Nieuw hier en... gevonden!

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

skyfox
Contacteer:

Nieuw hier en... gevonden!

Bericht door skyfox » 10 feb 2014, 15:37

Hallo allemaal!

Mijn naam is Richard en samen met mijn vrouw Nicole zijn we op zoek naar een mooie auto. De zoektocht begon toen ze binnen een maand 3x stilgestaan heeft met haar oude Fiat Panda. Ze heeft geen vertrouwen meer in de auto en wil iets anders. Een uitgelezen kans voor mij om mijn Grande Punto naar haar door te schuiven en mijn wens voor een ruime auto in vervulling te laten gaan.

Aan het begin van de zoektocht hebben we bij een grote occasiondealer in allerlei grote auto’s gezeten. Een Laguna, C5, Mondeo, Vectra… Allemaal hadden ze hun plussen en minnen, maar geen van allen gaf mij het ultieme “ik zit in een écht ruimte auto” gevoel. En toen gingen we even zitten in een Vel Satis… Wát een ruime wagen! Ik kon weer ademen, hoefde ondanks een dakraam niet in elkaar te duiken bij elke drempel, er kan zelfs iemand achter mij plaatsnemen!

Na elkaar even aangekeken te hebben, besloten om zowel het financiële plaatje als de diverse mogelijkheden op de occasionmarkt op een rijtje te zetten. We zouden sowieso voor benzine gaan en een automaat had mijn voorkeur. Eigenlijk werd door iedereen een fase II aangeraden, maar qua budget wilden we eigenlijk niet zo ver gaan. We hebben nu in een aantal fase I VSsen gereden, zowel 2.0t als 3.5, en we zijn eigenlijk allebei erg te spreken over de 3.5 uitvoering. En wel 1 in het bijzonder, met slechts 58.000km op de teller. De auto ziet en rijdt als nieuw. Dit i.t.t. een aantal andere auto’s die rond de 120.000km ervaring hebben. Dus wij gaan met deze Bovag garage in gesprek om te kijken of we een deal kunnen maken.

Hier zou ik graag van jullie kennis en ervaring gebruik willen maken. De auto is een 3.5 Initiale uit 2003(zonder trekhaak nog), ziet en rijdt verder goed. We willen wel van tevoren nog een ANWB Totaalkeuring laten uitvoeren. De vraagprijs is 5950 euro, waar nog 400 euro afleverkosten bijkomen. Wat is een reële prijs voor deze wagen, aannemend dat er niets bijzonders uit de ANWB keuring komt? Of kan ik beter onderhandelen op gebied van accessoires, zoals een extra set banden, een trekhaak e.d.? Ik heb hier geen ervaring mee, hoef ook zeker niet de allerscherpste prijs, maar wil gewoon een eerlijke prijs betalen waar zowel de verkoper als ikzelf tevreden mee kunnen zijn.

Hopelijk krijgen we van jullie veel tips en adviezen om ons te helpen met de aankoop en kan ik binnenkort deze Vel Satis officieel voorstellen als de mijne!
Laatst gewijzigd door skyfox op 22 feb 2014, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gompie

Bericht door Gompie » 10 feb 2014, 16:20

Tja, ik rij al 8 jaar een VS 2.0T en ben daar uiterst tevreden over. Als ik 'm nu zou inruilen mag ik m'n handen dichtknijpen bij € 3000,- (maar het zal wel minder zijn). tussen de aankoopprijs van een garage en de verkoopprijs zit al snel € 2000,-. Voor wat betreft de prijs die je noemt vind ik het redelijk aan de wat hoge kant. Ik zou zeggen incl. afleverkosten € 5500,- maximaal. de VS is al 11 jaar!! Overigens voor de accessoires kan je beter een beetje het internet afstruinen. Banden kunnen b.v. érg in prijs schelen. Een trekhaak laten moneteren bij een Renaultgarage kost goudgeld. Dat kan stukken goedkoper. Gebruik de zoekfunctie op dit forum en je krijgt meer info. Succes met onderhandelen en de keuze voor de VS!

