Cabasse head unit Phase 2 gevraagd

Renaults Vel Satis of onderdelen daarvan

Plaats reactie
MarcoW

Cabasse head unit Phase 2 gevraagd

Bericht door MarcoW » 04 okt 2017, 15:58

Voor mijn VS 3.5 zoek ik een Cabasse unit die in het dashboardkastje zit.
Ik heb een reparateur gevonden die m wil maken voor 8 tientjes maar ik heb daar mijn bedenkingen bij. Niet zo zeer in de beste man maar of het wel te maken is en of het blijft werken na reparatie.
Heeft iemand een gebruikte liggen die ik kan overnemen?

Heino

Bericht door Heino » 04 okt 2017, 18:01

Phase I of Phase II?
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

MarcoW

Bericht door MarcoW » 04 okt 2017, 18:35

In t dashboard dus altijd Ph2, Ph1 heeft m onder de achterbank

Heino

Bericht door Heino » 04 okt 2017, 21:58

Dat weet jij.
Dat weet ik.
Maar weet degene die zo'n unit mogelijk heeft liggen en moet gaan zoeken dat óók?

Daarom is het handig als je dat er in je TS bij zet: als je om iets vraagt, moet het geen zoekplaatje zijn voor de lezer.
Ik zou dan bv. mogelijk afhaken en daar ben jij niet meer geholpen.
Vandaar de hint .....
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

RichTrip

Bericht door RichTrip » 05 okt 2017, 12:41

Volgens mij ben ik die reparateur die de head unit voor 8 tientjes repareer :roll:

Ik ben op vele Renault forums bekend. Haal mijn naam door Google en je zal vele Renault Cabasse gerelateerde artikelen vinden. Er zit naar mijn mening geen enkele negatieve bij.

Ik heb nog wel een Cabasse versterker unit liggen, ook wel twee. Maar daar heb ik de kap wel vanaf gehad, dus of die units nog zijn te vertrouwen :wink:

Ps. ik heb er ooit eentje terug gehad na een reparatie. Die bleek alsnog een storing te hebben welke mij niet bekend was. Maar na een uitvoerige diagnose en aanvullende reparatie (garantie) draait ook die versterker al weer een paar maanden naar behoren.

MarcoW

Bericht door MarcoW » 05 okt 2017, 15:18

Hi Richard, zo te zien ben jij dat inderdaad. Ik kwam van de week de cabasse tegen in de garage. Ik had m al uitgebouwd, in de garage gelegd en niet meer aan gedacht toen ik m weer zag liggen en dacht dat ik even wat meer info wilde inwinnen op t forum.
Nogmaals, ik twijfel niet aan jouw oplossing/kunnen maar wel of hij t blijft doen.
Er is namelijk al door een vorige eigenaar aan gerommeld (er zat letterlijk een stukje tak van een boom verwerkt in de unit) en er lijkt al aan te zijn gesoldeerd. Ik hoop niet dat men meer kapot heeft gemaakt dan gerepareerd.
Vandaar mijn zorgen of jouw werk niet tevergeefs is en ik na 2 weken nog met een probleem zit.
Ik heb je adresgegevens nog en als ik een passend doosje vind zal ik m opsturen. Je mag je ook een andere opsturen als je er een hebt die werkt en als dat sneller is.

@Heino, je hebt helemaal gelijk natuurlijk maar in mijn beleving is iemand die zo'n ding "heeft liggen" iemand die weet waar hij vandaan komt (en thuis hoort) en dus ook weet of hij onder de achterbank of in t kastje zit. Maar ik had t er even bij moeten vermelden dan was t wel zo volledig geweest. Bedankt voor de info in ieder geval.

RichTrip

Bericht door RichTrip » 05 okt 2017, 16:58

Ik werk volgens het principe no-cure-no-pay. Alleen als ik zeker weet dat ik de versterker betrouwbaar heb gerepareerd, dan betaal je de kosten. Ik heb er namelijk niets aan als hij meteen weer in storing valt. Stuur hem maar gewoon op, dan kan ik checken of hij nog te maken is. Je hebt mijn gegevens al ;)

Plaats reactie