Vel Satis maart 2005 (phase II)

Informatie over de verschillende uitvoeringen van de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 1585
Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:51

Vel Satis maart 2005 (phase II)

Bericht door Gompie » 28 sep 2007, 15:20

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 1585
Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:51

Bericht door Gompie » 08 okt 2007, 21:42

Renault Vel Satis Phase II

2005 - heden


Afbeelding

Renault heeft in 2005 de opvallende Vel Satis geheel herzien. Rigoureuze wijzigingen aan het uiterlijk zijn uitgebleven. Technische wijzigingen zijn er des te meer. Aan de voorzijde van de auto valt de grille op met zijn enkele verchroomde strip. Daarnaast is de luchtinlaat aan de onderzijde opnieuw getekend. Aan de achterzijde zijn voortaan 2 uitlaatpijpen zichtbaar en de achterlichtunits zijn licht gewijzigd. De deurgrepen zijn voortaan in chroom uitgevoerd en er zijn nieuwe wielen. Tot slot zijn er 2 nieuwe kleuren: Marron Glacé en Platinum Grey. In het interieur zijn nieuwe bekledingssoorten toegepast en de verlichting aan de binnenzijde is geheel opnieuw ontworpen.

De Vel Satis Phase II heeft licht gewijzigde motoren. Op motorisch vlak wijzigt de output van de 2.0 Turbo 16V. Het vermogen en koppel neemt met achtereenvolgens 5 pk en 20 Nm toe. De 2.2 dCi is er voortaan met vermogens van 140 en 150 pk. Aan de standaarduitrusting is ook het een en ander gewijzigd: voortaan zijn parkeersensoren aan de voor- en achterzijde standaard en er is een verbeterd Carminat navigatie- en communicatiesysteem.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 1585
Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:51

Bericht door Gompie » 08 okt 2007, 21:43

2007


model /motor /vermogen /uitvoering /milieu- premie /basis prijs /totaal prijs
Vel Satis 2,0 ti 16 V 170 pk 270 Nm Exception Série Limitée 135 42900 43035 *
2,0 ti 16 V 170 pk 270 Nm Initiale 135 49750 49885 *
3,5 i 24 V 245 pk 330 Nm Initiale 405 59650 60055 **
2,2 dci 16 V 140 pk 320 Nm Exception Série Limitée 270 47400 47670
2,2 dci 16 V 140 pk 320 Nm Initiale 270 54250 54520
2,2 dci 16 V 150 pk 320 Nm Exception Série Limitée 405 49050 49455 **
2,2 dci 16 V 150 pk 320 Nm Initiale 405 55900 56305 **
2,0 dci 16 V 175 pk 360 Nm Exception Série Limitée 135 48650 48785
2,0 dci 16 V 175 pk 360 Nm Initiale 135 55500 55635
3,0 dci 24 V 180 pk 400 Nm Initiale 405 61750 62155 **
* = tevens leverbaar met automatische transmissie
** = standaard met automatische transmissie

Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 1585
Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:51

Bericht door Gompie » 18 jul 2009, 18:12

En dit is de PROMOFILM van de Renault Vel Satis Phase II

Heino
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Heino » 23 aug 2013, 09:57

Zojuist gevonden: http://www.autofans.be/nieuws/geruchten ... de-proppen

Ik las van de week in het ziekenhuis trouwens in een Autoweek van maart 2013, dat de samenwerking van Renault en Mercedes, om een nieuwe Vel Satis te gaan maken op basis van een Mercedes platform, is gestopt. De reden is dat het mercedes platform momenteel niet nieuw genoeg meer is, waardoor de nog te ontwikkelen nieuwe Vel Satis bij het op de markt verschijnen al op een (te) verouderd platform zou staan.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 1585
Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:51

Bericht door Gompie » 23 aug 2013, 15:06

Autoweek van maart 2013:
Komt Renault met een nieuwe Vel Satis op de proppen?

Samen met het persbericht over de gefacelifte Duster die naar Frankfurt komt, liet Renault iets tig malen interessanter vallen. Het Franse merk neemt een conceptwagen mee naar het salon die "Renault’s vision of the premium automobile" moet tonen. Een terugkomst van de Vel Satis?

