van 2.0 T naar 3.5 V6

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

stripedkrijn

Bericht door stripedkrijn » 24 feb 2016, 18:53

Aha!! Veel wordt mij duidelijk. Toch merkte ik nadat ik die onderste steun/ reactiestang had laten vervangen, dat de sloppy bewegingen die er in de keuzehendel zaten volledig weg waren. Anders gezegd; bij gaswissel was er eerst wél reactie voelbaar in die hendel en daarna niet meer.
Dat de bak "traag" is bij het inschakelen van D naar R en andersom is mij natuurlijk ook opgevallen. Ik denk dat die vertraging softwarematig door de fabriek erin is gezet om meer de nadruk te leggen op comfort en serieuze bedachtzaamheid dan op flitsend snel heen en weer kunnen schakelen zoals je vaak ziet gebeuren in achtervolgings-scenes in amerikaanse films en series. Het is maar waar je voor kiest.
Net zoiets als het naar mijn mening nogal aardig lang blijven hangen in 4 of 5 na kick-down.
Bij mijn oude 300SL is dat absoluut niet het geval. Die gaat zo snel mogelijk weer terug naar een lagere "versnelling". Klinkt een stuk aardiger. Bij de Vel wordt dit allemaal softwarematig geregeld en daar schijn je als buitenstaander of dealer helaas niks aan te kunnen veranderen. Toch wel jammer...
Dan had je kunnen kiezen tussen standje Eco , Sport en verzin zelf maar iets. Kwestie van een schakelaartje omzetten. Niks mechanisch; gewoon electronisch. Zou fijn zijn geweest!
Maar om weer terug te komen op de keuzehendel met die uitgelubberde schouder of heup-gewrichten. Bij de eerst beste gelegenheid ga ik eens op onderzoek uit. Toch HEEL fijn dat er een goed VS forum is!!
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.

Plaats reactie