Cabasse Auditoium AUX

Aanpassingen aan de Renault Vel Satis
Plaats reactie
jeroenjota
Contacteer:

Cabasse Auditoium AUX

Bericht door jeroenjota » 03 jul 2018, 14:36

Ik had hier in een ander forum deel al eens over gevraagd, maar ik denk dat het meer hier thuis hoort.

Het aansluiten van een MP3 speler (of telefoon met muziek via de AUX of Bluetooth) is mij tot nu toe niet gelukt.

Het gaat om een VS uit 2002, die in 2006 uit België is geïmporteerd. Er zit een Parrot systeem ingebouwd , waar mee je een bluetooth verbinding kunt maken met de Cabasse. Vooral handig voor de telefoon, maar de versterker van de Parrot is niet echt geschikt voor muziek en bovendien wordt die niet onderbroken voor de verkeersinformatie.

Alle filmpjes op internet bekeken en bedacht dat ik dat best zelf kon ;-)
Ik heb een kabel met een koptelefoon plug die in een Blue-Tooth dongle past. Zo had ik ook een tijdje mijn koptelefoon draadloos.

Op de andere kant van de kabel heb ik een stekkertje van een CDrom speler bevestigd. Dit zou in de versterker moeten gaan volgens alle instructies.
Maar ik zit nu met een probleem dat ik nog nergens ben tegen gekomen:
Op de AUX aansluiting bij de versterker zitten al draadjes!!

Ik kan ook rustig de AUX selecteren (eerst activeren in de expert modus) op de Cabasse, maar dan gebeurt er verder natuurlijk niets.

Er is een grote oranje connector, met daar in een witte en zwarte strip. In zowel de witte als de zwarte strip zitten draadjes, die in een kabel boom onder de achterdorpel door naar voren gaan. Ziet er allemaal erg uit alsof dit zo uit de fabriek komt.

Wat zou er op die AUX kunnen zitten? Heeft het met de CD navigatie te maken of met de Parrot? Zit er ergens een draadje van die AUX verstopt?

Of heb ik een heel ander systeem waar de internet filmpjes niet over gaan?

ben benieuwd of iemand een idee heeft.
2 x Renault 25 (van 1999 - 2006)
Renault Espace 2006 - 2008
Safrane 2.5 sept 2008 - mei 2016 (automaat)
Safrane 2.5 mei 2016 - april 2018 (bijna dezelfde)
Vanaf 3 april 2018 tot ??? Vel Satis 3.5 Initiale

Heino

Bericht door Heino » 03 jul 2018, 15:51

VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

RichTrip

Bericht door RichTrip » 04 jul 2018, 13:43

Wellicht is een foto handig om te posten. Aan de hand van de foto kan ik beoordelen hoe het zit met de AUX.

jeroenjota
Contacteer:

Bericht door jeroenjota » 05 jul 2018, 18:46

Het probleem is opgelost!
De kabeltjes die op de AUX pinnetjes zitten hebben we gestript en daar de koptelefoonkabel aan verbonden.

Aan de koptelefoon stekker zit een blue-tooth dongle die draadloos verbindt met mijn telefoon voor de muziek, die kan ik nu streamen naar de AUX op de Cabasse. De dongle krijgt permanent stroom zodat ie de verbinding niet vergeet.

De Parrot hebben we laten zitten en die verbindt met de belfunctie van de telefoon. (Je kunt per bluetooth verbinding aangeven waarvoor die gebruikt moet worden.)

Alles werkt nu fantastisch. Muziek via de AUX wordt onderbroken voor verkeersinfo, geweldig geluid door alle speakers, CD doet het ook nog gewoon, navigatie werkt ook (hoewel ik eigenlijk altijd mijn TomTom aan heb), volume gaat via de satelliet bediening, alleen naar volgend nummer switchen moet met mijn smartwatch, of op de telefoon.

Het enige raadsel is nu nog waarvoor die reeds bestaande AUX draadjes zijn.
Foto's uploaden wil helaas niet lukken.
2 x Renault 25 (van 1999 - 2006)
Renault Espace 2006 - 2008
Safrane 2.5 sept 2008 - mei 2016 (automaat)
Safrane 2.5 mei 2016 - april 2018 (bijna dezelfde)
Vanaf 3 april 2018 tot ??? Vel Satis 3.5 Initiale

Plaats reactie