De verouderende dame en de Renault dealer

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
FastEddy

De verouderende dame en de Renault dealer

Bericht door FastEddy » 12 sep 2013, 09:56

Eergisteren bood ik mijn VS (2.2 DCi), bij kilometerstand 334.000, bij mijn Renault dealer aan met de opdracht: "geef haar een controlebeurt en een APK keuring". Ik heb uitgelegd wat ik verstond onder een controlebeurt: "normale kleine beurt en bel mij bij relatief hoge kosten. Het is een oude wagen dus hoge uitgaven wil ik vermijden; in zo'n geval ga ik omzien naar een vervang(st)er".
Na enkele uren belde de APK technicus: 1.900 Euro reparatiekosten om APK goedgekeurd te krijgen.
Ik heb daar van af gezien en hen verteld dat ik ga omzien naar een alternatief; wagen opgehaald, iedereen bedankt voor de jarenlange service (waarvoor niets dan lof bij deze dealer) en met een traantje vertrokken (overigens: geen enkele verkoper die mij achterna liep; maar dat kom ik de laatste tijd bij heel veel medewerkers in ondernemingen tegen: "ik heb mijn ding gedaan, ik ben niet verantwoordelijk voor andere, mogelijke opbrengsten voor mijn bedrijf").
Terugrijdend naar huis toch maar even langsgegaan bij de kleine garage die mij af en toe helpt met mijn Alpine A110. Het keuringsrapport bekijkend stelden deze voor om de wagen te repareren en opnieuw APK te keuren. 450 Euro later rijd ik weer in een VS die er minstens een jaar (qua APK) tegen kan.
Moraal van het verhaal: wat is nou wijsheid bij het onderhoud van een wagen als de VS, die een bepaalde leeftijd bereikt? De Renault dealer behandelt haar kennelijk als een gewone en dus jonge auto: onderhoud betekent: splinternieuw onderdeel bestellen, vastschroeven en hier is de rekening. Voorbeeld in bovenstaand verhaal: het armpje voor de hoogteregeling van de Xenon was uit de kom geschoten. Het aanklikstuk was inderdaad wat uitgelubberd: Renault monteur: " dat armpje kan ik niet los bestellen dus het wordt een complete nieuwe unit". De kleine garage: "dat armpje bevestigen we opnieuw en stevig aan de regelunit". Probleem opgelost in 5 minuten en wat plaksel.
Waarom spelen merkdealers hier nou niet op in? In dit geval laat men dus 450 Euro aan omzet liggen, is men een tevreden klant kwijt en verspeelt men wellicht nog veel meer omzet. Om nog maar te zwijgen van de vertrouwensbreuk....
Wilde ik even tegen jullie aanhouden....

Gompie

Bericht door Gompie » 12 sep 2013, 16:27

:D

Weer een blije 'NIET-RENAULT-DEALER-FAN'...... :!:

Vind je het gek dat de ene (renault)dealer na de andere het loodje legt. Ze leren het ook nooit!

Gompie

Bericht door Gompie » 13 sep 2013, 11:49

Ennuh vandaag is m'n VS weer probeemloos door de APK gekomen. Mag er weer een jaartje me verder.... :wink:

Plaats reactie