Nieuw hier en... gevonden!

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 17 mar 2015, 22:19

Zo, de 1e APK is achter de rug. De bevindingen:
* voorbandjes te ver afgesleten
*...

Dus, nieuwe voorbandjes erop laten leggen. Wederom Michelin, de Primacy 3 (Primacy HP gaat eruit bij Michelin). Fijne voorbandjes die duidelijk stiller zijn dan hun afgesleten familieleden.

Verder de automaat laten spoelen, garage zit te ver uit de buurt om de oliewisseltruc van Krijn uit te laten voeren.

De auto rijdt zoals nooit tevoren. De nieuwe selenoids in de automaat maakten em al soepel, met de spoelsessie loopt ie helemaal soepel. Wat een verschil toch nog!
Daarnaast heeft de garage stiekem, zonder factuurtje, nog iets met m'n deurvanger gedaan. Hij knakt namelijk niet meer. Ben benieuwd of ze een lapmiddeltje hebben toegepast of iets anders hebben gedaan. Anyways, fijn om een niet-knakkende deur te hebben. Ik hou het reserverolletje wel nog in de aanslag, zodra ie weer begint gaat de rol vervangen worden.

De vering heb ik even gelaten voor wat het was. De dempers vóór begonnen wat slapper te worden, maar zeker nog geen APK afkeur. Achter begonnen de rubbers van de stabilisatiestang speling te vertonen. Komt bij de volgende beurt wel.

Al met al kunnen we er weer vrolijk een jaar tegenaan!
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale - 2002
138.400km ---------> 216.000km

Hans61

Bericht door Hans61 » 19 mar 2015, 09:13

mooi, netjes door de APK gekomen zo te lezen. Mijn voorbanden (Michelin Primacy HP) zijn ook bijna aan vervanging toe, zit nog bijna 3 mm op na 44000 km. Achter nog 5 mm na 37000 km. Dus wat dat betreft mag ik niet klagen. De schokdempers voor zijn nog wel goed maar ik vind toch dat de vering soms doorslaat op een onverwachte kuil of hobbel. Er is over de voorste ophanging bij de phase 1 hier al wat meer geschreven. Ik denk dat ik binnenkort maar eens aan mijn vaste garage Walraven in Vlissingen vraag wat nieuwe dempertjes kosten. Kan in een moeite door als ze toch nieuwe voorbanden gaan monteren.
Vel Satis Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 20 mar 2015, 14:15

Ik heb iets gevonden over dat Renault mogelijk in de phase 2 een modificatie op de veerpoten vóór heeft gedaan. Om het veergedrag te verbeteren. Ik kan er alleen niets verder over vinden met de zoekfunctie. Ik zoek nog even door, want ik ben wel benieuwd. Vooral ook of dit toe te passen is op een ph1.

Nog een bijkomend voordeel van, ik denk, de nieuwe banden: een trilling die in het stuur zat bij het remmen is volledig verdwenen! Erg prettig :)

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 30 dec 2016, 10:29

De kogel is door de kerk... We houden de VS! Na alle berichten dat VSsen weggaan bij hun baasjes vond ik het wel even leuk om het tegenovergestelde te kunnen melden. We hadden tijdlang het idee om, omdat het sinds begin oktober geen dagelijkse auto meer is, kleiner te gaan rijden om wat geld te besparen. Of om helemaal geen tweede auto meer te hebben. Vrouwlief oordeelde uiteindelijk dat ze de auto té fijn vindt om weg te doen. Dus... Daar heb je dan als man niks meer tegenin te brengen :oops: :shock: :D

Volgend jaar april gaat ze weer voor de apk. Er zitten sowieso twee nieuwe bandjes in het verschiet en nieuwe bougies waarschijnlijk. Ik heb m'n twijfels over de overige twee banden, maar dat is dus afwachten wat de keurmeester zegt. Van mij mogen ze het hierbij laten, haha!

stripedkrijn

Bericht door stripedkrijn » 30 dec 2016, 12:07

Hi Sky!! Allereerst alvast het allerbeste voor 2017.

Wat kunnen vrouwen toch verstandige wezens zijn...
Wij mannen menen "het" allemaal zeker te weten terwijl zij het gevoel veel meer laten meespelen en dan mede daarop een beslissing of mening baseren. En bijna altijd heel terecht!!
Dit is iets wat "wij mannen" vaak pas op latere leeftijd een beetje beginnen te leren.
Zelfs als het gaat over typisch mannen-zaken zoals het wel of niet houden van de VS.....Super!
En ik hoop daarom dat jullie in 2017 nog heel veel genoegen aan de VelSatis mogen beleven. Groetjens, Stripedkrijn. :D
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 03 jan 2017, 09:33

Jij ook de beste wensen!

Haha, verstandig zeker, en ze denken ook deels met hun hart inderdaad. Ik ben blij dat ik gezegend ben met een vrouw die mij zo m'n hobbys gunt alsmede houdt van luxe auto's, hahaha!

FastEddy

Bericht door FastEddy » 03 jan 2017, 11:16

VS: Verstand & Sentiment
Zeeeeer verstandige beslissing om haar (de VS) te (be)houden....

Maak er maar een mooi jaar mee!

Plaats reactie