Ervaringen met vervangen radio?

Aanpassingen aan de Renault Vel Satis
jw

Ervaringen met vervangen radio?

Bericht door jw » 18 aug 2008, 02:34

Over de radio van mijn verder supergeweldige VS ben ik matig tevreden. Ik heb de privilege versie uit 2004 (dus niet de Cabasse met CD wisselaar, maar die andere).

Nieuwe boxen heb ik al besteld, maar daarnaast wil ik ook graag:
- MP3 ceedeetjes kunnen draaien (heb ik er al veel van)
- m'n iPod erop aan kunnen sluiten via een draadje (en dan liefst zodat bediening via iPod blijft lopen)
- de satelietbediening blijven gebruiken
- een bij de VS passend ontwerp (m.n. kleur verlichting)

In de serie Nice to Have zit het gebruik van het Carminat-display, maar een extra schermpje vind ik ook ok.

Daarnaast wil ik ook nog een carkit, maar dat hoeft niet geintegreerd; een losse parrot is ook prima.

In Tuning staan al een paar erg uitgebreide likkenbaardend mooie (en vast niet goedkope) projecten. Heeft iemand ervaring met alleen vervangen van de radio? En dan m.n. met het blijven gebruiken van de satelietbediening?
VS 2.0t automaat - 2004 - Privilege - Bordeauxrood - Leer - Schuif/kanteldak

jw

Bericht door jw » 22 aug 2008, 15:00

Ik ben weer een paar stappen verder:

- volgens de renault dealer te Woerden kan de radio niet vervangen worden. Vreemd verhaal vond ik, maar hij bleef volhouden; enige optie zou zijn er een audio connection box in te zetten voor 175, waarmee je aux in en ipod aansluiting krijgt. Niet wat ik wil, want dan heb ik nog geen MP3-cd's en nog een matig geluid. Bovendien sloeg de CD-speler gisteren een aantal keren over, dus ik wil graag vervangen.
- Vandaag doorgereden naar een lokale auto-audio inbouwer, en daar kon het natuurlijk wel. Hij moet wel zelf een stuk dashbord maken en kleuren zodat de radio er netjes inzit. Gekozen voor een JVC radio omdat die behoorlijk past bij het interieur. Verder komt er een aansluiting voor de satelietbediening aan het stuur, iPod aansluiting en twee nieuwe boxen voor (die achter ga ik zelf vervangen), en komt er meteen een parrot carkit bij.

Ik ben benieuwd, en zal de ervaringen posten. Duurt nog wel drie weken, dus nog even geduld.

Gompie

Bericht door Gompie » 22 aug 2008, 18:08

Ben benieuwd hoe dat zal staan (en klinken natuurlijk).
Maak tegen die tijd eens een fototje... :wink:

RadarHV

Bericht door RadarHV » 22 okt 2008, 13:57

jw schreef:Ik ben weer een paar stappen verder:

- volgens de renault dealer te Woerden kan de radio niet vervangen worden. Vreemd verhaal vond ik, maar hij bleef volhouden; enige optie zou zijn er een audio connection box in te zetten voor 175, waarmee je aux in en ipod aansluiting krijgt. Niet wat ik wil, want dan heb ik nog geen MP3-cd's en nog een matig geluid. Bovendien sloeg de CD-speler gisteren een aantal keren over, dus ik wil graag vervangen.
- Vandaag doorgereden naar een lokale auto-audio inbouwer, en daar kon het natuurlijk wel. Hij moet wel zelf een stuk dashbord maken en kleuren zodat de radio er netjes inzit. Gekozen voor een JVC radio omdat die behoorlijk past bij het interieur. Verder komt er een aansluiting voor de satelietbediening aan het stuur, iPod aansluiting en twee nieuwe boxen voor (die achter ga ik zelf vervangen), en komt er meteen een parrot carkit bij.

Ik ben benieuwd, en zal de ervaringen posten. Duurt nog wel drie weken, dus nog even geduld.

