Vellie gaat weg....

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
Vellie

Vellie gaat weg....

Bericht door Vellie » 14 jan 2016, 17:25

Na bijna 11 jaar en twee VS en ongeveer 180000 km in beide auto's hebben we besloten afscheid van onze trouwe Vellie te nemen. technisch is hij nog goed en kan nog lang mee maar je merkt wel dat hij wat ouder begint te worden. Onze tweede Vels is een hele betrouwbare auto gebleken en het onderhoud is ons alleszins meegevallen.

Nog heel even overwogen om een jongere Phase II met minder kilometers te kopen die ik te koop zag maar toch besloten om over te stappen op iets anders. De kids gaan niet meer met ons op vakantie en de grote caravan is inmiddels ook weg, dus we kunnen ook weer iets kleiner gaan rijden, hier in de randstad met kleine parkeerplekken ook wel prettig.

Ik zal hier nog wel regelmatig meekijken. Dank voor alle adviezen en informatie die ik hier vaak vandaan heb gekregen. Ik wens jullie nog veel plezier met deze prachtige limousines!

Gompie

Bericht door Gompie » 16 jan 2016, 18:39

Vellie, een waardige opvolger voor de Vel Satis is een Suzuki Vitara. Heb er zelf geen centje spijt van!

Vellie

Bericht door Vellie » 18 jan 2016, 04:40

Thx Gompie, die Vitara stond ook op de lijst. De opvolger is een BMW 220 i Active tourer geworden met automaat. Stond hier bij de dealer als jonge occasion, met veel extra's en een flinke kop er af.
Kleiner dan de Vels maar ook de wat hogere zit. Achterin is hij verrassend ruim. De bagageruimte is wel een stuk kleiner maar omdat de achterbank kan schuiven kan je de ruimte flexibel indelen.

Ook nieuw: De Vels gaat nu inmiddels naar een vriend van me. Wel leuk, zo zie ik hem nog regelmatig terug.

Plaats reactie