Phase 2 3.5V6 automaat te koop

Renaults Vel Satis of onderdelen daarvan

StefanVelSatis

Re: Phase 2 3.5V6 automaat te koop

Bericht door StefanVelSatis » 01 apr 2019, 12:28

Is het toevallig dit exemplaar Hans61?

https://www.autowereld.nl/renault/vel-s ... tails.html

Inderdaad, het lijkt mij een prachtig exemplaar maar mij te oud voor wat ik zoek. En inderdaad, die 2 liter turbo van Renault trekt als een lier!
Zoals een Vel Satis met deze motorcombinatie uit de startblokken komt heb ik nog niet vaak meegemaakt. Inderdaad een erg snelle en fijn lopende motor met enorm veel trekkracht. Zeker gezien het ledig gewicht van de Vel Satis van maar liefst 1700kg. Naar wat ik erover hoor en lees schijnt het ook een zeer betrouwbare motor te zijn. De exemplaren die ik tot nu toe reed waren motorisch gezien ook allemaal foutloos en dat terwijl ze allemaal tegen de 3 ton aanzaten of zelfs er overheen. Vergelijkingsmateriaal heb ik in de vorm van een S60 5 cilinder 2 liter turbo waarin ik ook heb test gereden. Deze voelde stukken slomer aan dan de Vel Satis 2 liter turbo. Opvallend gezien het feit dat zo'n S60 wel eventjes 200kg minder weegt.
De exemplaren die ik reed met deze Renault 2 liter turbo motor waren allen in combinatie met een automaatbak die ook wel wat vermogen opvreet.
Ik wil dus niet weten hoe snel een Vel Satis is met deze motor in combinatie met handbak. Maar de automaat heeft toch mijn voorkeur. Ik vind deze automaat erg goed en adequaat schakelen en ook die automaatbakken lijken erg degelijk te zijn bij goed onderhoud.
Als je op MP kijkt zie je echter nauwelijks Turbo's met meer dan 2 ton op de klok.
Dat kan ik dus niet onderschrijven. Kijk maar eens op MP hoeveel exemplaren je vindt met tegen de 3 ton op de klok en zelfs meer. Ik kijk dan niet alleen naar de Vel Satis met deze motor maar ook de Espace's en Laguna's die uitgerust zijn met dezelfde motor.
Ik kom zelf van oorsprong uit het Volvo wereldje en ben ook in de markt voor een gebruikte S60 of S80. Maar foei zeg! Wat gaat daar veel aan stuk.
Zelf al eens meegemaakt dat ik tijdens een testrit compleet stil kwam te staan met een 5 cilinder S80. Een kennis van mij heeft een S60 en heeft daar ook erg veel onkosten aan gehad. En Volvo onderdelen en werkplaatsuurtarieven zijn verre van goedkoop kan ik jullie vertellen.
Om heel eerlijk te zijn, uit de praktijk blijkt gewoon dat een Renault 10x meer betrouwbaar is dan een Volvo. Volvo heeft de reputatie dat ze betrouwbaar en degelijk zijn maar de praktijk bewijst toch anders. Lees maar eens de Volvo fora, de raarste zaken gaan eraan stuk. Renault heeft de reputatie dat ze onbetrouwbaar zijn maar dit geheel ten onrechte. Er wordt gewoon veel "slecht" gesproken in NL vooral op fora zoals die op Autoweek of Autovisie. Voordeel is dan wel weer dat een grote Renault erg goedkoop is in de aanschaf omdat er weinig vraag naar is. Dit zal ook de reden zijn waarom de Vel Satis van Hans61 naar bijna een jaar nog steeds te koop staat. Voor nog geen € 2000,- heb je er waarschijnlijk een top auto aan.

Hans61

Bericht door Hans61 » 01 apr 2019, 13:53

eh ja, dat is ze.....
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018

RenaultFrank

Bericht door RenaultFrank » 02 apr 2019, 08:08

Mijn 2.0T staat momenteel op 440.000
Renault Vel Satis 2.0T Privilege aut 2005 (P1) Vert Abysee, Beige Leder

MarcoW

Bericht door MarcoW » 16 mei 2019, 18:37

Nog steeds te koop. Geen liefhebbers die een hele mooie VS willen? Bieden mag binnen alle redelijkheid.

MarcoW

Bericht door MarcoW » 02 jun 2019, 19:53

Moet nu eindelijk eens weg, ik verwacht binnenkort een andere auto dus voor 1750 mag hij van eigenaar wisselen.

Plaats reactie