Even voorstellen een nieuwe Vel Satis rijder

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
hochi-rocku

Even voorstellen een nieuwe Vel Satis rijder

Bericht door hochi-rocku » 19 apr 2015, 17:49

Hallo zal mijn eigen even voorstellen ben Harold 36 jaar en woonachtig in het mooie Duitsland :D
Op het Renault forum ben ik ook bekend.
Heb zelf heel heel veel Renaults gereden en ook erg gek met het merk.
Wij zijn een groot gezin met 5 kinderen en hebben dan ook altijd een Renault Grand Espace gereden tot wij 2x motorschade kregen en mijn vrouw heeft daarom een afkeer gekregen tegen het merk Renault :cry:
Ze rijdt dan nu ook in een Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD.
Maargoed ik reed in een klassieker een Renault Laguna I 1.9 dTi van bj 1999 en door het roest op de kokerbalken kwam ie niet door de keuring heen dus die rijdt nu ergens in Algerije rond :lol:
Een Algerijn kwam de auto ophalen en ging ermee naar Algerije rijden.
Ik heb nu sinds een week een Vel Satis 3.0 dCi Initiale gekocht met een nieuwe motor erin in Frankrijk.
En voor een Franse auto is dit een hele nette auto want koop vaker auto,s uit Frankrijk.
Mijn Vel Satis is een niet rokers auto alle asbakken en aanstekkers zijn nieuw zelfs onder het tapijt onder de matten zeer schoon !!
Deze VS was van een nette rijder geweest.
Heb alleen nu 3 problemen met de VS en dat is dat de linker buitenspiegel uit zich zelf beweeg wanneer ik de auto start.de climate control voor doet het verlichting het niet en een hele gedoe met de Carbasse Audio systeem.
Heb bij een andere VS van de sloop een radio tuner compleet met codes gekocht maar hij blijft steeds CD ERROR geven of CODE CD en die heb ik hjuist niet :cry:
Kon ik er maar een gewone radio erin gooien.
Voor de rest een top auto en hij rijdt heerlijk !!

Heino

Bericht door Heino » 19 apr 2015, 20:32

Welkom hier!

- voor de Climate control verlichting staat een heel topic hier op het forum. Het is een kwestie van een slechte soldering. In het topic staat hoe je de ECC kunt uitbouwen en hoe je de reparatie kunt uitvoeren (door iemand die elektronica kan solderen).
- CD Error: volg het in je andere topic hier aan je gegeven advies op. Je hebt daar precies de juiste persoon getroffen!
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Jappi

Bericht door Jappi » 23 apr 2015, 10:11

Van harte welkom hier!
Heel veel plezier met deze prachtige auto.

Toch nog even een vraag: Ik ben ook op zoek naar de nauwkeurige beschrijving voor het uitbouwen van de Climate Control Unit. Ik krijg het midden console er niet netjes uit. Kan iemand mij hiervoor een beschrijving doen toekomen?

Alvast bij voorbaat dank er excuus voor het kapen van dit draadje.
Mvg, Jappi
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane en nu een Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG-G3.
Mijn echtgenote een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Mijn dochter een Megane 1.6 op LPG-G3.
En nu voor de zomer een Megane CC 2.0 16V automaat

Hans61

Bericht door Hans61 » 23 apr 2015, 12:34

het losmaken van de middenconsole etc. staat in de werkplaatshandleiding MR354VELSATIS5 onder 57A. Nog duidelijker is een pdf'je met foto's dat ik aantrof op het Franse Vel Satis forum. Daarop zie je echt goed welke palletjes je moet indrukken om de boel zonder schade te demonteren. Je moet wel erg goed oppassen met het openmaken van de climat control unit en over een soldeerbout beschikken om de kleine contacten aan te tippen. Heb het zelf ook gedaan omdat mijn display knipperde en nu weer prima functioneert. Als je wil kan ik het pdf'je naar je opsturen.
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018

hochi-rocku

Bericht door hochi-rocku » 25 apr 2015, 09:15

Zo hier wat foto,s van mijn voiture

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding :D
Renault Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2002 Gris Eclipse TEB66

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 25 apr 2015, 14:25

Welkom hier, mooie VS heb je! Jammer van het schampschot op de bumper, maar misschien is het door een goede autopoetser nog weg te poetsen.

