3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Mooi dat je het euvel hebt gevonden.
Dit soort foutjes gebeurd iedereen. Het schakelen moet weer ingeleerd worden. Dus rustig inrijden.
Ik heb voor mijn motor een forum gek gekregen toen ik na het kleppenstellen van mijn Kawasaki weer in elkaar gezet had en hem niet aan de praat kreeg. Bleek dat ik het benzinekraantje niet open gezet had.
Dit soort foutjes gebeurd iedereen. Het schakelen moet weer ingeleerd worden. Dus rustig inrijden.
Ik heb voor mijn motor een forum gek gekregen toen ik na het kleppenstellen van mijn Kawasaki weer in elkaar gezet had en hem niet aan de praat kreeg. Bleek dat ik het benzinekraantje niet open gezet had.
Vel Satis 3,5 initiale phase I uit 11/2002
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Dat schakelen inleren gaat vanzelf neem ik aan?
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Ja, masr het gaat niet vanzelf. Je rijdt op een bijv. 80 km/u weg met afslagen of inhammen. Je laat de VS dan eerst een paar keer rustig opschakelen naar 80 km/u en zoek dat een afslag of inham op. Daar een minuutje staan en dat een aantal keer herhalen. Dit omdat de bak moet inleren. Daarna ga je dit herhalen met handmatig opschakelen en ook handmatig terug schakelen.
Het volgend item is het gaspedaal flink induwen (kickdown) zodat de motor tot 4000 tot 6000 toeren per minuut en dan ook steeds even een minuut stilstaan.
Daarna een stuk auto snelweg (half uur) waar je met het verkeer meegaat en af en toe de auto op zijn staart trapt.
Succes.
Het volgend item is het gaspedaal flink induwen (kickdown) zodat de motor tot 4000 tot 6000 toeren per minuut en dan ook steeds even een minuut stilstaan.
Daarna een stuk auto snelweg (half uur) waar je met het verkeer meegaat en af en toe de auto op zijn staart trapt.
Succes.
Vel Satis 3,5 initiale phase I uit 11/2002
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 27 mei 2018, 19:03
- Locatie: Hippolytushoef
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Er staat bij de Rostra documentatie ook een inleerprocedure.
Renault Vel Satis 2.0T Privilege aut 2005 (P1) Vert Abysee, Beige Leder
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
GRMBL, vandaag alweer een inspuit storing, zal wel weer de nokkenas sensor zijn maar nu de makkelijke (hoop ik)
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
CRAP, weer bank 1 sensor defect!!!! Krijg je toch t heen en weer van. Maar weer een nieuwe bestellen.
Ook krijg ik nu storing p0173. Fuel Trim Malfunction bank 2. Hangen die met elkaar samen? Kan t me niet voorstellen maar zou zomaar kunnen.
Ook krijg ik nu storing p0173. Fuel Trim Malfunction bank 2. Hangen die met elkaar samen? Kan t me niet voorstellen maar zou zomaar kunnen.
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
NONDEJU!!!, nu weer een ESP storing. remlichtschakelaar kapot. Maar weer een nieuwe besteld in engeland voor 15 euro. Begin er wel de schijt van de krijgen.
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Tjonge jonge, het zit je niet mee. Ouderdom of gewoon pech?
Vel Satis 3,5 initiale phase I uit 11/2002
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 27 mei 2018, 19:03
- Locatie: Hippolytushoef
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Beide
Renault Vel Satis 2.0T Privilege aut 2005 (P1) Vert Abysee, Beige Leder
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Ik denk ook gewoon pech en ouderdom. Heb al voor de zekerheid gekeken of de accu niet toevallig weer een slecht contact had zoals vorige keer met meerdere "random" problemen maar dat was niet t geval.
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Gisteren kwam de remlichtschakelaar binnen en vandaag de nokkenas sensor. Aangezien je dus ook geen remlicht hebt als de schakelaar storing geeft vond ik dat ik dat wel even snel moest maken.
Oude schakelaar is heel snel los. Bajonet verbinding kwart slag draaien en hij is los nadat je de stekker hebt los gehaald en een stuk bekleding boven de pedalen verwijderd hebt.
MAAAAAR helaas was t de verkeerde schakelaar (uiteraard). De oude dan maar eens open gemaakt.
Alle contactjes waren ingebrand dus die maar eens even schoon gemaakt en gevijld. Beetje bijbuigen en weer alles in elkaar. Remlichten doen t weer.
Nokkenas sensor is nu een koud kunstje, 5 minuten zat ie er in.
Storingen gewist en de auto rijdt weer als vanouds zonder meldingen.
Oude schakelaar is heel snel los. Bajonet verbinding kwart slag draaien en hij is los nadat je de stekker hebt los gehaald en een stuk bekleding boven de pedalen verwijderd hebt.
MAAAAAR helaas was t de verkeerde schakelaar (uiteraard). De oude dan maar eens open gemaakt.
Alle contactjes waren ingebrand dus die maar eens even schoon gemaakt en gevijld. Beetje bijbuigen en weer alles in elkaar. Remlichten doen t weer.
Nokkenas sensor is nu een koud kunstje, 5 minuten zat ie er in.
Storingen gewist en de auto rijdt weer als vanouds zonder meldingen.
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Na thuiskomst van vakantie de VS gestart en hij startte warempel zonder storingen. Blijft toch een schitterende wagen.
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Hoelang was je weg?
Ik hoef nl. niet op vakantie, want ik heb bij het starten gelijk de melding dat er geen controle op de bandenspanning is.
Ik hoef nl. niet op vakantie, want ik heb bij het starten gelijk de melding dat er geen controle op de bandenspanning is.
Vel Satis 3,5 initiale phase I uit 11/2002
Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Een week was ik weg.
Die bandenspanning is bij mij uitgeschakeld, ik controleer dat zelf wel
Die bandenspanning is bij mij uitgeschakeld, ik controleer dat zelf wel

Re: 3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Dat kan kloppen: de sensoren slapen dan. Ik neem aan dat je auto een tijdje daarvoor heeft stilgestaan
Als je gaat rijden moeten ze zich binnen enkele kilometers weer aanmelden en dan verdwijnt de melding.
Eigenlijk mag dit niet voorkomen, maar "de grande dame" heeft wel vaker last van een ochtend/middag/avond/nacht/vakantie-humeur.

Vaak ligt de oorzaak in de (toenemende inwendige weerstand van de) accu.
Dan kan je er nog gewoon mee starten en rijden, maar de electronica kan dan raar gaan doen.
De accu gaat sowieso nog geen 4 jaar mee leert de praktijk.
De nieuwe Mondeo's krijgen er nu ook last van ...
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.