Renault blijft lekker vaag over het conceptmodel - ze moeten tenslotte binnenkort nog kunnen teaseren. De enige informatie die we krijgen is dus dat de wagen "Renault's visie van de premium wagen" moet geven. Dat is niet gek, want Frankrijk snakt al langer naar een - what's in a name - "premium" wagen die het moet kunnen opnemen tegen het Duits triumveraat Mercedes S-klasse, BMW 7-reeks en Audi A8. Sinds de Vel Satis die tot eind 2009 in productie was en de Citroën C6 die tot 2012 aan de man werd gebracht is het uitermate stil vanuit de Franse hoek.

Zou President Hollande bij Renault zijn gaan eisen voor de terugkeer van een Vel Satis? Zijn huidige vervoersmiddel, een Citroën DS5 Hybrid4, is dan ook zo gewoontjes tegenover de Audi A8 waar Angela Merkel in rond fahrt. Het Französische chauvinistisch volk heeft uiteraard nood aan een premium wagen uit eigen land.

Velocité et Satisfaction
De Vel Satis was vanaf zijn lancering in 2002 een vreemde eend in de bijt. Vergelijkbaar met de BMW X6 was het een wagen waar je meteen voor viel, of een wagen die je het liefst aan de kant van de weg zag staan... met platte banden... en ontplofte motor... in een vlammenzee.

De naam zelf was afkomstig van een samentrekking tussen Velocité en Satisfaction. Twee termen die de Franse wagen in de topklasse niet echt kon waar maken.

Franse elektronica
De non-conformist - een term die heden ten dage door Citroën hoog in het vaandel wordt gedragen - was vanaf zijn lancering een ramp. De gloednieuwe CAN bus (Controller Area Network) die in de Vel Satis zat (en ook in de Laguna II) met een hoop elektronische gizmo's bleek enorm storingsgevoelig te zijn waardoor Renault het imago van de Franse elektronica mee de dieperik in stuurde.

Voorwielaandrijvend doetje
Verder kampte de Vel Satis met nog enkele andere problemen. In tegenstelling tot zijn Duitse concurrenten was de Fransoos enkel met voorwielaandrijving en met relatief saaie motoren verkrijgbaar. Toppers waren de 3,5 V6 benzine met 245 pk en de 3,0 V6 dCi diesel met 180 pk. Die eerste kon zijn kracht niet kwijt op de voorwielen en die laatste was in combinatie met het hoge gewicht van de Vel Satis (1.735 kg) niet meteen een tonen van "ik het het gemaakt" aan het stoplicht.

Wat de Vel Satis echter helemaal nekte was de styling die door maar enkelingen werd gewaardeerd, het in huis moeten concurreren met de Avantime en de hoge kosten door de totaal nieuwe fabriek die werd gebouwd voor de wagen.

In 2010 kwam er een geheel onwaardige opvolger in de vorm van de Renault Latitude. Een wagen met evenveel attitude als Herman Van Rompuy. Dus laten we hopen dat Renault terug met een Vel Satis op de proppen komt.
[/quote]

FastEddy
Berichten: 228
Lid geworden op: 15 mei 2008, 08:13

Bericht door FastEddy » 23 aug 2013, 18:37

@Gompie: ik snap je quote niet goed. Boven aan je bericht staat dat het een artikel in Autoweek betreft maar je kopieert het vorige bericht uit de link?
Heb je dat bericht over dat Mercedesplatform nu wel of niet? Ben uitermate benieuwd naar dat verhaal....
Dank vast!

FastEddy
Berichten: 228
Lid geworden op: 15 mei 2008, 08:13

Bericht door FastEddy » 23 aug 2013, 18:38

@Gompie: ik snap je quote niet goed. Boven aan je bericht staat dat het een artikel in Autoweek betreft maar je kopieert het vorige bericht uit de link?
Heb je dat bericht over dat Mercedesplatform nu wel of niet? Ben uitermate benieuwd naar dat verhaal....
Dank vast!

Heino
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Heino » 23 aug 2013, 20:57

Het bericht wat ik bedoel, stond op een van de eerste bladzijden uit het blad, bij "nieuws". Het was een stukje tekst wat meldde dat de samenwerking met Mercedes was gestopt om voornoemde reden.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Plaats reactie