Zo'n Chrysler Grand Voyager is ook geen verkeerde auto i.p.v. een Grande Espace. Van welk bouwjaar is die wagen?

Er is al genoeg gezegd over de drie puntjes die je noemde, dus rest mij om je veel rijplezier toe te wensen!
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale - 2002
138.400km ---------> 216.000km

hochi-rocku

Bericht door hochi-rocku » 25 apr 2015, 16:34

skyfox schreef:Welkom hier, mooie VS heb je! Jammer van het schampschot op de bumper, maar misschien is het door een goede autopoetser nog weg te poetsen.

Zo'n Chrysler Grand Voyager is ook geen verkeerde auto i.p.v. een Grande Espace. Van welk bouwjaar is die wagen?

Er is al genoeg gezegd over de drie puntjes die je noemde, dus rest mij om je veel rijplezier toe te wensen![/quote

Ja die schampschot op de voorbumper kon ik helaas niet weg krijgen en een goede autopoetser ben ik zelf van beroep al 18 jaar als autopoetser nu werkzaam bij een BMW dealer.
Maar voor een Franse auto is deze schade wel redelijk aangezien Franse niet zo nauw zijn om schades te rijden.
Mijn vrouw rijd in een Chrysler Grand Voyager van bj 2003 met een hele unieke zeldzame kleur voor Europa Onyx Green Pearl volgens kentekenbewijs is ie groen maar zodra de zon schijnt verkleurd ie van groen naar bruin,geel goudachtig

Afbeelding

Afbeelding

skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox » 26 apr 2015, 09:13

Ziet er ook mooi uit, die Chrysler! Zijn geen verkeerde wagens met die captains chairs voorin :) Weet niet of die standaard geleverd worden of dat ze optioneel zijn? Ben wel benieuwd of dat stoelen uit onze VS of de captains chairs uit een Voyager beter zitten 8)

Autopoetser van beroep, gaaf! Doe je ook dingen als carwrapping of andere (optische) zaken? Kan me voorstellen dat BMW dat niet doet, maar ben toch nieuwsgierig :)
Misschien leuk om eens een workshopje autopoetsen te organiseren? Voor hier, of voor het Renault forum met hier erbij ofzo?
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale - 2002
138.400km ---------> 216.000km

hochi-rocku

Bericht door hochi-rocku » 26 apr 2015, 09:24

skyfox schreef:Ziet er ook mooi uit, die Chrysler! Zijn geen verkeerde wagens met die captains chairs voorin :) Weet niet of die standaard geleverd worden of dat ze optioneel zijn? Ben wel benieuwd of dat stoelen uit onze VS of de captains chairs uit een Voyager beter zitten 8)

Autopoetser van beroep, gaaf! Doe je ook dingen als carwrapping of andere (optische) zaken? Kan me voorstellen dat BMW dat niet doet, maar ben toch nieuwsgierig :)
Misschien leuk om eens een workshopje autopoetsen te organiseren? Voor hier, of voor het Renault forum met hier erbij ofzo?
Denk en weet wel zeker dat onze stoelen uit de VS beter zitten als de Voyager.
Carwrapping doe ik helaas niet daar moet je echt tijd en geduld ervoor hebben.
Heb heel wat exotische merken mogen poetsen waarbij ik een klant heb die een hele mooie wagenpark heeft Ferrari,Bentley,Mercedes AMG modellen :?
Op het Renault forum heb ik ook mijn eigen topic en voor vele forum leden hun Renault,s en andere merken gecleaned.

http://www.renaultforum.nl/forum/voorja ... 11847.html

Workshop lijkt mij wel leuk alleen is autopoetsen niet zo makkelijk wat iedereen denkt

Plaats reactie