Vel Satis is verkocht.

Renaults Vel Satis of onderdelen daarvan

Plaats reactie
Rambooke

Vel Satis is verkocht.

Bericht door Rambooke » 08 mar 2009, 18:32

Hallo vrienden. Mijn Vel Satis is verkocht. Mijn zoon heeft hem gekocht. Ik ben blij dat hij in de familie gebleven is. Ik was verwonderd van de werkelijke verkoopprijs dat de wagen nog stond, namelijk 10.950 €. Dat kon tellen vind ik. Zoon heeft hem natuurlijk een pak minder moeten betalen. Ik heb nog twee vraagjes.

1. Tijdens mijn laatste rit, kreeg ik plots melding op computerke en van de sprekende dame, dat er een defect was aan inspuitingsysteem en dat ik mij moest melden bij een Renault dealer. De auto was ook zijn vermogen kwijt, geen trekkracht meer en de verstook was amper 6 liter. Heeft iemand dat al voorgehad en is de fout gekend? Anders moet hij aan diagnosekast.

2. Wij zijn in de familie al met 5 Renaults. De zoon is automekanieker. Weet iemand waar de zogenaamde clip (testkoffer) voor Renault te kopen is. Bij Renault is dat verschrikkelijk duur. Ik heb een gerucht opgevangen van kopen in China. Zou daar maar ongeveer 600 € kosten.

Ik hoop dat ik nog op jullie site mag, nietegenstaande ik nu een verlengde Renault Espase 1,9 diesel van 2005 heb.

Mvg.
Rambooke. :D :roll:
Renault Vel Satis 2.0 dci van 2006

jantje.vlaam
Contacteer:

Bericht door jantje.vlaam » 01 apr 2009, 08:34

gefeliciteerd met de verkoop, alleen de reden die je had voor de verkoop en hetgeen je gekocht hebt snap ik niet.

De VelSatis zou te duur om te rijden zijn. Maar je koopt een verlengde Espace Diesel. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in NL is die duurder dan een VelSatis in de wegenbelasting.

Verder, als de wegenbelasing in België zo hoog is, waarom zijn de wegen dan daaro zo slecht???? :twisted:
vanaf 28 1 2008 een Renault Vel Satis 2 liter Turbo privilege met leren bekleding.

Bompie

Re: Vel Satis is verkocht.

Bericht door Bompie » 01 apr 2009, 09:48

Rambooke schreef: Tijdens mijn laatste rit, kreeg ik plots melding op computerke en van de sprekende dame, dat er een defect was aan inspuitingsysteem en dat ik mij moest melden bij een Renault dealer. De auto was ook zijn vermogen kwijt, geen trekkracht meer en de verstook was amper 6 liter. Heeft iemand dat al voorgehad en is de fout gekend? Anders moet hij aan diagnosekast.
Vrees dat het je intercooler of turbo zal zijn die stuk is of niet naar behoren reageert.
Heb ook een bijna zelfde ervaring gehad en bij mij was het de intercooler.
Check : algemeen : topic Herrie (+/- pagina 2)
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Huijbers

Bericht door Huijbers » 01 apr 2009, 10:52

Bij mij ook de intercooler... duur grapje
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH

Rambooke

Bericht door Rambooke » 01 apr 2009, 13:05

Bedankt allemaal. Ik ga dit met de zoon nazien. Wagen heeft reeds aan diagnose gehangen. De fout aan inspuiting werd waargenomen. Na wissen van de fout reed wagen ongeveer 1 km perfect. Nadien terug hetzelfde verschijnsel. Ik laat jullie in ieder geval weten wat de fout was. Kan altijd voor anderen ook nuttig zijn. :roll: :D

Rambooke

Bericht door Rambooke » 01 apr 2009, 13:20

Hallo. Ja dat kan raar klinken voor jullie denk ik. De Vel Satis was een V6 drie liter motor. De Espace is de vertrouwde 1.9 tdi van Renault. Hier in België gebeurt de taxatie volgens het vermogen van de auto (aantal pk of kw). Vandaar het grote verschil. De vel satis heeft een hoog aantal pk. De espace niet (85 pk). Vandaar het veel goedkoper rijden met die espace. Voor de Vel Satis moest ik voor de eerste in gebruiksstelling 2000 € betalen, waarbij dan nog ongeveer + 800 € wegentaks kwam. Voor een gepensioneerde wel wat veel. Voor de Espace moet ik nog afwachten. Ik denk dat de Belgische staat mij vergeten is (ha,ha). Ik geef je volkomen gelijk wat betreft de wegeninfrastructuur in België. Het is hier een echt schandaal en nu zeker na die tamelijk zware winter. Waar ons belastinggeld van de auto naartoe gaat, weet ik niet, maar zal zeker niet allemaak besteed worden aan de wegen. Een enorm verschil tegenover bij jullie. Maar ja, wat wil je, een klein landje met 5 regeringen (Vlaamse, Waalse, Duitse, Brussels en dan de overkoepelende federale regering. Betaal maar mensen!). Tussen haakjes, een Espace kan zeker niet rieken aan die Vel Satis Initiale hoor. Was dat een machien! Groetjes. :roll:

ws

Bericht door ws » 01 apr 2009, 13:39

kan oos het smoorklephuis zijn ; is eebvoudig te reinigen
bij mijn 2.0 t is kreeg ik vorige zomer in Frankrijk dezelfde melding ; bleek de kabelboom van het smoorklephuis te zijn die (inductie) te dicht langs het motorblok zat
Renault in Frankrijk melde dat het smoorklephuis en kabelboom vervangen moesten worden ; 1000,- + Euro

Terug bij mijn eigen garage geweest (Citrus Den Haag) en die vertelde me dat dat idd de LAATSTE optie is
zij hebben toen een paar kabels vervangen en een andere route voor de kabels gekozen ; 140,- euro ongeveer en sindsdien alweer 10000 km zonder problemen

"inspuit systeem defect ; raadpleeg renault dealer" kan meerdere oorzaken hebben en de motor slaat dan altijd in zijn "vrijloop" en je vermogen ben je dan kwijt

kijk ook eens op problemcar.nl bij Renault / inspuitsysteem defect ; en kom er achter dat het 9 van de 10 keer de kabelboom/stekker is

succes ermee
Vel Satis 2.0T

Jarl

Bericht door Jarl » 01 apr 2009, 20:00

Nog twee opties: luchtmassameter defect of vacuumslang van de intercooler zit los. Beide goedkope opties :D
3.5 V6 Initiale
20-LK-PT
Vert Amande

Plaats reactie