Ervaringen met vervangen radio?

Aanpassingen aan de Renault Vel Satis
sander

Bericht door sander » 07 okt 2010, 21:57

Ik heb sinds vandaag ook een andere autoradio gemonteerd; een Alpine CDE-113BT en een Pioneer subwoofer(tje). Zefs zonder subwoofer is de geluidskwaliteit 10x beter dan een Tuner List. Met sub nog beter.
Bovendien Bluetooth, een USB aansluiting, I-pod aansluiting en ook nog een CD.
Een vriend van mij heeft op zijn werk een RVS plaat uitgesneden cnc. Ik heb dus nu een VS met geborstelde RVS afwerking!

Zal binnenkort een foto-tje plaatsen.
OUD-Renault VS rijder 84-JN-JF
miv 22-12-2011...

Woods

Bericht door Woods » 08 okt 2010, 14:10

Ben wel benieuwd naar de foto's...
Veel plezier met je nieuwe audio systeem.

Grt, Jaco

E.M.Provoost

Bericht door E.M.Provoost » 27 dec 2010, 15:47

Rich,
heb een vraagje
hoe heb jijhet leon paneel op maat gemaakt?
gezaagd ,gesneden of een andere manier?
ben bang dat als ik een decoupeerzaag of wat dan ook gebruik de zaagsnede niet strak krijg enige info zou fijn zijn
mvg Mike

Ritchie

dubbel din

Bericht door Ritchie » 28 dec 2010, 14:50

Ik heb eerst op mbv en stukje karton een mal gemaakt en die overgezet met zwarte stift op het kunstof plaatje daarna met een ijzerzaagje aan beide zijden wat afgezaagd (aan de rechterzijde iets meer dan links, links kan dan de afstandsbediening hangen) en vervolgens met een vijltje netjes afgewerkt. Let erop dat je het ruim uitzaagd en daarna met de vijl beetje voor beetje afwerkt (dus tussendoor even proberen te passen) . succes Richard

Savvie

Bericht door Savvie » 12 mar 2012, 19:06

Hallo Ritchie.

Ik had jouw advertentie een tijdje geleden idd nog gezien op mp.

En maar na het op maat maken van het front, hoe heb je dat in het dashboard vastgezet dan?

dank alvast voor je info.

PS: het artikelnummer dat je aangaf is voor een frontje met 2 enkeldin.
er is ook een frontje voor gelijk een dubbeldin?

voor de speakers....tsja, eigenlijk zou je die kantelbare bakken eruit moeten halen, en daar een houten frame in moeten bouwen en overtrekken met zwart sky of leer. en dan kun je lijkt me zeker bv 17cm speakers in de voorportieren kwijt. tweeters dan gewoon in de gaten op het dashboard.
daar zit ik wel een beetje aan te denken eigenlijk. want ik vind de audio werkelijk ook niet om aan te horen, en dat terwijl ik thuis de hele pioneer instalatie uit mijn safrane nog klaar heb liggen....:-(

Ritchie

dubbeldin

Bericht door Ritchie » 28 mei 2012, 16:12

Savvie,
bij mij was hij gewoon dubbeldin en aan de bovenzijde had ik twee plaatjes aan de achterzijde vastgelijmd welke achter het bovenliggende paneel hakkten en het huis waar de JVC installatie past had ik met parkertjes aan de zijkant bevestigd, sorry voor de late reactie maar ben net een paar maanden weggeweest voor mijn werk (marine) ps. de dubbeldin heb ik nog liggen voor de liefhebber

greetz Richard

HJ2

Bericht door HJ2 » 01 dec 2012, 21:28

En die liefhebber heeft eindelijk zijn werk gedaan.
Nogmaals mijn dank, dit heeft me een hoop werk bespaard.
Overigens is ook van deze kenwood het front afneembaar.

Vervangende deurspeakers heb ik ook liggen evenals een kleine versterkte subwoofer. Misschien als ik morgen zin heb...
Er zijn hier veel te weinig plaatjes op het forum, even de hand in eigen boezem steken:

Afbeelding 8)
If you always do what you always did, you always get what you always got.

Ritchie

dubbel din

Bericht door Ritchie » 01 dec 2012, 22:15

HJ, ziet er netjes man.
Mooi dat het allemaal gelukt is
groet Richard

Heino

Bericht door Heino » 02 dec 2012, 21:44

Héél strak!
Klinkt het nou ook anders t.o.v. de standaard radio?
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

HJ2

Bericht door HJ2 » 04 dec 2012, 20:53

Jazeker, de radio klinkt een stuk beter, maar de standaard speakers blijven een beetje Jip en Janneke. Dat Cabasse daar zijn naam ooit aan heeft durven verbinden! Ze maken mooie woonkamer apparatuur, maar dit...

De grootste verbetering zit 'm in de filtering. In de Kenwood kun je het formaat speakers instellen zodat hij de laagste frequenties die de boel alleen maar laten trillen zonder bij te dragen aan het bas geluid, eruit knipt. Je overbelast minder snel, waardoor de radio harder kan en de geluidsdruk groter wordt.

Ik zal eerst de deurspeakers vervangen, en dan een update geven wat dit doet. Tenslotte plaats ik de subwoofer, en dan moet het wel zo'n beetje klaar zijn ;-)

I'll keep you posted!

HJ2

Bericht door HJ2 » 15 dec 2012, 12:09

Zo iets:

http://www.avao.nl/aanbieding/10812/exc ... MxaBKxXsms

Is dus prima om het gat in de bas op te vangen. Geen top of the bill, maar klinkt gewoon prima, en zelfs indrukwekkend vergeleken met je huidige installatie zonder zo'n ding.

Plaats reactie