Keyless entry / lock / alarm probleem
Keyless entry / lock / alarm probleem
Mijn VS heeft soms een electro gremlin.
Regelmatig willen de deuren niet open als je met je hand aan de greep komt, dan moet ik op de a.b. drukken.
De andere keren gaan de deuren wel open en soms gaat daarbij het alarm af. Dan moet ik alsnog op het knopje drukken van de a.b.
Soms gaat de auto ook niet vanzelf op slot, dan moet ik m handmatig afsluiten. met de a.b.
Niet allemaal heel erg maar als je met boodschappen/tassen in je hand staat erg vervelend. Batterijtjes van de a.b. zijn vol.
Regelmatig willen de deuren niet open als je met je hand aan de greep komt, dan moet ik op de a.b. drukken.
De andere keren gaan de deuren wel open en soms gaat daarbij het alarm af. Dan moet ik alsnog op het knopje drukken van de a.b.
Soms gaat de auto ook niet vanzelf op slot, dan moet ik m handmatig afsluiten. met de a.b.
Niet allemaal heel erg maar als je met boodschappen/tassen in je hand staat erg vervelend. Batterijtjes van de a.b. zijn vol.
ik heb wel regelmatig dat ik de keyless entry functie gebruik maar bij het in mijn zak doen van de kaart kennelijk toch op de open- of sluitknop druk waardoor de "auto" functie weer gedeactiveerd wordt.
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760 en nu 132400.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018
nog een kleine aanvulling: ik heb dus een 2-knops kaart en een 3-knopskaart. Op de 3-knopskaart zit de "auto" knop waarmee je de keyless entry functie activeert. Erg handig met boodschappen en zoals laatst met de verhuizing van mijn dochter, waarbij je veel heen en weer loopt met spullen. Wanneer je op de 3-knops kaart de gewone open- of sluitknop bedient (of per ongeluk indrukt) wordt de "auto" functie overruled en werkt de kaart als een 2-knopskaart. Maar misschien heb je een recenter systeem dan ik want de voice-command-functie heb ik niet.
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760 en nu 132400.
Dat is een bekend probleem, dan is de stengel defect. Dit komt door het aan en uit doen van de verlichting met de draaiknop aan dezelfde stengel.MarcoW schreef: Wat me ook opvalt is dat de voice-command-functie niet meer werkt. Kunt op de knop drukken tot st juttemis maar er gebeurt niks meer.
Een nieuwe stengel is ook zo weer defect.