Aangeboden - Vel Satis Phase II, 2006, 2.0 liter bezine

Renaults Vel Satis of onderdelen daarvan

Plaats reactie
hansel

Aangeboden - Vel Satis Phase II, 2006, 2.0 liter bezine

Bericht door hansel » 12 sep 2016, 12:09

Nu voor € 3.200. Een fantastische wagen met vele luxe! Zie onderste post met een Marktplaats-link naar meer foto's.

----

Ik doe het niet graag maar ik denk er toch over na om de VS de deur uit te doen. Gezien de situatie nu is hij me te duur in gebruik. Ik wil er een kleinere voor in de plaats nemen.

Ik dacht ik post eerst hier of er uberhaupt animo is voor zo een wagen. Hij is net (voor de zomervakantie) APK gekeurd en voorzien van nieuwe banden rondom.
Daarnaast zijn er achter nieuwe remschijven en -blokken geplaatst.
Hij is tip top in orde. Heeft wat kleine lakplekjes (op kunststof deel) en schaafjes op de bumper. Klein deukje op het dak.

Geen idee wat ik voor de wagen zou moeten vragen. Wat is een courante prijs (aantal kilometers 185 000)?

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door hansel op 28 aug 2017, 20:07, 3 keer totaal gewijzigd.
VS Phase II 2.0T Expression, 2006, TEB66 Gris Eclipse

FastEddy

Bericht door FastEddy » 12 sep 2016, 15:53

De inkoopwaarde van deze auto is ca 2.100,00 Euro. Als particulier ben je veelal niet in staat om garantie te geven dus dan is dit de hoogst haalbare prijs. Zelf reken ik ook vaker dan eens. Maar steeds kom ik tot de conclusie dat een andere, kleinere, auto een veel grotere aanslag op mijn portemonnee is dan dat ik mijn VS blijf aanhouden. Je krijgt te maken met -weer- flinke afschrijvingskosten voor de vervangingswagen, je gaat (en blijft) spijt hebben van het gemis van de enorme luxe en het comfort dat je gewend was. Bovendien speelt mijn ijdelheid mij parten: want nu heb ik nog een chique limousine (veel mensen kijken er vol bewondering naar want het blijft een markante verschijning) en met een andere, kleinere, auto behoor ik weer tot het rijk der sukkels.
Mijn advies: gun jezelf deze limousine, haal je neus op voor "de rest" en lach je een hoedje bij de wetenschap dat je dit dus allemaal hebt voor ca. 2,000,00 Euro!
Ik wens je veel wijsheid en gezond boerenverstand bij je beslissing!

Heino

Bericht door Heino » 12 sep 2016, 16:59

Richtlijn: de auto in mijn onderschrift (dealeronderhouden, in uitstekende staat!) bracht een jaar geleden bij verkoop 3100 Euro op ... :(
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Gompie

Bericht door Gompie » 12 sep 2016, 17:32

Ik ben het eens met Fasteddy. Het is geen courante auto en 'm proberen particulier te verkopen is een helse klus. De markt voor de VelSatis is heeeel klein. Een handje vol liefhebbers kunnen de VS waarderen. Ondergewaardeerd, dat is zeker, maar bijna niemand zit dus te wachten op een VS.
Ik heb mijn VS vorig jaar juni ingeruild voor een nieuwe auto (een Suzuki Vitara) en sinds die tijd staat de VS nog steeds te koop bij de garagehouder. nu dus al 16 maanden. Geen hond komt er meer op af.
Ik schat in dat je er niet meer dan 1500 voor krijgt, als het lukt.....

(sorry dat dit harde 'nieuws' helaas een feit is)

hansel

Bericht door hansel » 07 nov 2016, 09:35

Tja, daar was ik al bang voor. Ik zie het nog even aan. Vooralsnog rij ik er maar mee door.

FastEddy

Bericht door FastEddy » 08 nov 2016, 09:51

@hansel: en blijf je genieten....

André Vos

Bericht door André Vos » 12 nov 2016, 21:36

1500 heb ik voor mijn vorige gekregen
die was van 2003 (phase1) en 290000 op de teller (diesel)
dan moet je voor deze echt meer voor kunnen krijgen.
Heino had een vergelijkbare auto en kreeg 3100
alleen je moet wat geduld hebben, als je m gister al verkocht had willen hebben is 1500 idd een redelijke prijs. heb je wat meer tijd is 2500-3000 echt wel haalbaar
Vel Satis Privilege 2.2dci 2003 Nu een initiale phase 2

hansel

Bericht door hansel » 15 aug 2017, 10:52

Hij gaat nu toch echt de deur uit. Mijn leaseauto wordt deze week geleverd en zal de heerlijke Vel Satis vervangen op privé-ritten.

Ik heb geen uitgebreide statistieken maar een grove inschatting zegt me dat de auto mij (met 1 tank per maand) ca. 300 p/maand heeft gekost. Met deze prijs ben ik gaan shoppen voor een leaseauto met privé gebruik. Ik ben uitgekomen op een Renault Megane Estate 110 EDC diesel, Bose editie. Met als extra's een glazen dak, full led en andere toeters en bellen.

Ik heb 5 jaren genoten van deze auto. Ooit in een opwelling gekocht denkende dat ik er 1 misschien 2 jaren in zou gaan rijden. Nu 5 jaren later zal de stap naar een Megane wel even wennen zijn maar ik geef ook toe, een nieuwe moderne auto zal mijn gemoedstoestand ook wel goed doen.

Ik heb de auto aangeboden bij een bekende automakelaar. Deze zal op zoek gaan naar een potentiele koper. Ik zie wel of dat wat wordt. Heb niet al te hoge verwachtingen.

Mocht zich hier iemand op het forum zich geïnteresseerd voelen, neem dan contact met me op. Stuur me een persoonlijk forum-bericht/private message (PM). Ik ben bereid voor forum leden een schappelijke prijs te hanteren.

P.S. Ik herinner me een topic, welke ikzelf ben gestart, met daarin alle werkbonnen van de garage. Helaas heb ik deze na een 1e post, niet meer bijgehouden. Dit betekent echter niet dat de auto niet onderhouden is. Hij heeft netjes z'n beurten gehad. Recent is de auto APK (goed)gekeurd (juli 2017).

Update:
Hieronder de link naar de Marktplaats advertentie.
https://www.marktplaats.nl/m1193884727

Plaats reactie