Ook een keer mazzel....

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
Gompie

Ook een keer mazzel....

Bericht door Gompie » 30 jan 2015, 15:52

Ik had nog steeds niet m'n set winterbanden onder m'n VS gezet. Nu er sneeuw ligt (en nog meer komt) werd het tijd. En ik had er even de tijd voor en vanmiddag was het mooi weer.
De banden (met velgen) had ik al een paar weken geleden uit de opslag gehaald, maar van monteren was het nog niet gekomen.

Direct bij wiel 1 ging het mis. Ik kreeg met geen mogelijkheid een bout los!!
Grrrr....
Nou ja, dan maar alles de auto in en naar de dichtstbijzijnde bandendealer.
Alles monteren kost daar 25 piek.

De zomerbanden werden er af gehaald en de winterbanden kwamen uit de kofferbak.
Staat die monteur naar de banden te kijken en hij wijst me er op dat er op twee van de 4 toch wel te weinig profiel zit.
Tsja.... Dat moet minimaal 4 mm zijn (in Duitsland/Oostenrijk) En het was 3 mm

Maar.... Hij kon wel een paar bijna nieuwe leveren voor een schappelijk prijsje.
Uiteindelijk kreeg ik twee prima banden voor totaal 100 piek (incl. monteren andere banden)

Een monteur aan de gang....
Bij het loshalen van het ventiel ging het meteen mis. Hij draaide de inhoud dol. Ik had nog gezegd dat er sensoren op zitten, maar het kwaad was al geschied.
Werd sportief opgevat. Ik kreeg gratis een nieuwe (bedrijfsongevalletje).
Band gemonteerd ...deze was klaar.

Band twee ging beter. Band er op klaar. Even oppompen. Gaat het weer mis!!! Hier had de monteur ook de inhoud dolgedraaid.....!
Band er af, nieuwe sensor er op, Klaar....

Twee sensoren naar de kl#ten maar door de onhandigheid van de monteur beiden gratis gekregen. (nieuwprijs rond de 75 Euro per stuk!!)

Dat vond ik toch wel heel netjes van ze.
Ze hadden ook kunnen zeggen, Ja meneer de boel zit vastgecorrodeerd dus dat is uw risico....

Dus 2 banden nieuw, twee sensoren nieuw en twee gemonteerd en dat alles voor 100 piek!

Daar werd ik toch een beetje blij van.... :D

Heino

Bericht door Heino » 30 jan 2015, 16:30

Mazzelaar .... :shock:
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Rolandbreda

Bericht door Rolandbreda » 30 jan 2015, 16:31

Dat zijn tijdens de tegenvaller toch leuke sportieve meevallers :D
Nu Saab 9-5 Aero estate 270PK 420Nm
Ex. Saab 9-3 2.2 TiD SE
Ex. 2.2 Dci Expression 77-PT-NZ angora beige

FastEddy

Bericht door FastEddy » 30 jan 2015, 17:14

maar jahaaa; je moet wel nog ff langs de Renault dealer om de twee vernieuwde sensors te laten inprogrammeren. Met de rekening die dan volgt ga je niet lachen.... :shock:

Gompie

Bericht door Gompie » 30 jan 2015, 17:54

Nee hoor! Ze hebben de code uitgelezen en deze in de nieuwe sensoren overgebracht (met een speciaal apparaatje) en alles werkte keurig!!

Dus ik behoefde niet langs een Renault-dealer!! :D

Maar ik weet bijna zeker dat in bij een Renauld-dealer de volle prijs had moeten betalen. Ze zijn daat in staat om nog 50 Cent te vragen als je naar de WC moet....

Plaats reactie