben de knoop doorgehakt.
Momenteel heb ik een bod van 650€ op een andere site.

Zijn er hier nog belangstellende voor minimaal hetzelfde bod?
Onthoud alle filters zijn nieuw, revisie turbo en alle andere delen. Alleen de nieuwe accu gaat er uit.
Mocht je echt de dame willen hebben reageer dan snel want ik moet haar voor het einde van de week kwijt zijn!
Nu Saab 9-5 Aero estate 270PK 420Nm
Ex. Saab 9-3 2.2 TiD SE
Ex. 2.2 Dci Expression 77-PT-NZ angora beige

Rolandbreda
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 nov 2014, 22:47
Locatie: Breda

Bericht door Rolandbreda » 20 jan 2015, 14:28

De dame is verkocht!

Weliswaar voor een zogeheten appel en ei maar ik ben er van verlost.

Wel heb ik nog wat goede onderdelen liggen welke ik had gekocht om onze dame lopend te krijgen. Te weten, drie verstuivers met HD leidingen (105Dkm), vier koperen brander plaatjes en vier gloednieuwe gloeikaarsen.
Ik zal voor die spullen een nieuwe advertentie maken.
Nu Saab 9-5 Aero estate 270PK 420Nm
Ex. Saab 9-3 2.2 TiD SE
Ex. 2.2 Dci Expression 77-PT-NZ angora beige

Gebruikersavatar
stripedkrijn
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
Locatie: Blaricum

Bericht door stripedkrijn » 20 jan 2015, 17:17

Blijft triest: Vol goede moed aan deze relatie begonnen, heeel veeel tijd en energie er in gestoken, ook het nodige aan geld, en dan dit uiteindelijk als resultaat.. Sommige Franse dames blijken dan toch niet te vertrouwen! Ondanks hun good looks en ogenschijnlijk goede manieren.
Maar hoe zeggen ze ook al weer: Niet een hand vol, maar een..... :D
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.

Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 1585
Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:51

Bericht door Gompie » 20 jan 2015, 18:53

Erg jammer dat de elatief zo moest stoppen. maar ja een 'Grande Dame' met een gat in d'r hand is ook niet alles.

Heino
Berichten: 1266
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Heino » 20 jan 2015, 20:43

In elk geval wel complimenten voor je doorzettingsvermogen!
Ik wens je met de VS-opvolger meér geluk toe.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Plaats reactie