Pagina 1 van 1

Leeftijd en kilometers: hoe lang nog VS ?

Geplaatst: 09 feb 2020, 17:04
door Sjapp
Wordt de Velsatis ooit nog een Oldtimer (25+ jaar) ? Moeten we nu al sloopauto's op voorraad zetten ? Of is alles over 10 jaar over en voorbij ? Ik heb afgelopen week een VS 2.0T (Intitiale, marron, tabac leer) in Belgie gekocht: 28.000 kms, inderdaad van een heer van 93 jaar oud. Wie weet raad: over een paar jaar in gebruik nemen en genieten tot 400.000 kms, of heeft het waarde om te bewaren onder het stro bij een boer ?

Re: Leeftijd en kilometers: hoe lang nog VS ?

Geplaatst: 10 feb 2020, 08:55
door Hans61
de VS zal het wel redden met goed onderhoud. De carrosserie is van uitstekende kwaliteit; als je ziet hoe de onderzijde er uit ziet na bijna 17 jaar -en je leest van de roestproblemen bij véél jongere auto's van gerenommeerde merken- dan gaat het wel lukken.
Ik ben alleen bang voor een verdere uitbreiding van de milieuzones in de steden. Ik kom nog al eens in Gent en met ingang van 1 januari 2020 gelden daar strenge milieuregels; je moet je auto via internet aanmelden en vervolgens hoor je wat het inhoudt. Ik heb dat ook gedaan en heb inmiddels bericht gekregen, dat ik met mijn VS tot 1 januari 2028 kosteloos en onbeperkt gebruik mag maken van de milieuzones!

Re: Leeftijd en kilometers: hoe lang nog VS ?

Geplaatst: 10 feb 2020, 18:40
door Heino
Jij denkt dat tegen de tijd dat de oldtimer regeling ingaat voor de VS die regeling nog ongewijzigd bestaat?
Niets in (op lange termijn) veranderlijker / onbetrouwbaarder dan een overheid!

De grote vraag is m.i. veel meer dat als alle verbrandingsmotoren worden verboden (zoals al wordt overwogen in landen om ons heen) én de grote opdracht van Europese mensen als Timmermans, je tegen die tijd nog wel in de auto mag rondrijden, of zelfs maar mag starten (met benzine tegen astronomische prijzen) ...

Re: Leeftijd en kilometers: hoe lang nog VS ?

Geplaatst: 11 feb 2020, 11:39
door Sjapp
Ja, jullie hebben gelijk, het zal allemaal veranderen, vooral via de ambitieuze steden. En net zoals jullie aangeven, zal een oldtimer benzinemotor ipv goedkoper, juist extra belast kunnen gaan worden. Ik hoop dan maar op uitzonderingsregels. En anders blijft er markt in Oost-Europa: ik zie diverse sites daar van Velsatis Clubs met overigens nog hoge onderlinge verkoopprijzen. En, net als met alle R25's, zal er een bodemprijs van ca 4.000 euro zijn, waarmee oude fransen, lopend of niet, in Rotterdam op schip naar West-Afrika gezet werden en worden om daar als taxi te dienen....Maar dat is maar plan B: ik ben dus te hoopvol kennelijk over de komende 10 jaar, laat staan langer....