Derde riem

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
Hein Tunnissen

Derde riem

Bericht door Hein Tunnissen » 16 dec 2016, 16:51

Afgelopen week heeft de VS zijn derde distributieriem gekregen plus een nieuwe dynamo. Van de originele waren na dik 335.000 km de koolborstels versleten. Tijdens de vervanging bleek dat ook de waterpomp (vervanging tegelijkertijd is standaard) ook behoorlijk aan het eind van zijn latijn was. Mijn vrouw en ik gaan nog voor minstens een ton erbij. Enige minpuntje op dit moment is het gewauwel van Jacqueline over de markeringslichten. Die branden (want LED), maar zij denkt van niet. En dat is vreemd want ik heb speciale canbus-kabeltjes gebruikt. Ik denk dat ik in het motorcompartiment maar een rottig gloeilampje in de kabel opneem, om van het gezeur af te zijn. Noemenswaard nog origineel sinds 2002: de uitlaat, de turbo en de motor.
Eind december gaan mijn vrouw en ik naar Midden-Duitsland voor een familiebezoekje. Ruwweg 1200 km uit en thuis. Uitlaten, noemen wij dat waarbij wij de topsnelheid niet schuwen. Mooie gelegenheid om wat dopes toe te voegen. Is hij weer lekker los als we thuis zijn! Fijne Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar!
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2018: 395.850 km

Hans61

Bericht door Hans61 » 16 dec 2016, 19:35

Dat met de led markeringslichten heb ik ook gehad; de verkoper verzekerde mij dat ze canbus_proef waren ......niet dus. Toch maar weer w5w lampjes cool Blue er in gezet, zijn redelijk wit. Ledlampjes teruggebracht
Vel Satis Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018

Plaats reactie