Telefoonhouder in middenarmsteunvak

Aanpassingen aan de Renault Vel Satis
Plaats reactie
hansel

Telefoonhouder in middenarmsteunvak

Bericht door hansel » 08 jul 2012, 08:27

In het vak van mijn middenarmsteun bevind zich een telefoonhouder. Het is een soort adapter waarin volgens mij een bepaald type telefoon (van het type baksteen) past.
Kan deze adapter verwijdert worden? En zo ja, kan ik dan een andere plaatsen? Of kan er op een andere manier gebruik worden gemaakt van de antenne op het dak van de auto (haaievin)?
De bluetooth verbinding werkt prima maar ik zou graag mijn telefoon in het vak van de middensarmsteun plaatsen en daar is de ontvangst niet al te best.

sander

Bericht door sander » 08 jul 2012, 23:38

Antenne is van Navi. Houder is eruit te schuiven.
OUD-Renault VS rijder 84-JN-JF
miv 22-12-2011...

Heino

Bericht door Heino » 08 jul 2012, 23:46

De telefooncradle in de middenarmsteun is alleen om een verbinding te leggen tussen de telefoon en de Carminat-computer: hierdoor kan de Carminat rechtstreeks bellen vanuit het adresboek van de telefoon. De verbinding heeft niets te maken met de telefoon-antenne: óók met de telefoon in de cradle wordt (voor zo ver ik weet) gewoon gebeld met de antenne die in de telefoon zit. De antenne op het dak is voor de navigatie en wellicht ook voor de radio.
Je zou de cradle dus gewoon kunnen verwijderen zonder gevolgen. Het enige wat je daarna moet doen, is al je namen/telefoonnumers uit je telefoon één voor één invoeren in de Carminat om met die nummers als vanouds te kunnen bellen. (Ik meen dat het Carminat-adresboek maximaal 50 of 100 nummers kan bevatten.)
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Plaats reactie