Pioneer TS-Q131C of toch andere speakers?

Aanpassingen aan de Renault Vel Satis
isla

Bericht door isla » 01 sep 2010, 20:33

Sebastiaan H schreef:Heeft iemand toevallig ook een beschrijving, liefst met foto's om de Climate Control unit uit te bouwen????
Dat kun je toch vinden in het werkplaatshandboek >> zie sleutelen topic.
tot 06-11-2010: Renault Vel Satis 3.0dci initiale 2003; 09-LK-VJ

Heino

Bericht door Heino » 04 sep 2010, 23:23

Die Pioneer TS-Q131C luidsprekersets heb ik er rondom in zitten en dat geeft in de Phase II (ik vermeld dat vanwege de wellicht iets andere audioinstallatie t.o.v. de Phase I) een prima geluid. Het kan niet ongelofelijk hard en er zit weinig bas in, maar beide verschijnselen worden veroorzaakt door het beperkte formaat (13 cm) i.c.m. de beperkte inbouwdiepte en daar doe je niets aan.
Het geluid is op zich onvervormd en prima van kwaliteit.

Toen ik de VS net had was ik van plan om een platte Pioneer sub achterin te leggen, maar dat is er vanwege de dradentrekkerij nog niet van gekomen.

Sub: http://www.pioneer.eu/nl/products/25/13 ... specs.html
Hij is te krijgen via internet voor pakweg 270 Euro.
Hij is actief en je kan hem zonder problemen parallel aan de achterspeakers aansluiten. Qua maten zou hij precies in de achterbak moeten passen. Het basniveau is in te stellen middels een draaiknop op een afstandsbediening. Die is niet draadloos, maar bedraad. Ik zou hem van achter naar het bergvak tussen de voorstoelen trekken, zodat je het basniveau op de afstandsbediening kunt veranderen door de klep open te doen.
Je zou dan alleen nog een geschakelde plus naar de kofferbak moeten brengen. Ik heb ergens gelezen dat er standaard een voorbereide plusdraad ergens bij de achterlichten zou liggen (voor een trekhaak?), dus dat zou gemakkelijk zijn.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Plaats reactie