iPhone/iPod -> Tunerlist -> phase 1

Aanpassingen aan de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Geronimo

iPhone/iPod -> Tunerlist -> phase 1

Bericht door Geronimo » 28 mei 2012, 22:00

Zaterdag mijn eerste VS opgehaald en het hele weekend rondgereden met een glimlach van oor tot oor.

Het enige wat ik nog in de auto mis is een aansluiting voor m'n digitale muziek. Nu had ik het forum al afgestruind naar info en eigenlijk zijn er voor de Tunerlist in de phase 1 meerde opties. Ik ga waarschijnlijk voor de audio connection box (van Renault) of de Dension Gateway. Voordeel van deze units is dat ze de iPhone/iPod ook opladen. In afwachting van een leuk koopje op MP heb ik alvast een plekje gecreëerd voor m'n iPhone. Gelukkig zat er al een bestaande Nokia carkit in de auto die ik kon 'ombouwen'.

De Nokia carkit uit een ver, ver verleden:
Afbeelding

De oude houder eraf en twee gaten geboord in het frame:
Afbeelding

Brodit houder erop geschroefd en al weer klaar:
Afbeelding

Voor nu een lader onder de iPhone maar straks komt daar de aansluiting voor de ACB of Gateway:
Afbeelding

En waar ik erg blij mee ben, armsteun omhoog en....
Afbeelding

.... weg is de carkit!
Afbeelding
VS 2.0T Privilege 2002

Bompie

Bericht door Bompie » 29 mei 2012, 06:02

Mooi gedaan.
Suc6 met je aankoop.
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

ferreman

Bericht door ferreman » 29 mei 2012, 18:41

Ik heb het kabeltje van 29 euro, en de actieve (met lader) telefoonhouder van Brodit gekocht voor 35 Euro. Werkt perfect en is heel mooi weg te bouwen zonder zichtbare kabels. Misschien het overwegen waard. Ik vond de Brodit houder waar je de brodit telfoonhouder op moet schroeven wel duur, (nog eens 18,50) maar erg mooi. Je kunt je armsteun blijven gebruiken.

Bij elkaar dus 82,50 deze oplossing. Nadeel: je moet op je telefoon bedienen.

Voordeel: Je telefoon heeft gelijk perfecte carkit aangezien hij over de autoluidsprekers gaat. Kraakhelder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt
Afbeelding

Heino

Bericht door Heino » 29 mei 2012, 20:00

Grootste voordeel: je gebruikt het adresboekje uit je telefoon.... :shock:

In de Phase II kan je op geen enkele manier het telefoonboekje importeren (uitgezonderd methode "1 voor 1" en dan ook alleen nog maar onder voorwaarden.....) :cry:
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

awalpot

Bericht door awalpot » 30 mei 2012, 20:59

Hoort het inbouwen, en het delen van de ervaring, van het inbouwen van een telefoon in een VS tegenwoordig ook al in de beleving van het rijden in een "voiture de ministre"?. Mijn advies, geniet van het rijcomfort, en zet de telefoon gewoon uit.
Albert Walpot. VS 2.0T initiale 2005

ferreman

Bericht door ferreman » 01 jun 2012, 18:45

awalpot schreef:Hoort het inbouwen, en het delen van de ervaring, van het inbouwen van een telefoon in een VS tegenwoordig ook al in de beleving van het rijden in een "voiture de ministre"?. Mijn advies, geniet van het rijcomfort, en zet de telefoon gewoon uit.
Hoi Albert, wij zijn van de generatie 'smartphone' daar kun je bijzonder eenvoudig al je muziek opzetten. Hoef je nooit meer CD's te wisselen met CD mappen en dergelijke. Dat doet de minister ook niet :)

We bouwen dit dus niet primair in om te bellen.

Sterker nog, met een Ipod (zie topic titel) kun je niet eens bellen :lol:
Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt
Afbeelding

Geronimo

Bericht door Geronimo » 06 jun 2012, 19:02

Hoi Albert,

Het inbouwen van een iPod of iPhone kan net zo nuttig zijn als het plaatsen van een Tom Tom . Sterker nog, op de iPhone heb je naast de telefoon functie ook een Tom Tom app. Twee vliegen in één klap. Op die manier kun je pas optimaal genieten van de VS...
VS 2.0T Privilege 2002

Geronimo

Bericht door Geronimo » 09 jun 2012, 16:38

En we hebben digitale muziek in de VS!

Vandaag een pakketje ontvangen met daarin de Gateway 300. Geschikt voor de iPod/iPhone (inclusief laden) maar ook usb sticks of HD's werken erop. Om een draad naar de middenconsole te krijgen moest toch wel e.e.a. uit elkaar. PDF's erbij gehaald en voorzichtig aan de slag gegaan.

Het apparaat met de blauwe 8 pins connector die in de radio moet:
Afbeelding

De radio gaat er mbv 2 pinnen (of dunne schroevendraaiers) makkelijk uit:
Afbeelding

Daar moet de blauwe stekker in:
Afbeelding

De lederen hoes losgemaakt. Hier dacht ik nog dat ik met mijn armen de draad kon pakken:
Afbeelding

Nee dus. Ook de airco moest er uit:
Afbeelding

En als je dan toch bezig bent:
Afbeelding

Hij zit!
Afbeelding

De draad is lang genoeg om het kastje een plek te geven achter de versnellingspook. Vanaf daar gaat de iPhone laadkabel naar de console:
Afbeelding

Alles weer in elkaar klikken en klaar. Dacht ik. Moest ik een code invoeren. Die ik niet heb. Gelukkig is er tegenwoordig een app voor de iPhone die een code kan genereren voor Renault radio's. Ideaal! Nu lekker genieten van mijn digitale muziek collectie.
Afbeelding
VS 2.0T Privilege 2002

Plaats reactie