Powerbox voor de DIESEL

Aanpassingen aan de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 1585
Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:51

Powerbox voor de DIESEL

Bericht door Gompie » 09 mar 2008, 13:42

Afbeelding

KLIK HIER

The original Tuningbox® powerbox

TurboDIESEL extra-
vermogenskit


De Original Tuningbox® powerbox doet uw turbodieselmotor 25% à 35% beter presteren en het verbruik kan tot 10% dalen..

Het principe is eenvoudig: tussen de oorspronkelijke rekeneenheid en het injectiesysteem van uw auto wordt een kleine module aangesloten. De Tuningbox® is uitgerust met exact dezelfde stekkers als degene die door de autoconstructeurs worden gebruikt. Daardoor is de module in een handomdraai aangesloten en hoeven geen kabels te worden doorgeknipt of gesoldeerd. En als u de doos wilt verwijderen, dan hoeft u alleen de stekkers uit te trekken. De boxs laat in de motor of in het computergeheugen van de auto geen enkel fysiek spoor achter.

Bovendien werkt de Powerox binnen de toleranties van de constructeur, zodat de motor niet sneller tekenen van slijtage vertoont en de levensduur ervan niet wordt ingekort.


Opgelet, de powerbox mag niet worden verward met Chiptuning, waarbij het programma in de oorspronkelijke regeleenheid van uw wagen wordt gewijzigd (de oorspronkelijke chip wordt vervangen door een chip met een geoptimaliseerd programma! Het gaat hier dus in veel gevallen om een onomkeerbare wijziging van de oorspronkelijke uitrusting van de wagen!).

Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 1585
Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:51

Bericht door Gompie » 09 mar 2008, 14:13

Nog een adres... KLIK HIER

Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 1585
Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:51

Bericht door Gompie » 09 mar 2008, 15:13

Afbeelding

KLIK HIER voor 229 Dollar

Bompie
Berichten: 597
Lid geworden op: 04 apr 2008, 18:41
Locatie: Gent (Belgie)

Bericht door Bompie » 06 apr 2008, 20:47

Heb vandaag een mooi koopje gedaan via E-Bay , een tweedehands P-Box van Steinbauer.
Wachten tot ie in mn bezit is deze week en dan aansluiten die handel.
180 Pk ipv 150 Pk
370 Nm ipv 320 Nm

http://www.steinbauer.cc/neu/index.php? ... 32&x=4&y=4

Is wel raar,er moet ook een stuursignaal van de gaspedaal naar de Box gegeven (aangesloten) worden.
Iemand daar soms reeds ervaring mee?
Ik zou er ergens een draad of 2 draden moeten vinden waar er bij stationair toerental 0.4 - 1 volt op zou staan en bij vol toerental 3 - 4.9 volt.

Anschluss für das Referenzsignal
Zur Berechnung der Einspritzmenge ist der Anschluss eines Referenzsignals unbedingt erforderlich

"Die Leitung für das Referenzsignal an die Leitung des elektronischen
Pedalwertgebers löten.
Da sich die Farbe der Leitung des Pedalwertgebers
für den Anschluss des Referenzsignals ändern kann, muss die
Leitung ausgemessen werden.
Um die richtige Leitung zu finden, Zündung einschalten und
die Spannung messen. (siehe Messvorgang)"

Spannung mittels Multimeter an der Steckverbindung ausmessen.
Das Lastsignal liefert bei Leerlauf eine Signalspannung von
0,4 - 1 Volt und erhöht sich bei Volllaststellung auf 3V - 4,9V.

Er is zelfs een soort fijnafstemming voorzien :

Aufgrund von Serientoleranzen kann es dazu kommen, dass die voreingestellte Kennlinie der STEINBAUER Zusatzelektronik
zu viel oder zu wenig Mehrleistung bewirkt.
Eine zu hoch eingestellte Kennlinie verursacht starke Rußbildung oder Motoraussetzer, unruhigen Motorleerlauf
(Drehzahlschwankungen), „Ruckeln“, Abschalten oder Notlauf des Motors (stark verringerte Leistung) oder Aufleuchten
der Fehlerkontrollleuchte.
Diese Beanstandungen können Sie durch Feinabstimmung der STEINBAUER Zusatzelektronik mittels
DIL-Schalter beheben.
Die DIL-Schalter-Einstellung hat wenig Auswirkung auf die Mehrleistung, lediglich auf die Abgaswerte.
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 aug 2007, 06:43
Locatie: Schiedam

Bericht door Hans » 08 apr 2008, 07:34

Als je hem aangesloten hebt, laat je dan weten of het werkt en of je het verschil merkt (optrekken, verbruik etc.).
ex-owner Renault Vel Satis 2.2DCi Expression 2003, 21-LV-SH (de VS is nu in handen van Heronimus)

Bompie
Berichten: 597
Lid geworden op: 04 apr 2008, 18:41
Locatie: Gent (Belgie)

Bericht door Bompie » 08 apr 2008, 17:22

zal ik zeker doen ,maar als je de FAQ checkt op hun site( http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?select_id=23 ) ,ziet men het volgende :

Consumption

The fuel consumption is mainly influenced by the style of driving. If a tuned car is driven very sporty, a little increase of the fuel consumption must be expected. If the car is handled almost like before the tuning was installed, even if the higher performance is used for acceleration and overtaking, fuel consumption remains almost original, under certain circumstances consumption may even decrease.

