De lange weg, op zoek naar een Vel Satis

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

MarkD

De lange weg, op zoek naar een Vel Satis

Bericht door MarkD » 12 mar 2014, 18:32

Hallo Vel Satis liefhebbers,
Ik zal eerst mezelf voorstellen, ik ben Mark, 45 jaar en sinds mijn 18 jaar rij ik al Renault. Ik heb een hele historie opgebouwd, begonnen met een Renault 11 TXE Electronic, 21 Symphony, clio1 1.2, clio 16V, megane1, megane 2, laguna1, scenic1, espace 3 2.0, espace 3 V6, oeps een Peugeot 407sw, espace 4 2.0. En dan nu, op zoek naar een Vel Satis. Tja die hoort gewoon in het rijtje thuis.

Mijn wens is een automaat, liefst 2.0 16V, en van de 2e lichting, dus met horizontale lamellen. Vandaag gereden naar Bochane in Arnhem. Die hadden er 2 staan, volgens de site. Aangekomen stond er heel zielig in een hoekje buiten de zwarte Vel Satis. Op zich vind ik dit een hele mooie kleur voor deze auto. Dichterbij gekomen schrok ik me rot. Opgedroogde vogelpoep, groen uitgeslagen deurrubbers, dof wit (uv) uitgeslagen achterlichten, gewoon vuil dus. Een zeer vriendelijke verkoper, jaja ze bestaan, liep met me mee. De accu was leeg, wat een verassing, dus de auto moest opengemaakt worden met de noodsleutel. Binnenin niet echt een plaatje, de microfoon van de carkit zat met een kauwgom vastgeplakt, en het interieur kon wel een flinke schoonmaakbeurt gebruiken. Ik vroeg, waar staat de andere Vel Satis. Die was helaas net voor mijn neus verkocht. Er zijn dus blijkbaar meer kapers op de kust. Ik mocht de andere wel even zien, hij stond in de werkplaats. Aangekomen stond daar een schitterende V6 te draaien, een auto om door een ringetje te halen. Door het zien van dat plaatje besloten om toch maar door te zoeken. Dus, wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door MarkD op 12 mar 2014, 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Gompie

Bericht door Gompie » 12 mar 2014, 18:56

Nou, SUCCES!!!

Bompie

Bericht door Bompie » 12 mar 2014, 20:00

Suc6...laat je niet opjagen , neem je tijd.
Ze gaan niet echt als zoete broodjes over de toonbank, zal een toeval geweest zijn, die andere die net verkocht was.
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 12 mar 2014, 20:26

Succes met je zoektocht! Vorige maand was ik ook nog op zoek, toen eerd er ook een mooie onder m'n neus verkocht... Erg jammer. Ben nu de gelukkige eigenaar van een andere mooie V6.

De garage waar ik de V6 heb gekocht heeft nog een mooie 2.0T staan, maar dat is ook een 1e generatie, dus wellicht niet wat je zoekt.

Anyways, hou ons op de hoogte!

Vellie

Bericht door Vellie » 12 mar 2014, 20:35

Ik zat eventueel te denken aan die V6, en had een afspraak voor a.s zaterdag om te gaan kijken, kon helaas niet eerder. Maar kreeg vanmiddag een mail van diezelfde verkoper dat hij net verkocht was. Lijkt wel een mooie, eind 2006 met 56000 km op de teller.
Iemand hier hem gekocht? Mijn auto heeft nu wat gewoon onderhoud nodig, toch maar besloten er mee door te rijden.

Succes met de zoektocht! En welkom!

MarkD

Deel 2

Bericht door MarkD » 13 mar 2014, 21:31

Nou, vandaag het 2e bezoekje aan Bochane, deze keer in Nijmegen. Op de site staat daar een Vel Satis, valt wel in mijn prijsklasse. Na wat rondjes te hebben gelopen niks gevonden, bleek dat ik door de fiat garage moest lopen naar het achterterrein. Daar stond hij, een mooie blauwe, zag er goed uit, geen schade, alleen een zeer slecht gemonteerde trekhaak. Na een paar rondjes te hebben gelopen komt er een verkoper aan, dat was duidelijk te zien, een rose blouse, zat als "gegoten", net als zijn pak. Zijn zwart vol met gel naar achter gekamd haar, ja hoor, een echte. Hij vraagt waar mijn interesse ligt, dus ik geef aan de Vel Satis. Hij loopt mee, doet een rondje om de auto, en zegt verder niks. Als ik vraag of hij open kan is het antwoord, dan moet ik helemaal terug naar de balie voor de sleutel. Na nog een paar onnozele vragen zoals, wat is je budget? Hoezo budget, er staat er maar 1. En waarom de Vel Satis, we hebben ook een Espace, duh. Nadat hij heel zijn boekje met standaard vragen had gesteld, geeft ie mij een hand, nou succes met je zoektocht???? Blijkbaar had ie van mij niet de bevredigde antwoorden gehad. Ik loop terug door de fiat garage naar buiten, een beetje beduusd, he, willen ze deze niet verkopen ofzo?? Nouja, weer een ervaring rijker, en een illusie armer. Ik wacht maar even totdat er weer wat nieuw aanbod is. En mochten hier verkopers rondlopen met een Vel Satis in hun assortiment, mail me maar. :-)

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 13 mar 2014, 21:38

Zie je wel, er is helemaal geen crisis ofzo.

