Automaat repareren Renault Vel Satis 2.2 Dci 2006

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Cees Bus

Automaat repareren Renault Vel Satis 2.2 Dci 2006

Bericht door Cees Bus » 24 mei 2019, 15:55

Hallo,

Ik kan een verder een hele mooi Renault Vel Satis uit 2006 kopen (Renault Vel Satis 2.2 Dci 2006) met automaat

Er is een kleine storing in de automatische versnellingsbak zegt de verkoper. Hij rijdt nog wel

Zou iemand me misschien kunnen helpen

Ik zou graag willen weten wat het in het ergste geval zou kosten als ik de automatische versenllingsbak in zijn geheel moet laten vervangen en installeren?

Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou fijn zijn als iemand mij hier een indicatiebedrag van kan geven

Komt het overigens vaker voor dat er wat problemen met de automaat zijn bij dit model (Renault Vel Satis 2.2 Dci 2006)?

Bij voorbaat dank

Mvrgr

Cees

MarcoW

Re: Automaat repareren Renault Vel Satis 2.2 Dci 2006

Bericht door MarcoW » 24 mei 2019, 17:28

Hi Cees,

Als het een kleine storing is, dan zal t wel de solenoids in de bak zijn. Kost je ongeveer 100-150 euro aan onderdelen, een plons olie (redelijk duur per liter) en wat afdichtingskit. Ik heb het qua werk in 2,5-3 uur gedaan maar kan t nu in 2-2,5u.
Als je mijn Vel Satis koopt (3.5V6) koop je er een die de solenoids al vervangen heeft en ben je klaar.

Is trouwens geen Vel Satis probleem maar een automaat probleem wat bij veel merken (Volvo-Nissan-Renault) voor komt. De Aisin-Warner bak.

De hele automaat vervangen kan ook, dan praat je over 750-1500 voor een bak en dan nog 800-1000 euro montage en wat olie en zo. Als je bij een beunhaas gaat wellicht iets goedkoper.

gr
Marco

Plaats reactie