Additionally the use of special air filters can lead to reduced fuel consumption due to higher air mass and therefore more efficient combustion of the fuel.

But keep in mind:
Continuos use of increased performance paired with lower fuel consumption at the same time is not realistic. People telling you something different, do not have any technical understanding of this specialised know-how.

Of maw...het minder verbruiken hangt af van je rijstijl en eventueel door het plaatsen van een andere luchtfilter (K&N) bv.
Dus bijna te verwaarlozen naar mijn idee.
Alle andere merken die hiervoor reclame maken zouden volgens hun beter moeten weten......
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Bompie
Berichten: 597
Lid geworden op: 04 apr 2008, 18:41
Locatie: Gent (Belgie)

Bericht door Bompie » 20 mei 2008, 20:24

Eindelijk is ie in mn bezit...na verzendingsproblemen.
De fijnafstemming zoals in mn eerder bericht beschreven ,is niet aanwezig,
daar de gedownloade gebruiksaanwijzing er een is voor alle modellen van hun Powerboxen en ik me miszien had.
Wel kan ik doormiddel van een simpele schakelaar (optie of zelf aankopen) de Powerbox tijdens het rijden aan en of uitschakelen.
Voor de rest zou het dus gewoon plug and play moeten zijn, maar zit te twijfelen of ik zomaar de batterij effe mag af- en aankoppelen zonder nefaste gevolgen.
Iemand daar raad mee of ervaringen?
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Nic
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2008, 18:15

Bericht door Nic » 26 mei 2008, 12:55

De accu is los te koppelen, maar zet dan bijv. wel een spanningzoeker tussen de losse pluspool en de kabel, dit om lekspanning op te vangen(van een wegenwachter geleerd). Zo levert het geen problemen op. Wel moet je er rekening mee houden, dat de radio alleen weer aangezet kan worden met de code, dus die bij de hand houden. :!:

Bompie
Berichten: 597
Lid geworden op: 04 apr 2008, 18:41
Locatie: Gent (Belgie)

Bericht door Bompie » 14 jun 2008, 16:07

Heb bewust gewacht om de box in te bouwen na een onderhoud ,waarbij ook distributieriem vervangen is geweest om er zeker van te zijn dat de motor optimaal is om dit veranderd motormanagment te mogen dragen,verdragen.

Een eerste indruk na een kleine proefrit :
motor draait soepel bij starten,niks bespeurbaar.
Jaaaa......laat die kick nu maar mn lijf in mn zetel drukken..........
Nee dus... :lol: 2 fast 2 furious toestanden moet je hier niet van verwachten.....maar :
Vooral in lager toerental (onder de 2000t/min) een merkbaar beter koppel aanwezig (+15%),wat terugschakelen om meer trekkracht te verkrijgen niet onmiddelijk nodig maakt.
En ook boven de 2000t/min een sneller opklimmen in toerental.
Onvermijdelijk zullen deze merkbare verbeteringen vervagen door gewenning,maar zal er toch proberen op te letten zodat ik mn bevindingen hier nog kan bij pennen.
Voor mensen met intresse, de spec's :
http://www.steinbauer.cc/neu/pdf///STEI ... 0_kW_1.pdf

Afbeelding
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Bompie
Berichten: 597
Lid geworden op: 04 apr 2008, 18:41
Locatie: Gent (Belgie)

Bericht door Bompie » 13 jul 2008, 20:36

Zoals hierboven vermeld,mn bevindingen na een tijdje "proefrijden" :

1) Geen 2 fast 2 furious toestanden verwachten.

2) Geen echt minder verbruik,maar ook zeker geen meerverbruik,bij eenzelfde rijstijl.(het zou best kunnen dat ie een halve liter minder verbruikt ,maar dat is niet echt zo meetbaar of noemenswaardig vind ik,daar dit toch echt afhangt van rijstijl,traject..enz...)

3) Aangenaam koppel ,met merkbare verbetering als je eens flink op zn staart trapt.

Dit zijn zo een beetje de hoofdpunten,ik kan nog wat positieve punten aanhalen,maar deze zijn ook allemaal het gevolg van een beter koppel.
Hoop dat ik sommigen hiermee van dienst kon zijn.
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

Plaats reactie