Hallo,
Ook ik ben van plan om de radio/cd-speler van mijn VS Phase I te vervangen (hij maakt namelijk bij aanzetten een verontrustend ratelend geluid) en uit te breiden met ipod / mp3 aansluitingen.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van jouw ombouw en wil je graag een paar vragen stellen. :D
Heb je nog specifieke tips, dingen waar je echt op moet letten e.d.?
Je had het ook over satellietbediening aan het stuur. Is dat dan een nieuwe satelliet of kan je degene die er standaard opzit gebruiken?
Mijn huidige scherm wil ik gewoon blijven gebruiken voor de navigatie, ik neem aan dat dat gewoon kan en dat een nieuwe radio hier geen nadelige invloed op heeft?

Groet :!:
2.0 Turbo 16V Exception, Aut. Série Limitée 2004 - 34-PB-KG

jw

Bericht door jw » 22 okt 2008, 21:57

Ik ben een heel eind verder met de radio, maar nog niet helemaal klaar. Er zitten vier nieuwe boxen in, geluid is stuk beter. Radioman heeft een mooi nieuw frontje gemaakt, zodat radio mooi in het dashboard past. En de parrot karkit is prima.

De display blijft gewoon behouden voor navigatie en verder voor de buitentemperatuur en een paar icoontjes, b.v. als er nog een portier openstaat. Ook de sprekende navigatiedame blijft behouden, want zij komt uit een extra losse box van rechtsonder het stuur. Daar komt ook de boordcomputerstem vandaan.

Enige punt is de satelietbesturing. Mijn radioman heeft moeite om de goede kabel te vinden tussen de renault sateliet en de JVC radio. Inmiddels twee kabels geprobeerd, maar ze werkten beide niet. Dit weekend gaan we de derde kabel proberen. Als dat ook niet lukt ben ik bang dat de combinatie JVC en sateliet niet werkt. Dat betekent dan helaas een ander merk radio, want ik wil wel dat de satelietbesturing behouden blijft. Het probleem schijnt te zijn dat renault veel verschillende satelietbesturingen heeft, die er wel allemaal hetzelfde uitzien, maar allemaal net wat anders besturen.

De ipod kan ik rechtstreeks op de JVC aansluiten, en dat werkt goed. Geluid is prima, maar JVC wil dat ik bediening via de radio doe. Dat vind ik tikkie onhandig, maar als ik ipod eerst aanzet en dan pas aansluit komt het ook goed.

Voor de rest ben ik erg tevreden. Als de laatste kabel erin zit zal ik de foto's voor en na laten zien.

Succes ermee, en verdere vragen zijn welkom

Ritchie

JVC radio

Bericht door Ritchie » 09 jan 2009, 10:59

jw schreef:Ik ben een heel eind verder met de radio, maar nog niet helemaal klaar. Er zitten vier nieuwe boxen in, geluid is stuk beter. Radioman heeft een mooi nieuw frontje gemaakt, zodat radio mooi in het dashboard past. En de parrot karkit is prima.

De display blijft gewoon behouden voor navigatie en verder voor de buitentemperatuur en een paar icoontjes, b.v. als er nog een portier openstaat. Ook de sprekende navigatiedame blijft behouden, want zij komt uit een extra losse box van rechtsonder het stuur. Daar komt ook de boordcomputerstem vandaan.

Enige punt is de satelietbesturing. Mijn radioman heeft moeite om de goede kabel te vinden tussen de renault sateliet en de JVC radio. Inmiddels twee kabels geprobeerd, maar ze werkten beide niet. Dit weekend gaan we de derde kabel proberen. Als dat ook niet lukt ben ik bang dat de combinatie JVC en sateliet niet werkt. Dat betekent dan helaas een ander merk radio, want ik wil wel dat de satelietbesturing behouden blijft. Het probleem schijnt te zijn dat renault veel verschillende satelietbesturingen heeft, die er wel allemaal hetzelfde uitzien, maar allemaal net wat anders besturen.

De ipod kan ik rechtstreeks op de JVC aansluiten, en dat werkt goed. Geluid is prima, maar JVC wil dat ik bediening via de radio doe. Dat vind ik tikkie onhandig, maar als ik ipod eerst aanzet en dan pas aansluit komt het ook goed.

