bijna om

Renaults Vel Satis of onderdelen daarvan

Plaats reactie
mjb

bijna om

Bericht door mjb » 29 mar 2009, 19:15

Hi,

Helemaal nieuw hier, maar dat het een VS zal worden, is wel duidelijk. Nu nog rond komen met de verkoper van diegene die ik op het oog heb. Hopelijk geen maandagmorgen auto, maar goed dat weet je nooit.

Zal zo'n 12K- 12,5K betalen voor een VS 2.0T Expression (met navi en leer) uit 2005 (phase I) met 150K op de teller, grote beurt en een half jaar garantie....als we er uit komen in ieder geval (goeie deal?).

Hij moet me nog de onderhoudshistorie overleggen, die heb ik nog niet in kunnen zien (het boekje is niet bijgehouden, mar hij zei alles te kunnen overleggen, ik had zelf geen tijd op dat moment om het door te nemen). Garagebedrijf is door merkdealer in de buurt als zeer betrouwbaar bestempeld.

Vraagkes:
- hoe kom ik aan een recente navi cd (meerdere cd's). Wat kosten de officiele eigenlijk?
- hoedenplank mist pinnen om vast te haken aan de auto, zijn deze los te krijgen of betekend dit een nieuwe plank?

Dan nog iets mbt de prijs die me terughoudend doet zijn: nagenoeg dezelfde auto (alleen dan initiale met verschil xenon verlichting en opendak wat me beide gestolen kan worden) zelfde bouwmaand maar met 30K km minder op te teller moet 18,5K euro kosten. Ik heb gevraagd hoe zo'n groot verschil kan zijn, maar dat konden ze me niet vertellen.
Ideeen?

Grt,
Maarten

PS: weet niet of ik het juiste forumonderwerp gekozen heb...

Gompie

Bericht door Gompie » 29 mar 2009, 21:00

Hallo Maarten!

Gezien de tekst 'vraagkes' kom je kennelijk uit België. hoe de prijzen daar liggen weet ik niet. Wat het ook gaat worden, een VS is natuurlijk sowieso een goede keuze (wat zou ik anders moeten zeggen hier op dit forum.... :wink: )
En die onderdelen zijn denk ik los te koop.

Succes met de aanschaf!!

Jarl

Bericht door Jarl » 29 mar 2009, 21:34

Nieuwe navi-cd's kosten 280 euro bij de merkdealer. Daar heb je dan een set voor heel Europa voor.
Ik heb ze erbij bedongen bij de deal.

Waarom kunnen het schuifdak en de Xenon je gestolen worden?
Vind het zelf erg fijne toevoegingen aan de auto. Schuifdak geeft fijn veel licht in het interieur en xenon beduidend meer en beter licht in het donker.

Prijzen voor de VS lopen zowiezo erg uiteen. In de prijscategorie waar ik zocht kon je van alles krijgen. Van 60.000 op de teller tot ruim 200.000. Ook qua bouwjaar vele variaties welke je in de vraagprijs nauwelijks terugzag.
3.5 V6 Initiale
20-LK-PT
Vert Amande

mjb

Bericht door mjb » 29 mar 2009, 23:00

hi,

hehehe...ondanks de vraagkes toch uit NL.

auw, 280 eur is best prijzig, had 150-180 verwacht,

Ik heb nu ook een open dak en die is altijd dicht, ik vindt het niet prettig open te rijden (tenzij ik in een cabrio zit, maar die passen toch geen van allen...ik ben daar te lang voor) en daarbij komen de daken dan altijd 5 cm lager en dat is met mijn lengte niet altijd handig.
Xenon heb ik nu ook en ja het geeft meer licht, als het er op zit prima, maar het is voor mij geen extra geld waard.

Het was mij inderdaad opgevallen dat ook voor een 2003 gewoon 10+ gevraagd wordt. De uitvoering die ik op het oog heb, is een automaat en donker gekleurd en met mijn minimum eisen dat het >2005, 15.000E en benzine moet zijn, is de keus erg beperkt.

mjb

Bericht door mjb » 30 mar 2009, 09:11

nog even een andere (technische?) vraag: tijdens de proefrit heb ik het gas er even op gezet naar 160 (op de teller) en em daar vast gezet op de cruise controle...en wat zie ik op de digitale meter: 150 km/u

...dat je werkelijk die snelheid rijdt, snap ik wel (de meeste tellers laten een te hoge snelheid zien) maar een verschil tussen de teller en een digitale meter die zo groot is niet. Is dit normaal?

Gompie

Bericht door Gompie » 30 mar 2009, 10:16

Als ik op de GPS presies 100 rijdt, dan staat m'n snelheidsmeter op 104 km/u. Bij 120 'echte' kilometers staat de wijzer op 126. Een verschil van ong 5% dus.

Tel daar nog 5 km/u correctie t.a.v. een snelheidmeting bij op en je weet wat je maximaal (op de teller) kan rijden zonder een bekeuring op te lopen..... :wink:

Trouwens....
Ik heb in Duitsland de teller een keer op 250+ gekregen, maar de GPS gaf 'slechts' 236 aan..... :cry:

mjb

Bericht door mjb » 30 mar 2009, 10:41

ja, als je op je GPS rijdt, maar nu las ik het van de cruise controle snelheid af die je in het deashboard ziet staan. Een losse GPS geeft (bijna) altijd een lagere snelheid aan.

Of wordt die snelheid ook getoond vanuit de GPS module in de auto aangezien er ingebouwde navi in zit?

Gompie

Bericht door Gompie » 30 mar 2009, 19:16

Nee, ik heb een losse GPS (Garmin).

Roland

Bericht door Roland » 30 mar 2009, 21:00

De Navteq Carminat kaarten kosten € 199. Zie:
http://renault.navigation.com/
9/2003 Vel Satis 3.5 V6 24v Aut. Initiale Groen (Abysse Vert) 85-NH-HV

Plaats reactie