ToineL

Bericht door ToineL » 10 feb 2014, 20:41

Welkom op dit forum. Heel goed dat jullie keuze op een Vel Satis is gevallen, maar bedenk wel dat je met de aanschafprijs van deze auto er in de toekomst nog niet bent. Je moet de VS ook kunnen blijven rijden waarvoor je af en toe hele diepe zakken moet hebben, want de kosten kunnen behoorlijk in de papieren lopen. Zie elders op dit forum!! Ik wil jullie niet bang maken, maar houd hier wel rekenng mee. Ik denk dat andere forumleden het bovenstaande zullen beamen. Veel succes met jullie keuze :D
VS 2.0T Privilege 07-NH-VD 2003

gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther » 10 feb 2014, 21:51

Welkom Richard. Het gaat om deze wagen zo te zien: http://vakgaragedeliesbosch.nl/occasions?occID=9008986

De kilometerstand is mooi. Zorg wel dat je er een NAP rapport bij krijgt. Het feit dat ze aangesloten zijn bij N.A.P. zegt niets over de kilometerstand van deze wagen. De prijs is fors maar zo'n garage moet er ook wat aan verdienen. Particulier koop je voor dat geld een phase II. Er zit ongetwijfeld nog een behoorlijke speling in de prijs. Ze hebben 'm tenslotte al 5 maanden staan. Renault is niet hun merk en een Vel Satis is slecht verkoopbaar.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Heino

Bericht door Heino » 10 feb 2014, 23:13

Welkom hier op dit forum!

Laat je in de prijsonderhandelingen NOOIT verleiden om de auto zonder garantie mee te nemen, al is het maar 3 maanden!

De 3.5 is wel de meest betrouwbare motor, mits hij zijn onderhoud heeft gehad. Een goede blik in de onderhoudshistorie werpt dus zijn nut af. Probeer ook in een proefrit alle opties uit en kijk of de garage de Carminat voor je heeft leeggemaakt (= een menuoptie) EN of ze de standaard instellingen voor je maken (bv. je telefoon aanmelden).
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 11 feb 2014, 08:00

Bedankt voor jullie reacties! De onderhoudskosten hadden we inderdaad al in de smiezen. Hier hebben we zeker serieus naar gekeken. Samen met het goede gevoel van een proefrit hebben we besloten dat een VS het ons zeker waard is.

Het NAP rapport zal ik zeker naar vragen. Goede tip! Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik deze er standaard bij zou krijgen bij een Bovag/NAP garage.

Die bij Liesbosch, dat is em inderdaad! Via via heb ik al wel begrepen dat het een eerlijke garage is. Maar goed, trust but verify zeggen ze altijd. Sowieso laten we de auto een ANWB Totaalkeuring ondergaan.

We zijn zeker niet van plan de auto mee te nemen zonder Bovag garantie. Ik wil gewoon 6 maanden. Alleen ben ik nog zoekende naar wat een eerlijke prijs is voor deze auto. Dat er marge op de prijs zit, daar ga ik vanuit, maar ik ben te onervaren om te bedenken hoeveel marge er echt is. Voor nu heb ik alleen Gompies advies van 5500 euro incl. afleveren.

We hebben al een proefrit gemaakt in deze wagen, maar nog niet alle knopjes uitgeprobeerd. Het was de eerste VS van een aantal die we de afgelopen weken hebben gereden. We vonden het erg opvallend hoe nieuw deze VS nog aanvoelt. Auto's met +/- 110.000 en rond de 160.000km voelen alsof ze ook echt veel meer geleefd hebben. Wat dat betreft is dat 1-0 voor deze VS, ondanks het bouwjaar waar veel problemen mee gerapporteerd worden.