Voor de rest ben ik erg tevreden. Als de laatste kabel erin zit zal ik de foto's voor en na laten zien.

Succes ermee, en verdere vragen zijn welkom

Ik heb ook een JVC set aangeschaft en wel de NX-7000 met dubbeldinafmeting. Met een aangepaste middenconsole-plaat van Seat Leon ziet dat er strak uit. Daar kan ook de i-pod op tevens aansluiting voor achteruitrijcamera en USB aansluiting en sateliet voorbereiding. Heb jij ervaring met de satelietaansluiting van JVC bijv de KS-RC106?

Teejoo

Bericht door Teejoo » 10 jan 2009, 12:34

Gompie schreef:Ben benieuwd hoe dat zal staan (en klinken natuurlijk).
Inderdaad, this thread is worthless without pics :wink:
Vel Satis 3.0 dCi initiale, powered by Alpine.

Ritchie

multimedia systeem

Bericht door Ritchie » 10 jan 2009, 15:43

ok komt ie dan zal later iets meer details laten zien, het is nog wat vet van de vieze handjes dus moet nog ff opgepoetst worden maar nu ff geen tijd voor. greetz Richar
de afdekplaat is van een seat leon partnr 05-SMK306030040 van het merk signat, hun website is www.signat.de

Teejoo schreef:

Ritchie

Re: multimedia systeem

Bericht door Ritchie » 10 jan 2009, 15:56

how the f :x krijg ik die foto geupload jongens?
Ritchie schreef:ok komt ie dan zal later iets meer details laten zien, het is nog wat vet van de vieze handjes dus moet nog ff opgepoetst worden maar nu ff geen tijd voor. greetz Richar
de afdekplaat is van een seat leon partnr 05-SMK306030040 van het merk signat, hun website is www.signat.de

Teejoo schreef:

Ritchie

Re: multimedia systeem

Bericht door Ritchie » 10 jan 2009, 22:05

Ritchie schreef:ok komt ie dan zal later iets meer details laten zien, het is nog wat vet van de vieze handjes dus moet nog ff opgepoetst worden maar nu ff geen tijd voor. greetz Richar

Teejoo schreef:
Afbeelding

Teejoo

Bericht door Teejoo » 11 jan 2009, 11:19

Het is dat Ik het originele scherm gebruik, maar anders was dit toch wat ik ging doen! Erg mooi.

Is dit scherm zo niet diefstalgevoelig, of is het op de een of andere manier beveiligd?
Vel Satis 3.0 dCi initiale, powered by Alpine.

Ritchie

Bericht door Ritchie » 11 jan 2009, 11:25

JVC is de enige met een afneembaar front

greetz Rich
Teejoo schreef:Het is dat Ik het originele scherm gebruik, maar anders was dit toch wat ik ging doen! Erg mooi.

Is dit scherm zo niet diefstalgevoelig, of is het op de een of andere manier beveiligd?

Gompie

Bericht door Gompie » 11 jan 2009, 20:37

Ziet er zéér fraai uit!! :D

jw

Bericht door jw » 01 feb 2009, 13:44

Zo, eindelijk de foto. (als ik het uploaden doorkijg).

.Afbeelding

Eerst een tijd met een JVC rondgereden, maar de stuurbediening bleef haperen. Na veel puzzelen de radio geruild voor een kenwood. Helaas is het probleem met de stuurbediening gebleven; soms doet ie het wel en soms doet ie het niet.

Een keertje de wagen opnieuw starten zorgt altijd dat ie het wel doet, dus soms gaat bij het eerste stoplicht de VS even uit en weer aan.

Anyway: ik ben behoorlijk tevreden met hoe het er nu uitziet. En het is dus maatwerk van een auto-audio bedrijf in Woerden, niet zo te koop

sander

autoradio

Bericht door sander » 04 feb 2009, 22:03

interesante site voor iedereen met carminatnavigatie (af-fabriek), hier hebben ze een interface voor dvd, achteruitrijcamera e.d. Die je kunt aansluiten op je inbouwscherm. Op de volgende link http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=125
OUD-Renault VS rijder 84-JN-JF
miv 22-12-2011...

Plaats reactie