Maar ff zonder gekheid, wat mankeert die vent? :shock:

Jappi

Bericht door Jappi » 14 mar 2014, 13:53

Dat is nu precies wat er mis is met die Renault dealers. Zeer klant onvriendelijk en geen service.
Ik kom er niet meer, bij Bochane in Nijmegen. Ik heb er een tijd geleden een nieuwe sleutelkaart besteld en gekregen. Na initialisatie kreeg ik de auto mee, maar de kaart werkte niet zoals het moet. Dus de auto weer terug de garage in en na tien minuten werd ik erbij geroepen. Toen bleek de bekleding van het rechter zijportier half losgehaald te zijn. Er zou aan de auto gepruts zijn en daardoor werkte de nieuwe kaart niet. Ze konden er zo niets aan doen. De auto moest daar blijven voor onderzoek, uitlezen, en dat ging nog eens meer dan €200 kosten.
Ik weet zeker dat de bekleding van de rechterdeur niet los zat. Daar heb ik melding van gemaakt, maar ik kreeg geen poot aan de grond. Helaas had ik de sleutelkaart al afgerekend want anders was ik zonder nieuwe kaart en zonder te betalen vertrokken. Ik heb de auto en de nieuwe kaart uiteindelijk meegenomen en aangegeven dat ik niets meer met dit bedrijf te maken wil hebben. Het zijn gewoon oplichters.
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane en nu een Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG-G3.
Mijn echtgenote een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Mijn dochter een Megane 1.6 op LPG-G3.
En nu voor de zomer een Megane CC 2.0 16V automaat

Gompie

Bericht door Gompie » 14 mar 2014, 15:37

Ik zou zeggen: Sluit je aan in de rij van ontevreden en weggelopen 'klanten' van de Renault-Dealer-garages! Ik kom er al jááren niet meer!! Mijn zeer negatieve ervaringen liggen in zowel Gouda als in Den Haag (met andere garages geen ervaring).

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 14 mar 2014, 15:51

In Zoetermeer ben ik trouwens wél goed geholpen door een verkoper. Maar goed, 1 korte ervaring hoeft natuurlijk niets te zeggen over de garage als geheel :wink:
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale - 2002
138.400km ---------> 216.000km

MarkD

Bericht door MarkD » 16 mar 2014, 14:03

Ze zeggen wel eens, een Renault rijden is duur en storingsgevoelig. Maar ga met je auto naar een dorpsgarage, of doe het lekker zelf, en hij is helemaal niet duur. De bedrijven berekenen uurtarieven van meer dan 80 euro. En dan vinden ze het raar dat de klanten weglopen. Ikzelf werk in een hele andere sector namelijk de Zorg, en wat wij leren is luisteren naar de patiënt, of in dit geval de klant. En dat mis ik steeds meer, er is geen aandacht meer voor de klant, alleen voor zijn portemonnee.
Maar de zoektocht gaat weer verder, volgende week naar het plaatje Monster.

Gompie

Bericht door Gompie » 16 mar 2014, 19:20

MarkD schreef:........en wat wij leren is luisteren naar de patiënt, of in dit geval de klant. En dat mis ik steeds meer, er is geen aandacht meer voor de klant, alleen voor zijn portemonnee........
Zo waar als een koe! Bij Renault m.n. zijn ze hardleers!

MarkD

Bericht door MarkD » 22 mar 2014, 17:20

Maargoed, al met al nog steeds geen Vel Satis gekocht. Gisteren wel eentje gezien en gereden in Monster, jaja ik rij heel Nederland door :-)
Had wel spatbordschade en er was in gerookt, maar dat zijn dingen die je kunt opknappen. Het probleem is nu dat ze mijn Espace niet willen inruilen. Teveel km's. Dus bij deze, mocht je iemand weten, te koop : http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... e/11260918

Verkocht, yessss, nu op zoek naar een mooie VelSatis.

MarkD

GEVONDEN

Bericht door MarkD » 02 apr 2014, 18:56

Het is me gelukt, hopelijk vanaf dit weekend de trotse eigenaar van een zilveren VelSatis, met nog geen ton op de teller, van de eerste eigenaar, wat wil je nog meer. Hopelijk blijf hij me net zo trouw als de Espace. Tenslotte is de 2e generatie altijd beter. Dat geldt voor zowel de Espace als de VelSatis. Het volle vertrouwen heb ik erin. Zodra hij netjes gepoetst voor de deur staat maak ik een foto.

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 02 apr 2014, 20:47

Congrats! :D

Welk type en uitvoering is het uiteindelijk geworden?
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale - 2002
138.400km ---------> 216.000km

Plaats reactie