Gompie

Bericht door Gompie » 11 feb 2014, 09:03

Elke auto, van welk merk ook, heeft z'n specifieke problemen of pluspunten. Bij de VS zijn er héél veel pluspunten, maar ook helaas een aantal minpunten. Deze zijn zo'n beetje beschreven in de posts hierboven. Blijft over het 'gevoel' dat het 'jouw' auto moet zijn (worden). Ik rij nu 8 jaar tevreden rond en besef dat ik niet te vaak naar de inhoud van m'n porrtemonnee moet kijken. Het kost wat maar dan heb je ook wat! SUCCES!

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 11 feb 2014, 20:50

Dus, die wagen staat 5 maanden te koop, en precies nu wordt ie verkocht. Ik ben er even goed ziek van :shock: :x

gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther » 11 feb 2014, 22:33

OK, dat is inderdaad wel bizar. Don't worry. Iedere dag staat er minimaal één unieke kans online...
Volvo S60 D3 Summum 2011

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 12 feb 2014, 10:39

Weer terug aan het zoeken dus. Ik probeer mezelf maar gewoon wijs te maken dat de vorige auto niet voor mij bedoeld was.

Misschien dat jullie me willen tippen als jullie eens iets een goeie VS zien. Mijn ultieme Vel Satis ziet er als volgt uit: 3.5 v6 Initiale, rood (is rood eigenlijk wel geleverd op een 3.5 Initiale?), van 2006 of nieuwer, <100.000km gereden, beige leder interieur, panoramadak.

En om het zoeken iets breder te maken:
Must haves:
• 3.5 v6
• Initiale uitvoering (of gelijkwaardig uitgevoerd)
• Leder interieur
• Panorama dak
• Automaat
• <175.000km

Nice to haves:
• Kleur rood
• Trekhaak
• Beige leder
• 2006 of nieuwer
• <100.000km

Wel even goed om dit voor mezelf op een rijtje te hebben. Nu nog een matchende VS vinden die aan het plaatje voldoet.

Zouden jullie een match zien of weten te vinden dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Daarnaast, ik zoek voor aanbod op Autotrack, Autotrader, Autoscout24, Autoweek en Marktplaats. Zijn er nog meer sites waar goed aanbod gevonden kan worden, maar die ik niet genoemd heb? Iets met bomen en een bos…

Meef

Bericht door Meef » 12 feb 2014, 19:34

www.gaspedaal.nl Dan heb je ze allemaal bij elkaar. En dan heb je nog de ex-lease auto's op de sites van de leasemaatschappijen. Maar de kans dat daar een Vel Satis tussen zit is wel heel erg klein.

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 12 feb 2014, 22:33

Bedankt voor de gaspedaal site, die maakt het zoeken een stuk makkelijker!

Is het trouwens mogelijk/duur om een origineel panoramadak te laten plaatsen? Ik zie veel VSsem zonder deze optie, maar ik vind het wel fijn om er eentje te hebben. Als het niet te duur is om er eentje te laten plaatsen dan is dat nog wel een mogelijkheid.

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 13 feb 2014, 13:40

Lag net op de vloer van het lachen... Bij een Renaultdealer in het zuid-oosten van het land staat een VS te koop uit 2002 met zo'n 120.000km op de teller. Prijs is op aanvraag. Uiteraard aangevraagd. Of we even 13.500 euro willen neertellen. :shock:

Als ze em alleen voor de show hebben staan mogen ze dat ook gewoon zeggen, wat mij betreft...

gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther » 13 feb 2014, 20:27

Ik denk dat ie € 1.350 bedoelde hoor. :mrgreen:
Volvo S60 D3 Summum 2011

Gompie

Bericht door Gompie » 14 feb 2014, 09:46

skyfox schreef: ....Bij een Renaultdealer in het zuid-oosten van het land ...
Tsja!
Inmiddels is mijn mening over de z.g. Renaultdealers hier wel bekend.... :wink:

Plaats reactie